Hei. Pidän tämän lyhyenä..
Vanha talo, ja katot vinossa yläkerran huoneissa, joissa he ovat tehneet suorat seinät puoliväliin asti saadakseen varastotilaa pitkin huoneita. Nyt yksi seinä pitää poistaa, ja siellä on pitkä ilmanvaihtoputki asbestisementistä, joka täytyy poistaa, mutta minun täytyy jakaa se, pitäisikö minun sahata vai iskeä se? Ajattelin sahata, mutta en tiedä, minkä terän tarvitsisin sahaan siinä tapauksessa. Tai jos minun pitäisi rikkoa se vasaralla, en tiedä kuinka kova se on ja mikä pölisee eniten.

Staffans2000
Banka sinua.

Eikö vain olekin niin, että seinä, jonka poistatte, on siellä tukemassa kattotuoleja?

Luulen, ettei se ole kantavaa, se on vain iso ja pieni huone yläkerrassa. Isossa huoneessa on vino katto alas asti lattiaan. Katsotaanpa, onnistuinko saamaan pari kuvaa...

A ankan678 sanoi:
En usko, että se on kantava, se on vain suuri ja pieni huone kerroksessa. Suuressa on viistokatto lattiaan asti. Katsotaanpa, jos onnistun saamaan pari kuvaa ylös...
Tarkista talon rakennusajankohtana tehdyt rakennuspiirustukset. Jos seinät ovat siellä, ei välttämättä ole varmaa, että ne voi vain poistaa..

Minun talossani on pystyssä olevia lankkuseiniä oleskelutilojen ja kissantuulikaappien välillä, ja ne ehdottomasti täyttävät kattorakenteiden kannalta tärkeän tehtävän.

Mutta ne seinät eivät ole vain poistettavissa. Kuten aiemmin kirjoitettu, niillä seinillä on usein kantava rooli kattorakenteissa.

Jos haluat, että pölyä on hieman vähemmän, sinun tulisi todennäköisesti rikkoa sen sijaan, että sahaisit. Voit myös kietoa märän lakanan tai vastaavan koko putken ympäri ennen kuin katkaiset sen.

kiitos, hajotan sen varmaan sitten. hyvä vinkki märällä lakanalla, jotta ei saa asbestia..

yksi kuva on huoneessa vieressä, ja toinen kuva on siinä seinässä. noin 2 metriä pitkä. kuitenkin jää vielä 1 metri seinää huoneiden väliin. piirustuksia ei ole. talon ikä tuntematon, näyttää olevan vain seinälevy ja laudat, ei kiskoja seinässä.

• Puolivalmis ullakkohuone, jossa violetti kokolattiamatto, vino katto, ikkuna, tapetoitu seinä ja nojaava vaneri.
  • Seinällä oleva puupaneeli, jossa ei näy kantavia rakenteita kuten runkotolppia. Paneelit ovat pystysuunnassa ja niissä on jonkin verran pintavaurioita.
Hei taas. Ajattelin purkaa osan ullakon seinästä, monet sanovat, että se voi olla kantava, joten minulla on nyt muutama kysymys. Talo on noin 10 m. Yläkerrassa on kaksi huonetta, yksi on 7 metriä ja toinen pieni 3 metriä. Suuressa huoneessa on viisto katto, joka ulottuu alas, ehkä on 50 cm suoraa seinää. Ja pienessä huoneessa on ehkä 1,5 m suoraa seinää. Molemmissa ullakkovarastoissa on pienet ovet ja niitä käytetään varastona. Se seinä, jonka haluan purkaa, on noin 2 metriä. 1 metri jätetään ennalleen.
Kysymys 1. Seinän pystylaudat ovat 34 mm:ä, voiko tämä olla kantava?

• Kattovintin kulmikas tila, jossa puuseinät ja ikkuna, sekä säilytyshylly tuoden esille kodin säilytystilaa.
  • Pystysuora puupaneeliseinä, jonka puurakenne on näkyvissä, mahdollisesti kantava seinä ullakolla.
On rakennettu näin

• Käsin piirretty kuva talon poikkileikkauksesta, jossa on merkinnät "Rum", "Väggbort" ja "Kattvind".
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.