9 553 lukukertaa ·
23 vastausta
10k lukukertaa
23 vastausta
Joku testannut halpaa sähköklinkkerisahaa
Sivu 1 / 2
Hei!
Aion luoda 50 keraamista laattalevyä (ylimääräisen kovia, mitä ymmärrän).
Olen utelias, onko joku kokeillut edullisia laattojen leikkauskoneita (noin 5-700 kr) esimerkiksi Bauhausista, Claes Olssonilta, Julasta jne.
Aion vain jakaa laatat suoraan, ilman monimutkaisia leikkauksia.
Millaisia kokemuksia teillä on näistä yksinkertaisista koneista?
Roger
Aion luoda 50 keraamista laattalevyä (ylimääräisen kovia, mitä ymmärrän).
Olen utelias, onko joku kokeillut edullisia laattojen leikkauskoneita (noin 5-700 kr) esimerkiksi Bauhausista, Claes Olssonilta, Julasta jne.
Aion vain jakaa laatat suoraan, ilman monimutkaisia leikkauksia.
Millaisia kokemuksia teillä on näistä yksinkertaisista koneista?
Roger
Omatoimirakentaja
· Stockholm
· 10 267 viestiä
Toimii hyvin. Muuten timanttilaikka kulmahiomakoneelle on hyvä vaihtoehto.
Kiitos vastauksistanne, sitten vaikuttaa siltä että nämä halvat toimivat siihen mitä aion tehdä.
Olen kuullut aiemmin, että ne olivat niin heikkoja, että piti ottaa hyvin rauhallisesti sahatessa, jotta moottori ei pysähtyisi. Kesti siten todella kauan sahata levyä, eikö se ole ärsyttänyt teitä?
Olen kuullut aiemmin, että ne olivat niin heikkoja, että piti ottaa hyvin rauhallisesti sahatessa, jotta moottori ei pysähtyisi. Kesti siten todella kauan sahata levyä, eikö se ole ärsyttänyt teitä?
Talon omistaja
· Jönköping
· 5 859 viestiä
Ajoi kulmahiomakoneella ja tavallisella kivilaatalla, kun laatoitin jokin viikko sitten. Toimi erinomaisesti.
En ole huomannut / ajatellut sitä minun Biltema-mallissani. Sen sijaan se mielellään irrottaa nurkan viimeisen palan, joten sahasin ensin noin 5-10 mm toiselta puolelta ja sitten käänsin ja sahasin loput.saabsafir sanoi:Kiitos vastauksistanne, sitten nämä halvat näyttävät toimivan siihen, mitä aion tehdä.
Olen kuullut aikaisemmin, että ne olivat niin heikkoja, että piti ottaa todella rauhallisesti sahatessa, jotta moottori ei pysähtynyt. Sen mukaan kesti todella kauan sahata levy, eikö se ole asia, joka on ärsyttänyt teitä?
Kyllä, ja vaihda vesi jonkin ajan kuluttua... Yksi haittapuoli on, että vesitankki on melko pieni, joten siitä kertyy paljon hiomapölyä ja "paksua" vettä ajan myötä, jolloin saha alkaa toimia hieman huonommin (=toimii raskaammin), kun vanha sahauspöly/lastut tarttuvat terään.thomas33 sanoi:
Moderator
· Stockholm
· 57 826 viestiä
Minulla on halpa kone Julasta. Olen käyttänyt sitä eri projekteissa 10 vuotta. Toimii hyvin. En ole koskaan pitänyt sitä tylsänä tai hitaana.
Muutama vuosi sitten oli täällä keskustelu eräästä Bilteman koneesta, jossa akseli oli vino, joten terä heilahteli. Luultavasti kaikki terät heilahtavat hieman koneen hinnasta riippumatta. Mutta voi olla hyvä tarkistaa asia heti oston jälkeen. Halvalla koneella voi luultavasti olla suurempi laatuvaihtelu.
Muutama vuosi sitten oli täällä keskustelu eräästä Bilteman koneesta, jossa akseli oli vino, joten terä heilahteli. Luultavasti kaikki terät heilahtavat hieman koneen hinnasta riippumatta. Mutta voi olla hyvä tarkistaa asia heti oston jälkeen. Halvalla koneella voi luultavasti olla suurempi laatuvaihtelu.
Lainaan tätä ketjua sen sijaan, että loisin oman..
Ostin EinHell TC-TC 618:n ja paremman terän.. Ajoin sitä tänä iltana ja en kokenut "roisketta", kuten monet näyttävät mainitsevan, sen sijaan melkein mitään vettä ei palaa säiliöön vaan se virtaa rakojen ja huonojen toleranssien kautta alas pöydälle, missä se seisoo. Joudun täyttämään vettä 20-30 sekunnin välein pitääkseni minimimäärän.
Oletan, että jokin on vialla? Se on melko yksinkertainen rakenne ja olen kääntänyt ja käännellyt kaikki osat, mitkä vain voi ja oikaissut sahan Libellalla.. Mutta tilanne on edelleen sama.
Onko se vain reklamoitava vai onko tämä normaalia näille koneille?
Ostin EinHell TC-TC 618:n ja paremman terän.. Ajoin sitä tänä iltana ja en kokenut "roisketta", kuten monet näyttävät mainitsevan, sen sijaan melkein mitään vettä ei palaa säiliöön vaan se virtaa rakojen ja huonojen toleranssien kautta alas pöydälle, missä se seisoo. Joudun täyttämään vettä 20-30 sekunnin välein pitääkseni minimimäärän.
Oletan, että jokin on vialla? Se on melko yksinkertainen rakenne ja olen kääntänyt ja käännellyt kaikki osat, mitkä vain voi ja oikaissut sahan Libellalla.. Mutta tilanne on edelleen sama.
Onko se vain reklamoitava vai onko tämä normaalia näille koneille?
Minulla on meec, joka näyttää täsmälleen samalta kuin sinun, ja on toivotonta saada vesi valumaan takaisin sinne, minne sen pitäisi, ja se roiskuu kaikkialle.
Nyt vein sahan autotalliin ja sahasin siellä, mutta sain idean.
Olen ajatellut taivuttaa suuren altaan töissä ja asentaa sahan siihen, sitten täytetään, kunnes se on kriittinen sähkölle, eikä tarvitse välittää siitä, että vesi valuu pöydältä.
Nyt vein sahan autotalliin ja sahasin siellä, mutta sain idean.
Olen ajatellut taivuttaa suuren altaan töissä ja asentaa sahan siihen, sitten täytetään, kunnes se on kriittinen sähkölle, eikä tarvitse välittää siitä, että vesi valuu pöydältä.
