704 lukukertaa ·
7 vastausta
704 lukukertaa
7 vastausta
Ilmanvaihdon eristys irtoaa – asentaja ei vastaa
Hei Viime vuonna palkkasin ilmanvaihtoyrityksen, joka asensi ilmanvaihtojärjestelmän talooni. He asensivat myös kanavat ja peittivät ne eristyksellä ja alumiiniteipillä. Nyt, vain 11 kuukauden kuluttua, alumiiniteippi ja eristys ovat jo alkaneet irrota ja rikkoutua useista paikoista. Olen ottanut yhteyttä asentajaan sähköpostitse ja lähettänyt kuvia, mutta en ole vielä saanut vastausta.
Minun kysymykseni ovat:
Kiitos etukäteen, NM
Minun kysymykseni ovat:
- Onko tämä normaalia alle vuoden jälkeen, vai onko se selvä merkki puutteellisesta työstä/materiaalista?
- Kuinka kauan oikein asennettu eristys/teippi pitäisi normaalisti kestää?
- Mitä askelia minun pitäisi ottaa, jos asentaja jatkaa minun huomiotta jättämistäni?
Kiitos etukäteen, NM
Voitko liittää kuvat?
Todistettu ratkaisu, jota ammattilaiset käyttävät, on verkkomatto, joka kiinnitetään sinkityllä rautalangalla. Teipillä ei ole tarvittavaa pitkäaikaista kestävyyttä, sekä lämpötilan että mekaanisesti. Harmi, etteivät he ymmärrä paremmin.N NordicNomad sanoi:Hei
Viime vuonna palkkasin ilmanvaihtoyrityksen, joka asensi ilmanvaihtojärjestelmän talooni. He myös laskivat kanavat ja peittivät ne eristyksellä ja alumiiniteipillä.
Nyt, vain 11 kuukauden kuluttua, alumiiniteippi ja eristys ovat jo alkaneet irrota ja rikkoutua useissa paikoissa. Olen ottanut yhteyttä asentajaan sähköpostitse ja lähettänyt kuvia, mutta en ole vielä saanut vastausta.
Kysymykseni ovat:
Otan mielelläni vastaan neuvoja ja vinkkejä teiltä, joilla on kokemusta ilmanvaihtoasennuksista tai vastaavista tilanteista.
- Onko tämä normaalia alle vuoden jälkeen, vai onko tämä selvä merkki puutteellisesta työstä/materiaaleista?
- Kuinka kauan asianmukaisesti asennettujen eristysten/teippien pitäisi normaalisti kestää?
- Mitä askeleita minun tulisi ottaa, jos asentaja jatkaa ignoraamista?
Kiitos
Se ei ole vain muutama yksittäinen paikka – olen jo korjannut kaksi itse, mutta jäljellä on vielä 6–8. Asentaja sanoi myös, että on kahden vuoden takuu, joten mielestäni hänen pitäisi ottaa vastuu tästä.Magnus E K sanoi:
Oletko kokeillut soittaa?
Älä anna periksi, jos kukaan ei vastaa, vaan mene firmalle ja ota mukaan kuvat. Juuri tällaista varten sinulla on takuu. On ilmeistä, että toteutuksessa on virhe, jonka he ovat velvollisia korjaamaan.
Älä anna periksi, jos kukaan ei vastaa, vaan mene firmalle ja ota mukaan kuvat. Juuri tällaista varten sinulla on takuu. On ilmeistä, että toteutuksessa on virhe, jonka he ovat velvollisia korjaamaan.
Jos käytetään Lamellimatto eristämiseen, saumat tulee teipata ja sen jälkeen kääriä teräslanka kanavan ympärille varmistaakseen, että teippi ei irtoa ja kanava ei paljastu. Kondensaation riski erityisesti, jos kyseessä ovat tuloilmakanavat.
Klikkaa tästä vastataksesi