Hei!
Olisin erittäin kiitollinen, jos voisin saada apua ruuvien, tulppien ja etäisyyspalojen kanssa string-kirjahyllyjen, lattiakannattimien asentamiseen betoniseinään.

Manuaalissa lukee, että sen pitäisi olla 6x50 mm nylon-tulppa.
Pitäisikö minun ostaa ruuveja, joiden halkaisija on 6 mm ja pituus vähintään 60 mm?

Kuinka ihmeessä löytää etäisyyspaloja, ja kuinka tietää, mikä koko niiden pitäisi olla?

Voiko käyttää 10x50 mm nylon-tulppaa sen sijaan, ja pitääkö ruuvin olla 10x60 mm?
(6x50 mm on vaikea löytää, ja ne, jotka ovat markkinoilla, ovat kalliita).

Strings asiakaspalvelu ei voinut auttaa minua.
Kiitos paljon siitä palvelusta, kun on käyttänyt yli 10 papp!

Kiitos etukäteen!
Poravasara poraa reikää, 6 mm x 50 mm nylon-dyyni ja ruuvi betoniin, tiiliin ja kipsiin asennettavaksi. 4 poranterää, 4 ruuvia, 4 nylonproppua ja 2 spaceria vierekkäin näytettynä.
 
Betonkiin käytän 6 mm ruuvia 8 mm muovitulppaan seinään kiinnitettäviin String-hyllyihin.
 
fahlis fahlis sanoi:
Betonissa käytän 6 mm ruuvia 8 mm muovitulpalla seinälle asennetuille String-hyllyille.
Kiitos Fahlis!
Tarkoitatko 8x40mm tulppaa?

Luulen, että tarvitsen vähintään 50mm, koska kirjahylly jalustoilla on paljon raskaampi, mutta muistan tulpan koon taskuhyllyyni. Mikä on niiden tulpien ruuvien halkaisija?

Tiedätkö, mitä mittoja on sen hyllyn etäisyyksillä?
 
K Karl P sanoi:
Spikplugg är smidigt annars
[linkki]
Kiitos vinkistä! Täytyy katsoa sitä.
 

Paras vastaus

Viimeksi kun asensin String-hyllyjä, pakkaukseen sisältyi kaikki kiinnikkeet, ruuvit, tulpat ja etäisyspalat.

Etäisyyspaloja käytetään joko ylhäällä tai alhaalla, kun ei jatketa rakentamista seuraavalla hyllyllä. Mittaa kuinka paljon kannatin päädyssä on ulos taivutettu seinästä tai kuinka paksu lanka, josta itse pääty on valmistettu, on.
 
Kiitos avusta!

Vähän paniikkia etäisyyksistä, koska minun pitää rakentaa 2 kpl. (Ostin ne muutama vuosi sitten, joten ne on siirretty useaan kertaan).
 
S Snappahaneklanen sanoi:
Viimeksi kun asensin Stringhyllyjä, kaikki kiinnikkeet, ruuvit, tulpat ja etäisyysosat sisältyivät pakettiin.

Etäisyysosat tulee käyttää joko ylhäällä tai alhaalla, kun ei jatketa hyllyllä eteenpäin. Mittaa kuinka paljon päädyn kiinnike ulkonee seinästä tai kuinka paksu lanka, josta itse pääty on valmistettu, on.
Nyt huomasin, että olit kirjoittanut, että etäisyysosia ei tule käyttää!
 
F Förvirrade Hönan sanoi:
Huomasin juuri, että olet kirjoittanut, ettei etäisyyksiä pidä käyttää!
String-päädyt, ne ovat kai tehty paksusta teräslangasta, ja päissä on silmukka, jonka läpi vedetään ruuvi.

Minulla on muutamia "string-tyylisiä" hyllyjä ja olen kiinnittänyt ne asennusruuveilla. (Esimerkki; https://www.biltema.se/bygg/fastelement/montageskruvar/montageskruv-2000018859) Niissä on iso ja litteä pää, joka peittää tuon silmukan. Niitä on myös eri väreissä, ainakin musta, valkoinen ja harmaa. Jos olet onnekas, löydät myös Torx-kannalla olevia, sen sijaan että olisi Phillips-ristikanta (kuten Biltemassa). Ne on helpompi kiertää kiinni.

Etäisyyksiä tarvitaan varmaan, jos aiot "pinota" hyllyt. Etäisyyden pitäisi pitää ulompi pääty ulkona ja olla kai yhtä paksu kuin teräslanka, josta pääty on tehty.
Jos et löydä etäisyyksiä, voit ottaa muutamia metalliprikoja määrässä, joka vastaa paksuutta.
 
K Karl P sanoi:
Spikplugg är smidigt annars
[linkki]
eikö ne ole sellaisia, jotka ovat todella vaikeita saada pois, kun niitä pitäisi poistaa seinästä myöhemmin? Ja mikä koko näistä menee lattiaohjaimeen,
 
F Förvirrade Hönan sanoi:
Kiitos vinkistä! Tutkin sen.
mitä käytit sitten? Minunkin pitää porata betoniin/tiileen…
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.