• Tykkään
fribygg
  • Laddar…
FredrikR FredrikR sanoi:
Paneeli, lauta, harvalaudoitus, lista, kulmalauta, räystäslauta, raakapontti jne.

Oliko sinun ajatuksesi käyttää 4" läpi?

Täällä voit katsoa lisää:
[linkki]
En ole puuseppä, joten en koskaan puhu "tuumissa" 🤣 Joten luulin, että tarkoitit paksumpaa naulaa kuin minkä laitoin. Ei, tietenkään pitäisi olla pienempi niille osille, jotka mainitsit. Mutta ajattelin nyt ehkä ostaa vain kehykseen tarvittavat ja mahdollisesti seuraavassa vaiheessa ruoteet, joiden ansiosta ulkoverhouslevy saadaan kiinnitettyä.

Todella suuri kiitos, että postasit tämän. Olen nähnyt sen ennen, mutta unohdin, että se oli olemassa.

Mitä minun on vaikea löytää, on kuitenkin paneelinaulat pickalle, koska ajattelin tervavitriolia ja silloin sen pitäisi ilmeisesti olla ruostumatonta eikä kuumasinkittyä naulaa.
 
  • Tykkään
FredrikR
  • Laddar…
Voit myös hemmotella itseäsi käyttämällä gunnebon ruostumatonta paneliruuvia, joka on todella hieno!

Luulen myös, että gunnebo:lla on ruostumaton 34⁰ täysipäinen panelinaula. Tarkista heidän kataloginsa ja tilaa byggladan:sta ammattilaisille.
 
L Lutte sanoi:
Voit myös hemmotella itseäsi Gunnebon ruostumattomilla paneeliruuvilla, jotka ovat todella hienoja!

Luulen myös, että Gunnebolta löytyy ruostumaton 34⁰ täyspää paneelinaula. Katso heidän katalogistaan ja tilaa Rakennuslato ammattilaisille
Kiitos. Pitää tarkistaa se.

Löysin vain sellaisen, joka oli kaasukäyttöön, joten he antoivat kaasupatruunan mukana, mutta käytän akkukonetta, joten en halua maksaa kaasupatruunasta. Ajattelin siis, että voisin löytää toisenlaisen.
 
N Nygge72 sanoi:
En ole mikään snickare, joten en koskaan puhu "tum" 🤣 Joten luulin, että tarkoitat karkeampaa naulaa kuin se, jonka laitoin. Ei, tietysti se pitää olla pienempi niille osille, joita mainitsit, ajattelin. Mutta ajattelin nyt vain ostaa runkoon ehkä ja mahdollisesti seuraavaan vaiheeseen läkt ulkopuolelle västkustskiva.

Mutta todella suuri kiitos, että postasit tämän. Olen nähnyt sen aiemmin, mutta unohdin, että se oli olemassa.

Se, mitä minun on vaikea löytää, on paneelinaulat pickanille, kun ajattelen tjärvitriol ja sen pitää olla ilmeisesti ruostumatonta ja ei lämminsinkittyä naulaa
Senco näyttää olevan.
Senco 2,87 mm rengastettu naulalista, A2 ruostumaton, rakennus- ja pakkauskäyttöön.
 
FredrikR FredrikR sanoi:
Senco näyttäisi olevan.
[kuva]
🙏 suuret kiitokset! Pitää katsoa sitä
 
  • Tykkään
FredrikR
  • Laddar…
Jos rakenteessa on (säännön ulkopuolella)
Sääntö - tuulilevy - västkustskiva 50mm - rima 12 - naularima 25 - paneeli 21. Silloin pitäisi pystyä käyttämään paneelikiilaa, joka on 63mm?

Ajattelen, että se menee mahdollisesti vähän västkustskivaan, onko sillä väliä vai pitäisikö se välttää kokonaan? Mietin, jos siitä menee jotain rumaa sisään naulan kautta siinä tapauksessa.
 
J
N Nygge72 sanoi:
Jos sinulla on rakenne (sääntöjen ulkopuolella)
Regel - tuulensuojalevy - västkusskiva 50mm - rimat 12 - naularimat 25 - paneeli 21. Silloin kai voi käyttää paneelinaulaa, joka on 63mm?

Ajattelen, että se menee mahdollisesti hieman västkustskivaan, onko sillä väliä vai pitääkö sitä välttää kokonaan? Mietin jos se johtaa kosteutta siihen naulan kautta.
Naularimat 25mm on liian ohut, jos sinulla on 600 c/c runkorakenteessa, se tulee halkeilemaan, kun olet naulannut paneelin paikoilleen.
28x70 on yleensä pienin koko, ja silloin 63mm paneelinaulat ovat liian pitkiä.
2.8x50mm on parempi pituus.
 
  • Tykkään
FredrikR
  • Laddar…
J Jansson69 sanoi:
25 mm spiklähty on liian heikko, jos sinulla on 600 keskeltä keskelle runko, se halkeaa kappaleiksi, kun olet naulannut paneelin ylös..
28x70 on yleensä pienin mitta, ja silloin 63 mm paneelinaulat ovat liian pitkiä..
2.8x50 mm on parempi pituus..
Anteeksi, tarkoitin tosiaan enemmän 48x28. Yritin muistaa, kuinka paksuja ne olivat. Mutta en näköjään muistanut 😀, mutta toimii tietysti myös 70x28 kanssa. Kiitos
 
J
N Nygge72 sanoi:
Anteeksi, tarkoitin varmaan enimmäkseen 48x28. Yritin muistaa, kuinka paksuja ne olivat. Mutta ilmeisesti en muistanut 😀, mutta toimii tietysti myös 70x28. Kiitos
Ota 28x70 minimikokoina, sillä kun käytät länsirannikonlevyä, jossa käytetään muovivälikappaleita rungon ja naulalevyjen välillä, niin siitä tulee vakaata ja hyvää.
 
  • Tykkään
Nygge72
  • Laddar…
J
N Nygge72 sanoi:
Ja tämän pitäisi toimia paneelin kanssa, jossa on rautavitraali?

[linkki]
En ole kovin perehtynyt rautavitraaliin, koska aina neuvomme välttämään sitä ja harvoin teemme sen kanssa töitä..
Mutta sen vähän mitä tiedän, niin yleensä käytetään ruostumattomia nauloja, jos rautavitraalia käytetään julkisivussa..
 
J Jansson69 sanoi:
En ole niin perehtynyt rautavihtrilliin, sillä me aina kehotamme välttämään sitä emmekä juuri koskaan käytä sitä töissä..
Mutta sen vähän, mitä tiedän, käytetään yleensä ruostumattomia nauloja, jos rautavihtrillillä käsitellään julkisivua..
Miksi puusepät usein naulaavat paneelit käsin verrattuna siihen, että käyttäisivät pistoolia?
 
J
N Nygge72 sanoi:
Miksi kirvesmiehet usein naulaavat paneelin käsin sen sijaan, että käyttäisivät pistoolia?
Se on varmaan vaihtelevaa, mutta en haluaisi tehdä sitä, jos olisin vielä aktiivinen. Käsi väsyy paljon naulatessa niin paljon...
Ne, jotka tunnen ja jotka rakentavat vain huviloita, eivät koskaan käsinaulaa suuria alueita juuri kuormituksen vuoksi, mutta aloittelijana se ei ole niin paha, koska aloittelijalla menee hetki koko talon verhoilemisessa...

Bailout hienoin saavutetaan käsinaulauksella, mutta jos pistoolin paineen säätää hieman liian löysäksi ja viimeistelee käsin, siitä tulee hyvä pistoolilla, kunhan löydät naulan, jossa on hieno pää...
 
J Jansson69 sanoi:
Se on vähän erilaista, mutta en haluaisi tehdä sitä, jos olisin edelleen aktiivinen, koska käsivarsi kuluu liikaa naulatessa.. Tuntemani henkilöitä, jotka rakentavat vain omakotitaloja, eivät koskaan käsin naulaa niin suuria alueita juuri kuormituksen vuoksi, mutta aloittelijalle se ei ole niin vaarallista, kestää hetken aloittelijalta pukea koko talo..

Kaunein nostotulos tulee käsin naulaamalla, mutta jos säädät spikpistolsen paineen hieman liian löysäksi ja lyö vain viimeisen osan käsin, tulee siitä hyvä spikpistolsen kanssa, kunhan löydät naulan, jossa on kaunis pää..
Kyllä, verhosin mökkini uudelleen. Ensimmäinen lyhyt sivu oli käsin naulattu (sitten olin olkapäästä ihan romuna 6 kuukautta 😂 Konttorirotta kun olen), sen jälkeen ostin pickan ja säädin sen kuten sanoit, niin että jäi noin 1 cm käsin hakattavaksi. Toimi loistavasti, ja mikä valtava ero ajankäytössä.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.