Isoisäni rakensi mökin seuraavasti:
75mm lasivilla seinissä + 12mm asfaltilevy ulkopuolella ja tuulensuojakangas sisäpuolella.
Lattiassa on 2x 70mm lasivilla ja tuulensuojakangas molemmin puolin.
Katossa 2x 75mm lasivilla + 12mm asfaltilevy ulkopuolella ja tuulensuojakangas sisäpuolella.
Mökki on ollut käytössä 60-luvun puolivälistä lähtien erinomaisin tuloksin, vaikka se ei ole jatkuvasti lämmitetty. Tuoksuu raikkaalle eikä ole hometta – oletan, että tämä on hyvä ratkaisu, koska asfaltilevy vastaa noin 38mm lasivillaa ja tuulensuojakangas pitää pölyn ja hyönteiset poissa eristeestä.