A
Hei
Ajattelin vain näyttää, miten olen tehnyt viinikellarini, jos jollain on parannusehdotuksia tai ideoita, niin kommentoikaa
Rohkeasti.
Olen tullut siihen tulokseen, ettei katon päälle kannata käyttää platonmattoa.
Siitä tulee liian tiivis. Tavoitteena on saavuttaa 70% ilmankosteus, joka kulkee sisään lattian/seinän kautta. Olen käyttänyt vain 100 mm kivivillaa maanpinnan eristyksenä sekä maanpeitekangasta
Sekä isodrän-levyä seinissä ja maanpeitekangasta.

Yläpuolelle tulee lämmitetty (Man Cave) ja altaanrakennus, uima-allas vieressä, sekä 2 viinikellaria sisäänkäynnillä kellarista.
Kattoon käytin betoniputkia kaivoihin, jotka halkaisin puoliksi, 100 mm maanpinnan eristystä sekä kangasta.
Sisällä tulee olemaan tiililattia sekä tiilitä katto ja seinissä rappaus, jotta saadaan mahdollisimman vakaa ilmasto.
35 m maanputkea 4 m maan alla ilmanottoa varten, jotta ilma viilenee kesällä ja lämpenee talvella. 3 sisääntuloa ilmanvaihtoon, 1 tunnelissa viinikellariin (esijäähdytys) koska viereinen huone on lämmitetty. ja yksi kummassakin kellarissa. sekä poistoilma katoissa.
Olen myös ohjannut kylmän poistoilman maakellariini.
Tässä on hyvä linkki, mitä tulee huomioida maakellarin rakentamisessa.
www.eldrimner.com/core/files/jordkallare_korr_3.pdf
Laitan mukaan muutamia kuvia rakennuksestani.
Kirjoittakaa mielellään kommentteja ja ideoita. Kaivinkone nostaa puolitetun betoniputken, työmaa metsässä, henkilö seisoo maassa, taustalla portaita. Kaivinkone kaivaa suurta kuoppaa viinikellarin rakennustyömaalla, tiilinen holvikäytävä etualalla. Rakennustyömaa, jossa on syvä kuoppa. Pystysuora musta putki ja puukehikoita maassa. Maaperän valmistelu uuden rakenteen perustuksia varten. Rakenteilla oleva viinikellari puutarhassa, jossa on betonilattia, harkkoseinät ja katokset. Taustalla näkyy kasvihuone ja puita. Kuva esittää keskeneräistä viinikellarin rakennusprojektia, jossa on tiiliseinät ja kaareva katto. Lattialla on rakennusmateriaaleja. Rakenteilla oleva kellari; tukipilarit, tiilet, laastisäkit, pyörösaha ja sähköjohdot näkyvät keskeneräisessä tilassa. Kaivuutyömaa, jossa traktori kaivaa maata tulevaa vinkellaria varten. Etualalla betoniputket ja eristykset, taustalla metsä. Kaivinkone kaivaa maata metsäisessä ympäristössä, ohessa punainen mökki ja kasa maata, työmaa liittyen viinikellarin rakentamiseen. Maanalaisen viinikellarin rakennustyömaa, jossa on betoniharkkomuureja, putkia ja työmiehiä sorapohjalla kaivannon keskellä. Rakenteilla oleva kellari, jossa on harkkoseinät ja puupalkeilla tuettu maaperä, mies ja nainen työskentelevät sisällä. Taustalla näkyy metsä ja kasvihuone. Rakenteilla oleva kellari: tiiliseinät, betonimylly, purkamattomia eristepakkauksia, maanpinta ja punainen talo taustalla. Miehistä rakentaa viinikellaria maakuoppaan, betoniputken puolikkaat nosturissa, kiviseiniä ja muovia, metsä taustalla. Rakennustyömaa, jossa on suuri kuoppa maan alla oleville betoniputkille, punainen mökki ja autotalli taustalla, ympärillä metsämaisema. Betonirakenteiden rakentaminen maanalaiseksi viinikellariksi, taustalla metsä. Puinen talo vasemmassa yläkulmassa. Rakennusmateriaaleja ympäriinsä. Tiiliholvilla varustettu viinikellari keskeneräisessä tilassa. Vasemmalla puolella on kirkas valo ja lattialla rakennusmateriaaleja. Kellaritila, jossa tiilistä tehty holvikatto ja rappatut seinät. Maassa näkyy tikkaat ja rakentamisen jälkiä. Tiilistä rakennetun viinikellarin kaareva käytävä, jossa on hiekkapohja; valmisteilla oleva rakennusprojekti.
Ystävällisin terveisin, Andreas

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
  • Tykkään
  • Vau
  • Rakastan
Biohenke ja 250 muuta
  • Laddar…
Vau! Mitkä katakombit, vaikuttavaa!

• Tykkään
NormShields ja 5 muuta
  • Laddar…
Hei!

Mikä mahtava projekti, luulen että puhun monien puolesta kun sanon että toivon että uskaltaisin ryhtyä johonkin sellaiseen!

Odotan innolla lisää kuvia.

Hyvää työtä!

• Tykkään
  • Vau
NormShields ja 14 muuta
  • Laddar…
A
G GrävlingsMjölk sanoi:
Hei!

Mikä upea projekti, luulen puhuvani monien puolesta kun sanon, että toivon että uskaltaisin kokeilla jotain sellaista!

Odotan innolla lisää kuvia.

Hyvin tehty!
Kiitos, vaimo ei ollut kotona estämässä minua tällä kertaa.
Hän sanoo, että se menee aina överiksi, kun aion tehdä jotain.

• Tykkään
  • Haha
  • Vau
Raginmar ja 100 muuta
  • Laddar…
A
S snoddas2 sanoi:
Vau! Mitkä katakombit, vaikuttavaa!
Olen lapsuudesta asti rakastanut linnojen alla olevia katakombeja ym.,
Joten tämä on unelma :)
Mutta se vie aikansa.

• Tykkään
qwe147 ja 6 muuta
  • Laddar…
Mitä juhla maksoi?

Mitä kunta sanoi, kun hait rakennuslupaa?

Viimeksi muokattu:
  • Tykkään
Poontus ja 5 muuta
  • Laddar…
Vau!
Vaikuttavaa. "All-In" saa toisen merkityksen :D:surprised:(y)

• Tykkään
NormShields ja 4 muuta
  • Laddar…
Mahtava projekti!

• Tykkään
NormShields
  • Laddar…
Sanoja ei löydy, tunsin vain "seuraava kuva, lisää, lisää..."

Katson kuvia uudelleen, kun olen rauhoittunut ;)

Hattu päästä, hullua!

• Tykkään
Papphammar666 ja 3 muuta
  • Laddar…
Eepinen!

• Tykkään
Poontus ja 2 muuta
  • Laddar…
T
Vaikuttava bunkkeri, valitettavasti ajatukset menevät erääseen lääkäriin, joka teki jotain vastaavaa. :p

• Tykkään
  • Haha
Papphammar666 ja 8 muuta
  • Laddar…
K
Tämä tulee olemaan vuoden keskusteluketju foorumilla :)

Aivan mahtava projekti ja odotan innolla lisää kuvia!

/Krille

• Tykkään
Papphammar666 ja 4 muuta
  • Laddar…
mutta helvetti!

tämä täytyy testata :D

• Tykkään
Andreas34
  • Laddar…
yksi pohdinta joka tulee mieleen..

salaojitus/hulevesi tai miksi sitä kutsutaan..

onko se musta rumpu johon tämä johdetaan ja sitten pumpataan ulos sen kautta?

vai miten vesi johdetaan pois?

• Tykkään
svengunnar
  • Laddar…
Vähän Fritzl-maista nyt, mutta siitä tulee varmaan hienoa :-)

• Tykkään
qwe147 ja 3 muuta
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.