3 804 lukukertaa ·
8 vastausta
4k lukukertaa
8 vastausta
Irronnainen rappaus
Juuri niin. Älä lannistu, purkamisen jälkeen näyttää aina pommin jäljiltä, mutta rappaaminen on helppoa, oppii nopeasti. Rapatusseoksen tekeminen on yhtä helppoa kuin vohveliseoksen sekoittaminen. Älä unohda kostuttaa seinää kunnolla märällä sienellä, jotta se ei ime kaikkea nestettä laastista. Osta leveä lasta ja kapea lasta niin saat homman tehtyä helposti. Voit ottaa mukaasi palasen rapattua pintaa sinne mistä ostat seoksen, jotta saat oikean kovuuden tai käytä husfixiä, joka on oikeastaan vähän liian kovaa mutta toimii, kun kyseessä eivät ole suuret alueet. Onnea matkaan ja ota kuvia ja päivitä sitten.
Onko se kalkkirappausta, älä ota mitään kovempaa. Uskon, että jos kyseessä on vanhempi talo, ilmakalkkilaasti on oikea valinta... Kipsi voi ehkä hätätilanteessa toimia ja on paljon helpompi rapata sillä. Husfix on kokemukseni mukaan liian kovaa ja erittäin kallista suhteessa kalkkirappaukseen. Älä ota mitään sementtipohjaista, kc, ellet ole varma, että se on sitä aiemmin - kuvissa se näyttää kalkkilaastilta.
Täytyy olla samaa mieltä tästä. Jos rappauksen voi raaputtaa irti kynsillä, se on kalkkilaasti, ja silloin on parasta käyttää sitä uudelleen. Lisäksi uskon, että aloittelijasta voi tuntua vaikealta ostaa iso säkki C-laastia tai vastaavaa rautakaupasta, vaikka sen pitäisi oikeastaan olla päinvastoin. Harmi, ettei C-laastia myydä pienessä laatikossa kuten Husfixiä, mutta ehkä sitä myydään?
Ei, kyllä se säkki on se mitä tarvitaan. Mutta se ei maksa juuri mitään, ja loppujen lopuksi siihen menee jonkin verran brukia korjaamiseen. Mutta on huomattava, että Putsbruk C ei ole puhdasta kalkbrukia. Jos haluaa puhdasta kalkbrukia, sen nimi on juuri kalkbruk. Sitten on tietenkin kysymys, tulisiko käyttää hydraulista kalkbrukia vai ei.
Kiitos kaikista vastauksista!
Ystävämme, joka aikoo auttaa meitä tasoittamaan ja maalaamaan huoneen, luuli, että reikien täyttäminen kipsitasoitteella riittäisi. Olemmeko täysin hakoteillä?
Ystävämme, joka aikoo auttaa meitä tasoittamaan ja maalaamaan huoneen, luuli, että reikien täyttäminen kipsitasoitteella riittäisi. Olemmeko täysin hakoteillä?
Kipsilaasti on se, mitä olen käyttänyt, ehkä se on sama kuin kipsitasoite. Kipsilaasti on kuitenkin kovempaa, mutta luulen, että se toimii, jos se on poissa alustan vierestä. Jos vain lisää muutaman mm kipsiä, luulen, että on vaara, että alla oleva kalkki irtoaa.
Klikkaa tästä vastataksesi





