Isoisäni rakensi mökin seuraavasti:
75mm lasivilla seinissä + 12mm asfaltilevy ulkopuolella ja tuulensuojakangas sisäpuolella.
Lattiassa on 2x 70mm lasivilla ja tuulensuojakangas molemmin puolin.
Katossa 2x 75mm lasivilla + 12mm asfaltilevy ulkopuolella ja tuulensuojakangas sisäpuolella.

Mökki on ollut käytössä 60-luvun puolivälistä lähtien erinomaisin tuloksin, vaikka se ei ole jatkuvasti lämmitetty. Tuoksuu raikkaalle eikä ole hometta – oletan, että tämä on hyvä ratkaisu, koska asfaltilevy vastaa noin 38mm lasivillaa ja tuulensuojakangas pitää pölyn ja hyönteiset poissa eristeestä.
 
Tomture61
T tergo sanoi:
minulla on muovia lämmittämättömässä autotallissani vuodesta 1981 lähtien, ei ole ollut ongelmia sen kanssa
95 mm eristettä seinässä ja 200 mm katossa
Sitä mitä ei näe, ei voi vaikuttaa. Oletko tarkistanut kipsilevyjesi takaa?
 
Tomture61 Tomture61 sanoi:
Se, mitä ei näe, ei voi vaikuttaa.
Oletko tarkistanut kipsilevyjesi takana?
Kyllä, vaihdoin 3 levyä 5-6 vuotta sitten ja ne näyttivät hyvältä takapuolelta.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.