Ikuinen kysymys, kumman puolen pitäisi olla ylöspäin? Hymyilevä ukko on spontaani ajatukseni, mutta katson uutta terassilautaani ja huomaan, että jos laitan hymyävän ukon, lauta on jo u-muotoinen. Mikä ei ole hyvä.

Pinoja puurimoja pihanäkymin, joiden yläosassa on näkyviä vuosirenkaat. Rimat ovat valmiina terassin rakentamiseen.
 
  • Tykkään
Bygghammer
  • Laddar…
Luulen, että oikea vastaus on
 
  • Tykkään
Huzzbutt ja 3 muuta
  • Laddar…
nino nino sanoi:
Kaunis puoli ylöspäin mielestäni se on oikea vastaus
Ehdottomasti. Edellyttäen, että kaunis puoli ei ole u-muotoinen. Vai suoristuuko u, jos ruuvaa siltä puolelta?
 
  • Tykkään
Värmelärlingen
  • Laddar…
N
Puuseppien kertomusten mukaan aina iloinen ukko ylös.
 
  • Tykkään
Fixar Janne
  • Laddar…
N neo11 sanoi:
Tuntemieni kirvesmiesten mukaan se on aina hymiö ylöspäin.
Kirvesmies, jonka kanssa puhuin, sanoi että hieno puoli ylöspäin. Mutta jos hieno puoli on U-muodossa sisällä, se tuntuu vähän siltä ja tältä.
 
Iloinen ukko ylöspäin eli ydinpuoli ylöspäin on kai oppikirjan mukaan se, joka kuivuessaan suoristuu ja tulee suoraksi. Kuitenkin, kuten yllä mainittiin, teoria ei aina vastaa käytäntöä ja siksi ei olekaan ehkä niin huono idea panostaa hieno puoli ylöspäin.
 
H
H Hobby Bob sanoi:
Arga Snickaren suosittelee sur gubbe noin 8.50 kohden elokuvassa [media]
Mielenkiintoista. Sur gubbe = vesi valuu pois.
 
Krilleman
Laitoin terassilankut kesällä 2019, hieno puoli ylöspäin.

MUTTA

On valtava ero iloisen ja surullisen ukon välillä.

Opetus on, että aina kannattaa laittaa surullinen ukko, se on huomattavasti mukavampi kävellä! (y)
 
  • Tykkään
Huzzbutt
  • Laddar…
nikasp
  • Tykkään
Anonymiserad 405730 ja 1 muu
  • Laddar…
Ei, ei, artikkeliin.
Olen asentanut paljon terasseja elämäni aikana ja ydinpuoli ylöspäin, niinpä päät ehjänä ja ei vedestä.
Kuitenkin ne tulisi asentaa ydinpuoli ylöspäin, koska toinen puoli normaalisti halkeilee ja tulee rumemmaksi.
 
Iloinen ukko, vihainen ukko - eikö artikkeli ole ristiriidassa itsensä kanssa, mitä tulee ydinpuoleen ja siihen, pitäisikö veden valua pois?
 
  • Tykkään
  • Haha
Lars-Ingvar Dunér ja 1 muu
  • Laddar…
Näyttökuva Byggahus.se-keskustelufoorumista, joka käsittelee terassilautojen oikeaa asentoa ja ohjaa keskusteluihin asiasta.
Mutta juuri päinvastoin…. 🙄
 
Tärkein syy laittaa ydinpuoli ylöspäin on se, että kuivumisesta johtuvat halkeamat ovat harvinaisempia ja pienempiä sillä puolella.
Mitä kauempana tukin keskipisteestä, sitä suurempia halkeamat ovat
Göran Palm rakennusinsinööri ja tarkastaja sekä metsäteknikko.
 
  • Tykkään
Per Olov Rikner ja 1 muu
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.