1 455 lukukertaa ·
38 vastausta
1k lukukertaa
38 vastausta
Hyvälaatuisia nauloja
Paneeli, rima, harva laudoitus, lista, kulmalauta, tuulilauta, raakapontti ym.N Nygge72 sanoi:
Aiotko käyttää 4" läpi?
Täältä voit katsoa lisää:
https://shop.svenskttra.se/media/1226/skruv-och-spikguide.pdf
En ole puuseppä, joten en koskaan puhu "tuumissa" 🤣 Joten luulin, että tarkoitit paksumpaa naulaa kuin minkä laitoin. Ei, tietenkään pitäisi olla pienempi niille osille, jotka mainitsit. Mutta ajattelin nyt ehkä ostaa vain kehykseen tarvittavat ja mahdollisesti seuraavassa vaiheessa ruoteet, joiden ansiosta ulkoverhouslevy saadaan kiinnitettyä.FredrikR sanoi:
Todella suuri kiitos, että postasit tämän. Olen nähnyt sen ennen, mutta unohdin, että se oli olemassa.
Mitä minun on vaikea löytää, on kuitenkin paneelinaulat pickalle, koska ajattelin tervavitriolia ja silloin sen pitäisi ilmeisesti olla ruostumatonta eikä kuumasinkittyä naulaa.
Voit myös hemmotella itseäsi käyttämällä gunnebon ruostumatonta paneliruuvia, joka on todella hieno!
Luulen myös, että gunnebo:lla on ruostumaton 34⁰ täysipäinen panelinaula. Tarkista heidän kataloginsa ja tilaa byggladan:sta ammattilaisille.
Luulen myös, että gunnebo:lla on ruostumaton 34⁰ täysipäinen panelinaula. Tarkista heidän kataloginsa ja tilaa byggladan:sta ammattilaisille.
Kiitos. Pitää tarkistaa se.L Lutte sanoi:
Löysin vain sellaisen, joka oli kaasukäyttöön, joten he antoivat kaasupatruunan mukana, mutta käytän akkukonetta, joten en halua maksaa kaasupatruunasta. Ajattelin siis, että voisin löytää toisenlaisen.
Senco näyttää olevan.N Nygge72 sanoi:En ole mikään snickare, joten en koskaan puhu "tum" 🤣 Joten luulin, että tarkoitat karkeampaa naulaa kuin se, jonka laitoin. Ei, tietysti se pitää olla pienempi niille osille, joita mainitsit, ajattelin. Mutta ajattelin nyt vain ostaa runkoon ehkä ja mahdollisesti seuraavaan vaiheeseen läkt ulkopuolelle västkustskiva.
Mutta todella suuri kiitos, että postasit tämän. Olen nähnyt sen aiemmin, mutta unohdin, että se oli olemassa.
Se, mitä minun on vaikea löytää, on paneelinaulat pickanille, kun ajattelen tjärvitriol ja sen pitää olla ilmeisesti ruostumatonta ja ei lämminsinkittyä naulaa

Jos rakenteessa on (säännön ulkopuolella)
Sääntö - tuulilevy - västkustskiva 50mm - rima 12 - naularima 25 - paneeli 21. Silloin pitäisi pystyä käyttämään paneelikiilaa, joka on 63mm?
Ajattelen, että se menee mahdollisesti vähän västkustskivaan, onko sillä väliä vai pitäisikö se välttää kokonaan? Mietin, jos siitä menee jotain rumaa sisään naulan kautta siinä tapauksessa.
Sääntö - tuulilevy - västkustskiva 50mm - rima 12 - naularima 25 - paneeli 21. Silloin pitäisi pystyä käyttämään paneelikiilaa, joka on 63mm?
Ajattelen, että se menee mahdollisesti vähän västkustskivaan, onko sillä väliä vai pitäisikö se välttää kokonaan? Mietin, jos siitä menee jotain rumaa sisään naulan kautta siinä tapauksessa.
Naularimat 25mm on liian ohut, jos sinulla on 600 c/c runkorakenteessa, se tulee halkeilemaan, kun olet naulannut paneelin paikoilleen.N Nygge72 sanoi:Jos sinulla on rakenne (sääntöjen ulkopuolella)
Regel - tuulensuojalevy - västkusskiva 50mm - rimat 12 - naularimat 25 - paneeli 21. Silloin kai voi käyttää paneelinaulaa, joka on 63mm?
Ajattelen, että se menee mahdollisesti hieman västkustskivaan, onko sillä väliä vai pitääkö sitä välttää kokonaan? Mietin jos se johtaa kosteutta siihen naulan kautta.
28x70 on yleensä pienin koko, ja silloin 63mm paneelinaulat ovat liian pitkiä.
2.8x50mm on parempi pituus.
Anteeksi, tarkoitin tosiaan enemmän 48x28. Yritin muistaa, kuinka paksuja ne olivat. Mutta en näköjään muistanut 😀, mutta toimii tietysti myös 70x28 kanssa. KiitosJ Jansson69 sanoi:
Ota 28x70 minimikokoina, sillä kun käytät länsirannikonlevyä, jossa käytetään muovivälikappaleita rungon ja naulalevyjen välillä, niin siitä tulee vakaata ja hyvää.N Nygge72 sanoi:
Ja tämän pitäisi sitten toimia paneelille rautavihtrilli?J Jansson69 sanoi:
https://www.senco.se/sv/produkter/infaestning/spik/stavspik/p/GE51AGBKR
En ole kovin perehtynyt rautavitraaliin, koska aina neuvomme välttämään sitä ja harvoin teemme sen kanssa töitä..N Nygge72 sanoi:
Mutta sen vähän mitä tiedän, niin yleensä käytetään ruostumattomia nauloja, jos rautavitraalia käytetään julkisivussa..
Miksi puusepät usein naulaavat paneelit käsin verrattuna siihen, että käyttäisivät pistoolia?J Jansson69 sanoi:
Se on varmaan vaihtelevaa, mutta en haluaisi tehdä sitä, jos olisin vielä aktiivinen. Käsi väsyy paljon naulatessa niin paljon...N Nygge72 sanoi:
Ne, jotka tunnen ja jotka rakentavat vain huviloita, eivät koskaan käsinaulaa suuria alueita juuri kuormituksen vuoksi, mutta aloittelijana se ei ole niin paha, koska aloittelijalla menee hetki koko talon verhoilemisessa...
Bailout hienoin saavutetaan käsinaulauksella, mutta jos pistoolin paineen säätää hieman liian löysäksi ja viimeistelee käsin, siitä tulee hyvä pistoolilla, kunhan löydät naulan, jossa on hieno pää...
Kyllä, verhosin mökkini uudelleen. Ensimmäinen lyhyt sivu oli käsin naulattu (sitten olin olkapäästä ihan romuna 6 kuukautta 😂 Konttorirotta kun olen), sen jälkeen ostin pickan ja säädin sen kuten sanoit, niin että jäi noin 1 cm käsin hakattavaksi. Toimi loistavasti, ja mikä valtava ero ajankäytössä.J Jansson69 sanoi:Se on vähän erilaista, mutta en haluaisi tehdä sitä, jos olisin edelleen aktiivinen, koska käsivarsi kuluu liikaa naulatessa.. Tuntemani henkilöitä, jotka rakentavat vain omakotitaloja, eivät koskaan käsin naulaa niin suuria alueita juuri kuormituksen vuoksi, mutta aloittelijalle se ei ole niin vaarallista, kestää hetken aloittelijalta pukea koko talo..
Kaunein nostotulos tulee käsin naulaamalla, mutta jos säädät spikpistolsen paineen hieman liian löysäksi ja lyö vain viimeisen osan käsin, tulee siitä hyvä spikpistolsen kanssa, kunhan löydät naulan, jossa on kaunis pää..