K
Okej, katsoin vähän klippejä yourubesta ja siinä ei valunut mitään hemmetin paljon lattialle... Minun täytyy täyttää amme 4cm leikkauksen jälkeen, joten vedenpinta on kauan alle minimin ja sitten täytän maksimimäärään.

Roiskeita en koe ainakaan.. En kuitenkaan jaksa ruveta DIY:hin, joten menen varmaan ostamaan Ryobin, se vaikuttaa fiksummalta ammeen kanssa.

Eikö ole itsestään selvää, että käytetään vesijäähdytteistä/voideltua sahaa, hiomakonetta tai mitä tahansa ulkona tai siellä, missä pieni vesiroiske ei voi aiheuttaa vahinkoa?

• Tykkään
Bengt65
  • Laddar…
K
Saattaa olla, mutta eihän pitäisi tarvita soittaa palolaitokselle lainatakseen tankkiautoa, joka voisi lorottaa vettä säiliöön samalla kun sahaa, jotta ei tarvitse pysähtyä 4 cm jälkeen täyttämään uudelleen?

• Tykkään
megajocke ja 1 muu
  • Laddar…
K KjellTimell sanoi:
Saattaa olla, mutta ei kai tarvitse soittaa palokunnalle lainataksemme tankkiautoa, joka voi täyttää vettä säiliöön samalla kun leikkaamme, jotta ei tarvitse pysähtyä 4 cm jälkeen täyttämään?
Onko se niin paha?
Olen lainannut ja käyttänyt halpoja kaakelisahoja, mutta en muista, että vettä olisi tarvinnut täyttää käytön aikana.
Vinkki: Ota mukaan vähän vettä ämpärissä, niin säästät rahaa, kun ei tarvitse soittaa 112:een.

Hankin Herkules kakel/klinkerkap Bauhausista 10 vuotta sitten. Se seisoo telineessä, jossa on vesiastia. Olen tehnyt kaksi suurta kylpyhuonetta kivellä ja laatalla. Keittiö, pieni wc ja eteinen. Tämä on ollut lainassa kellarin täysklinkraukseen ja useisiin kylpyhuoneprojekteihin. Luulen, että maksoin siitä alle 1500 silloin. Vähän ruostetta nyt, mutta se toimii yhä.

Kiitos vinkeistä! Minulla on sama ongelma Herkules/Einhall TC:n kanssa, jota testasin ensimmäistä kertaa tänään, että se haluaa helposti katkaista kulman, kun sahataan viimeistä osaa. Vihje vaihtaa hiomavettä oli myös arvokas. Muuten, kokemukseni mukaan leikkausjälki on kauniimpi lasituksen ollessa ylöspäin, antaen terän kohdata takapuoli ensin, aivan kuten pyörösahalla (tosin päinvastoin). Kokeilin myös viistää reunaa 45 asteen kulmassa. Toimi aika hyvin, mutta vaatii tarkkuussahausta.

KnockOnWood KnockOnWood sanoi:
Eikö ole itsestään selvää, että vedenjäähdytteistä/voideltua sahaa, hiomakonetta tai mitä tahansa käytetään ulkona tai siellä, missä pieni vedenroiske ei voi vahingoittaa?
Ei minun mielestäni.
Haluat kaiken niin lähelle kuin mahdollista, sillä kun laatoituksen aika tulee, on mukana hieman kiirettä, koska laasti kuivuu/kovettuu. Siksi, ettei tarvitse juosta ulos (ja pukea päälle joka kerta), se ei toimi.
Mutta valmistaudun asettamalla muovin pöydälle, jossa saha on, mahdollisesti suojaten seinän takana jne.

JanneJanne123
Riippuu suunnittelusta, eikö niin? Ei tarvitse levittää kaikkea fix kerralla, ja kun lähestyy hankalaa osuutta leikkausten kanssa, voi vaikka odottaa ja levittää fix vasta leikkausten jälkeen.

Laitoin hankalan pinnan, jossa oli enemmän leikattuja kuin kokonaisia paloja.
Laitoin keskilinjani laserilla ja asetin kaikki kokonaiset laatat, sitten mittasin kaikki, jotka piti leikata, ja asettelin ne kokeeksi niin, että ne sopivat ennen kuin kiinnitysaine otettiin esiin taas.

Muuten, on vain oltava nopea tai peitettävä alue, jossa sinulla on saha.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.