Olen juuri repinyt pois vanhan jännepaperin, joka toimi sisäkattona yläkerrassa, ja paljastin raakalaudan. Nyt kysymys kuuluu, pitäisikö minun laittaa höyrysulku vai ei kattoon?
Talo on rakennettu 50-luvulla, painovoimainen ilmanvaihto, lisäeristetty ulkopuolelta, joten ei ole muovia sisäseinissä (pontti & tretex). Vintti on eristetty purulla ja jollain vanhalla eristeellä.

Olen yrittänyt googlata asiaa, mutta kaikki näyttävät tekevän eri tavalla. Huoneessa on myös savupiippu, josta olemme koputtaneet rappauksen pois laittaaksemme uuden rappauksen, kuinka höyrysulku asennetaan siihen?

• Tykkään
Renhorn
  • Laddar…
Hyvin toimiva 70 vuotta vanha talo ilman höyrysulkua, pitäisi pidättäytyä rakentamasta jotain tarpeetonta, joka voi aiheuttaa ongelman.

Mitä ongelmia siitä voi syntyä?

Höyrynsulkuhan ei anna kosteutta? Ei tule suurempaa riskiä kosteusongelmille vain siksi, että asennetaan kosteussulku.

• Tykkään
Mikael_L ja 1 muu
  • Laddar…
Sen talon asukkaiden tuottama kosteus on johdettava johonkin. Kosteaa sisäilmaa on aiemmin voinut tunkeutua katon ja seinien läpi vanhassa talossasi, koska siitä puuttuu kosteussulku. Se ei yleensä ole ollut ongelma, koska lämpöhävikki on samalla kuivattanut rakennetta. Jos nyt asennat kosteussulun vanhaan taloon, tasapaino järkkyy ja kosteuden sijaintia on vaikea tietää.

Kosteaa sisäilmaa ei saa tunkeutua katon ja seinien läpi riippumatta siitä, millainen rakenne on. Tämä päti myös 100 vuotta sitten.

• Tykkään
Rabbithole
  • Laddar…
Joten emme siis aio asentaa mitään höyrysulkua? Haluan lisätä, että meillä on juuri uusi katto, joten uusi kattopahvi on vanhan päällä, joten ajattelin, tekeekö se talosta huonommin hengittävän? Mutta sillä ei ehkä ole merkitystä.

Mikael_L
D Dr Jumping Jack sanoi:
Talon asukkaiden tuottama kosteus on johdettava jonnekin.
Ilmanvaihto, sitä kutsutaan ilmanvaihdoksi.

On mahdotonta antaa kaikkien litraa/päivä vettä, jotka on poistettava modernissa asumisessa, mennä seinien ja katon läpi.

Aja höyrysululla.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.