Hei!
Olet varmaan ollut valmis höyrysulun kanssa jo kauan sitten ;-) mutta muille, jotka mahdollisesti miettivät, haluan vain sanoa, että on TÄRKEÄÄ, että höyrysulku on tiivis. Erityisesti herkissä kondensoitumistilanteissa, eli kylmäsilloissa ja muissa paikoissa, joissa kondensaatio-ongelmien riski on suurempi (kylmä rakenne, paljon höyryä ilmassa, herkät materiaalit jne.). Syynä siihen, miksi kirjoitan näin, on se, että höyrysululla on kaksi tehtävää: Yksi on estää konvektio, eli estää kosteutta kulkeutumasta ilman liikkeiden mukana rakenteeseen ja mahdollisesti aiheuttamasta ongelmaa. Konvektion kannalta pienet pienet reiät höyrysulussa eivät kuitenkaan ole suuri ongelma. Kosteuden diffuusion kannalta se on sen sijaan herkempi. Kosteuden diffuusio on paikallisempaa, joten voi yrittää miettiä, kuinka suuri riski ne reiät ovat.
Hmm.. en tiedä, tekikö tuo asian selvemmäksi. :-/