5 709 lukukertaa ·
4 vastausta
6k lukukertaa
4 vastausta
Jännitetty katto?
Onko kenelläkään tietoa siitä, miten ennen vanhaan tehtiin?
Minulla on talo, jossa on useimmissa huoneissa kireät katot, materiaali on jonkinlaista tekstiiliä.
Minulla on ajatus käyttää samaa tekniikkaa kellarissa, mielestäni kireät katot ovat todella tyylikkäitä.
Olen selaillut jonkin verran ja löytänyt joitain "moderneja" tekniikoita kireille katoille, mutta haluaisin tietää, miten ne tehtiin silloin, kun se oli vakavaa puuhaa, niin sanotusti.
En ole kiinnostunut paperikatoista, en pidä siitä, että tällä tekniikalla tulee saumoja.
Onko kenelläkään vinkkejä?
Kiitos etukäteen
Kjell
Minulla on talo, jossa on useimmissa huoneissa kireät katot, materiaali on jonkinlaista tekstiiliä.
Minulla on ajatus käyttää samaa tekniikkaa kellarissa, mielestäni kireät katot ovat todella tyylikkäitä.
Olen selaillut jonkin verran ja löytänyt joitain "moderneja" tekniikoita kireille katoille, mutta haluaisin tietää, miten ne tehtiin silloin, kun se oli vakavaa puuhaa, niin sanotusti.
En ole kiinnostunut paperikatoista, en pidä siitä, että tällä tekniikalla tulee saumoja.
Onko kenelläkään vinkkejä?
Kiitos etukäteen
Kjell
Isäni osasi sen, kiinnitettiin juuttikangas, johon sitten liimattiin jonkinlainen paperi. Se on taidetta eikä mitään, mitä oppii noin vain. Kattoja ei suositella paloturvallisuuden kannalta.
Eräässä myöhäisen 1800-luvun talossa, joka kuuluu sukulaiselleni, on kaikissa huoneissa pingotetut katot. Luulen, että ne ovat napeilla kiinnitettyä paperia, mutta se voi myös olla kangasta. Ongelma on, että katot roikkuvat "pusseina". Voiko niille tehdä jotain, vai onko liian myöhäistä kunnostaa? Onko jollakulla idea, mitä voisi maksaa kattojen uudelleen pingottaminen, jos se edes on mahdollista? Nehän ovat ajan myötä jäykistyneet. Sukulaiseni haluaa purkaa kaikki katot ja maalata laudat, mutta epäilen, että kyseessä on höyläämätön lauta, joka on tarkoitettu piilotettavaksi, joten yritän keksiä jotain muuta hyvää materiaalia sisäkattoon, jotain joka ei tunnu liian modernilta. Vinkkejä?!
Talon omistaja
· Göteborg
· 3 viestiä
K kjellon sanoi:Onko kenelläkään tietoa, miten ennen vanhaan tehtiin?
Minulla on talo, jossa on jännitetyt katot melkein kaikissa huoneissa, materiaali on jonkinlaista tekstiiliä.
Minulla on ajatus käyttää samaa tekniikkaa kellarissa, mielestäni jännitetyt katot ovat tosi hienoja.
Olen selannut nettiä ja löytänyt joitakin "moderneja" tekniikoita jännitettyihin kattoihin, mutta haluaisin tietää, miten ne tehtiin vakavasti otettavasti, niin sanotusti.
En ole kiinnostunut paperikatoista, en pidä tekniikasta jäävistä saumoista.
Jollakin vinkkejä?
Kiitos etukäteen
Kjell
Klikkaa tästä vastataksesi