1 450 lukukertaa ·
38 vastausta
1k lukukertaa
38 vastausta
Hyvälaatuisia nauloja
Kyllä, huomaat vaikka käsivartesi olisivat kuin sinun käsivartesi, on olemassa raja, jossa se rasittaa liikaa. Joskus on suostuttu naulaamaan käsin, mutta silloin ei tehdä paneelia kerralla vaan tehdään muuta välissä, ehkä paneelia 1-2 päivää viikossa ja sitten tehdään töitä sisätiloissa, mutta se ei ole kaikkein aikatehokkainta, joten ei ole niin paljon ihmisiä, jotka haluavat ottaa sen taloudellisen iskun, kun niin sanotaan... Naulauspyssyllä tulee todella hyvää jälkeä, kunhan säädetään kunnolla eikä vain suihkutella menemään vaan otetaan rauhallisesti...N Nygge72 sanoi:Kyllä, verhosin mökin, joka minulla on. Ensimmäisen lyhyen sivun naulain käsin (ja sitten olinkin pilalla olkapäässä 6 kuukautta 😂 Kun on mitä on toimistohiirenä), sen jälkeen ostin naulapyssyn, ja säädin kuten sanoit, niin että jäi noin 1 cm, joka naputeltiin käsin sisään. Toimi loistavasti, ja mikä ero ajankäytössä.
Millä tavalla tarkoitat, että puu tietäisi/toimisi eri tavalla, jos se on käsin naulattu verrattuna pistoolilla? Ymmärrän toki, että jos tuottaa pään liian kauas, niin voi vahingoittaa, samalla kun pistoolilla se käy nopeammin ja halkeamia syntyy vähemmän. Joten minun on vaikea nähdä, että sillä olisi eroa.F fribygg sanoi:
Puhut kuin ammattilainen😉N Nygge72 sanoi:
On todennäköistä, että aina on jokin naula, joka menee liian syvälle julkisivuun, jos naulaat koneella. Näissä kohdissa saat ajan myötä kosteutta puuhun, mikä lisää vahinkoriskiä.N Nygge72 sanoi:Miten tarkoitat, että puu tietäisi/toimisi eri tavoin, jos se on käsin naulattu verrattuna pistoolilla? Jos pää menee liian syvälle, ymmärrän, että se voi vahingoittaa, samalla kun naulauspistoolilla työ sujuu nopeammin vähäisemmällä halkeilulla. Joten minun on vaikea nähdä, että sillä olisi merkitystä
Näin se luultavasti on, mutta kun en ole ammattipuuseppä samalla tuntemuksella, uskon, että vasaralla lyödessäni lyön luultavasti muutamia liian kovaa ja vaurioitan puuta.F fribygg sanoi:
Tämä on myös jotain, jonka olen kuullut aikaisemmin, ja lukenut siitä jonkin verran, koska en ole ammattipuuseppä ja haluan tehdä oikein. Mutta en usko koskaan törmänneeni artikkeliin, joka todella todistaa tämän väitteen, että se vaurioituisi niin paljon, että lauta hajoaisi paljon nopeammin ja kuinka kauan siitä sitten puhutaan.
Maailmassani (mutta voin olla väärässä) tämä naula on ulkoasennossa, jossa ilma kulkee koko ajan, joten sen pitäisi myös auttaa kuivattamaan kosteutta, joka mahdollisesti syntyy uponneessa kohdassa?
Sitten on (neuvojan mukaan) parempi käsin naulata, koska silloin kuidut erottuvat missä naula menee sisään, kun taas nopeasti sisään ammuttaessa kuidut katkeavat. Rikkoutuneet kuidut imevät enemmän kosteutta. En tiedä, kuinka paljon tämä vaikuttaa.
Voisin arvata, että nykyään suurin osa kaikesta paneloinnista ammutaan, kun rakennetaan uutta tai tehdään täydellisiä remontteja, joissa panelointi vaihdetaan koko talossa. Toki on joitakin, jotka naulaavat kaiken käsin, mutta heitä on varmasti vähän...
Klikkaa tästä vastataksesi