Hei!

Olemme poistaneet lattialistat/ovilistat/ikkunalistat ja samalla on irronnut joitain puts??. Myös osa yhdellä seinällä, alue kooltaan 40x40 tuntuu olevan löysä.

Mitä te olisitte tehneet? Liitän muutamia kuvia mukaan.

Terveisin, uusi foorumilla :)
 
  • Seinäpinta, josta rappaus on irronnut pistorasian alta, paljastaa osittain tiilen ja puulattian, roiskeita lattialla.
  • Seinäkulma, josta rappaus puuttuu ja laasti irtoilee; paljastunut puulattia ja vauriokohta, jossa kellertävää ja valkoista vaahtoa.
  • Kulma, josta rappaus on lohkeillut ja pudonnut, paljastaen tiili- ja betonipintaa parkettilattian yläpuolella.
  • Kulmasta irronnut rappaus ja murenevaa kipsiä lattialla, paljastunut putki ja puupalkit.
  • Räystäskatto, jossa on halkeamia ja kuorivaa rappausta, paljastaa alla olevaa seinämateriaalia. Pinta on epätasainen ja vaurioitunut.
Åsa Lund
Napauta pois kaikki, mikä ei ole kunnolla kiinni, ja puhdista uudelleen
 
J
Juuri niin. Älä lannistu, purkamisen jälkeen näyttää aina pommin jäljiltä, mutta rappaaminen on helppoa, oppii nopeasti. Rapatusseoksen tekeminen on yhtä helppoa kuin vohveliseoksen sekoittaminen. Älä unohda kostuttaa seinää kunnolla märällä sienellä, jotta se ei ime kaikkea nestettä laastista. Osta leveä lasta ja kapea lasta niin saat homman tehtyä helposti. Voit ottaa mukaasi palasen rapattua pintaa sinne mistä ostat seoksen, jotta saat oikean kovuuden tai käytä husfixiä, joka on oikeastaan vähän liian kovaa mutta toimii, kun kyseessä eivät ole suuret alueet. Onnea matkaan ja ota kuvia ja päivitä sitten.
 
J
Onko se kalkkirappausta, älä ota mitään kovempaa. Uskon, että jos kyseessä on vanhempi talo, ilmakalkkilaasti on oikea valinta... Kipsi voi ehkä hätätilanteessa toimia ja on paljon helpompi rapata sillä. Husfix on kokemukseni mukaan liian kovaa ja erittäin kallista suhteessa kalkkirappaukseen. Älä ota mitään sementtipohjaista, kc, ellet ole varma, että se on sitä aiemmin - kuvissa se näyttää kalkkilaastilta.
 
J
Täytyy olla samaa mieltä tästä. Jos rappauksen voi raaputtaa irti kynsillä, se on kalkkilaasti, ja silloin on parasta käyttää sitä uudelleen. Lisäksi uskon, että aloittelijasta voi tuntua vaikealta ostaa iso säkki C-laastia tai vastaavaa rautakaupasta, vaikka sen pitäisi oikeastaan olla päinvastoin. Harmi, ettei C-laastia myydä pienessä laatikossa kuten Husfixiä, mutta ehkä sitä myydään?
 
C
Ei, kyllä se säkki on se mitä tarvitaan. Mutta se ei maksa juuri mitään, ja loppujen lopuksi siihen menee jonkin verran brukia korjaamiseen. Mutta on huomattava, että Putsbruk C ei ole puhdasta kalkbrukia. Jos haluaa puhdasta kalkbrukia, sen nimi on juuri kalkbruk. Sitten on tietenkin kysymys, tulisiko käyttää hydraulista kalkbrukia vai ei.
 
  • Tykkään
Jocke Best
  • Laddar…
Kiitos kaikista vastauksista!

Ystävämme, joka aikoo auttaa meitä tasoittamaan ja maalaamaan huoneen, luuli, että reikien täyttäminen kipsitasoitteella riittäisi. Olemmeko täysin hakoteillä?
 
J
Kipsi toimii ja on kätevä. Siinä ei ole paljon kiinnitettävää, mutta siihen laitetaan vain sokkeli, joten sillä ei ole juuri merkitystä. Käytä tilaisuus piilottaa kaapelit ja muut seinään kun olette muutenkin hommissa.
 
J
Kipsilaasti on se, mitä olen käyttänyt, ehkä se on sama kuin kipsitasoite. Kipsilaasti on kuitenkin kovempaa, mutta luulen, että se toimii, jos se on poissa alustan vierestä. Jos vain lisää muutaman mm kipsiä, luulen, että on vaara, että alla oleva kalkki irtoaa.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.