Hei!
Aion luoda 50 keraamista laattalevyä (ylimääräisen kovia, mitä ymmärrän).
Olen utelias, onko joku kokeillut edullisia laattojen leikkauskoneita (noin 5-700 kr) esimerkiksi Bauhausista, Claes Olssonilta, Julasta jne.
Aion vain jakaa laatat suoraan, ilman monimutkaisia leikkauksia.
Millaisia kokemuksia teillä on näistä yksinkertaisista koneista?
Roger
 
Toimii hyvin. Muuten timanttilaikka kulmahiomakoneelle on hyvä vaihtoehto.
 
Samaa mieltä Robertin kanssa yllä, toimii ihan hyvin. Olen itse ajanut useilla niistä, hinta noin 2-300 kr ja ylöspäin.
 
  • Tykkään
mexitegel
  • Laddar…
Itse kone tekee sen, mitä sen pitää tehdä, mutta terä ei ole kovin hyvä.
Mutta paremmalla timanttiterällä laattasaha paranee huomattavasti.
 
Olen käyttänyt Biltemas ja toimii ehdottomasti hyvin siihen hintaan,
 
Minulla on Biltemas ja se on kestänyt useita vuosia ja kylpyhuone/lattia... Minulla on alkuperäinen terä tallessa.
 
Kiitos vastauksistanne, sitten vaikuttaa siltä että nämä halvat toimivat siihen mitä aion tehdä.
Olen kuullut aiemmin, että ne olivat niin heikkoja, että piti ottaa hyvin rauhallisesti sahatessa, jotta moottori ei pysähtyisi. Kesti siten todella kauan sahata levyä, eikö se ole ärsyttänyt teitä?
 
Ajoi kulmahiomakoneella ja tavallisella kivilaatalla, kun laatoitin jokin viikko sitten. Toimi erinomaisesti.
 
saabsafir sanoi:
Kiitos vastauksistanne, sitten nämä halvat näyttävät toimivan siihen, mitä aion tehdä.
Olen kuullut aikaisemmin, että ne olivat niin heikkoja, että piti ottaa todella rauhallisesti sahatessa, jotta moottori ei pysähtynyt. Sen mukaan kesti todella kauan sahata levy, eikö se ole asia, joka on ärsyttänyt teitä?
En ole huomannut / ajatellut sitä minun Biltema-mallissani. Sen sijaan se mielellään irrottaa nurkan viimeisen palan, joten sahasin ensin noin 5-10 mm toiselta puolelta ja sitten käänsin ja sahasin loput.
 
  • Tykkään
Dr_Bus
  • Laddar…
Kiitos vastauksistanne, sitten ei näytä olevan suurempia ongelmia ostaa näitä halpoja koneita. Ei näitä käytetä niin usein yksityishenkilönä.
 
Muista vain, että ne roiskivat melko paljon vettä, joten sinun pitäisi sahata siellä, missä ei haittaa, että vesi tulee alustalle.
 
thomas33 sanoi:
Muista vain, että ne roiskuttavat melko paljon vettä, joten sinun tulisi sahata siellä, missä ei ole haittaa veden pääsystä alustaan.
Kyllä, ja vaihda vesi jonkin ajan kuluttua... Yksi haittapuoli on, että vesitankki on melko pieni, joten siitä kertyy paljon hiomapölyä ja "paksua" vettä ajan myötä, jolloin saha alkaa toimia hieman huonommin (=toimii raskaammin), kun vanha sahauspöly/lastut tarttuvat terään.
 
  • Tykkään
Dr_Bus ja 1 muu
  • Laddar…
Minulla on halpa kone Julasta. Olen käyttänyt sitä eri projekteissa 10 vuotta. Toimii hyvin. En ole koskaan pitänyt sitä tylsänä tai hitaana.

Muutama vuosi sitten oli täällä keskustelu eräästä Bilteman koneesta, jossa akseli oli vino, joten terä heilahteli. Luultavasti kaikki terät heilahtavat hieman koneen hinnasta riippumatta. Mutta voi olla hyvä tarkistaa asia heti oston jälkeen. Halvalla koneella voi luultavasti olla suurempi laatuvaihtelu.
 
K
Lainaan tätä ketjua sen sijaan, että loisin oman..
Ostin EinHell TC-TC 618:n ja paremman terän.. Ajoin sitä tänä iltana ja en kokenut "roisketta", kuten monet näyttävät mainitsevan, sen sijaan melkein mitään vettä ei palaa säiliöön vaan se virtaa rakojen ja huonojen toleranssien kautta alas pöydälle, missä se seisoo. Joudun täyttämään vettä 20-30 sekunnin välein pitääkseni minimimäärän.

Oletan, että jokin on vialla? Se on melko yksinkertainen rakenne ja olen kääntänyt ja käännellyt kaikki osat, mitkä vain voi ja oikaissut sahan Libellalla.. Mutta tilanne on edelleen sama.

Onko se vain reklamoitava vai onko tämä normaalia näille koneille?
 
Minulla on meec, joka näyttää täsmälleen samalta kuin sinun, ja on toivotonta saada vesi valumaan takaisin sinne, minne sen pitäisi, ja se roiskuu kaikkialle.

Nyt vein sahan autotalliin ja sahasin siellä, mutta sain idean.

Olen ajatellut taivuttaa suuren altaan töissä ja asentaa sahan siihen, sitten täytetään, kunnes se on kriittinen sähkölle, eikä tarvitse välittää siitä, että vesi valuu pöydältä.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.