Hei!
Aion asentaa takan ja rakennusilmoituksessa vaaditaan muun muassa julkisivupiirros, johon minun tulee piirtää mittakaavassa, miten savupiippu tulee ulottumaan katon yläpuolelle. Onko mitään muuta tapaa mitata kuin kiivetä tikkailla päätykolmion huipulle? Tunnen itseni täysin noviisiksi (enkä ymmärrä, miksi kaiken pitää olla aina niin hankalaa.. 🙄)
Liitän mukaan kuvan ehdotuksesta siitä, miltä piirustuksen tulisi näyttää.
 
  • Rakennuksen fasadipiirros, jossa uusi savupiippu merkitty kattoon nousevaksi.
H
Miksi sinun pitäisi mitata? Savupiipun on aina mentävä vähintään metrin katonharjan yläpuolelle ja sen on oltava harjan yläpuolella?
 
  • Skorsteenin korkeus kaaviossa, vaaditaan vähintään metri kattopinnan yläpuolella ja ulottuu katonharjan yli.
H Hazze23 sanoi:
Miksi sinun pitäisi mitata? Savupiipun on aina mentävä vähintään metri kattopäällysteen yläpuolelle ja oltava katonharjan yläpuolella?
Kiitos vastauksesta!
Eldabutikenin asiantuntijan mukaan sen ei tarvitse enää mennä kattoristikon yläpuolelle, säännöt ovat muuttuneet.
Rakennuslautakunnalta selitettiin, että on oltava mittakaavassa oleva piirustus, jotta voidaan arvioida, noudatetaanko sääntöjä. Siihen on myös liitettävä piirustus siitä, kuinka takka sijoitetaan sisälle, sekä "valvontasuunnitelma". Nyt olen tilannut takan ja asennuksen onneksi, muuten olisin ehkä luovuttanut, koska se on niin monimutkaista.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.