Se vuotaa kuistilla. Blä.
Ilmenee, että tiivistysteippi, joka pitää veden ylhäällä kanavamuovikatolla, on vanhentunut ja liukunut hieman alas eikä peitä itse saumaa, joka on rännin alla katolla. Olen lappinut sitä tavallisella hopeateipillä aiemmin kesällä, mutta nyt se vuotaa taas.

Se, mitä en ymmärrä, on mitä siellä oli alun perin. Se on paljon paksumpi ja tahmeampi kuin se hopeateippi, jota olen ostanut satunnaisesta tavaratalosta, mutta sillä on kuitenkin se sisäinen kuiturakenne, joka on tuttu. Voisiko se olla jonkinlainen mega-erityis-vahva hopeateippi, vai onko kyseessä ihan jotain muuta, jota käytetään juuri kuistien tiivistykseen?

Eikö se onnistu silikonoida ja paikata muovilla? Vain arvaan.

Ehkä, en tiedä. Eihän se ole täysin tasainen missään, joten riski on, että vesi jää seisomaan siinä tapauksessa, liitoksissa ja paikoissa. Haluan mieluiten saada sen mahdollisimman tasaiseksi, jotta vesi pääsee sieltä helpoiten pois.

On eroa silverteipillä ja oikealla kangasteipillä, mutta ei ole niin helppoa nähdä eroa vain katsomalla rullaa, ja nimenvaihtoja esiintyy.

Kangasteipissä käytetään yleensä harsokangasta tai purjekangasta vahvikemateriaalina, mutta myös lasi- ja hiilikuitukangasta esiintyy, jos kuormitusvaatimukset ovat korkeat. Siksi sinun pitäisi etsiä kalliimpaa rullaa, mutta tietenkin tarkistaa, että se on lasi- tai hiilikuitukangasta eikä pelkästään halpa, jolle on annettu korkeampi hinta.

Hm, okei. Sitten pitää yrittää saada käsiinsä kunnollista teippiä viikolla ja katsoa, ​​pysyykö se paremmin.

Muuten, mitä kanalplasttakit kestävät? Olen välttänyt makaamasta sen päällä (painan kuitenkin noin 100 kiloa), mutta silloin en pääse kunnolla käsiksi, koska minun on työskenneltävä katolta alaspäin, ja alapuolelta räystäskourun ympäriltä. Aivan hirveä työ suoraan sanottuna.

On varmasti vaikea antaa vastausta siihen, mitä kattosi kestää, millaiselle rungolle se on asennettu, kuinka paksu se on esim.

Kuvat ovat aina hyödyllisiä, joten ehkä voit saada vinkkejä parempaan ratkaisuun.

Joo, totta kai. Katson, jos voisin ottaa muutamia tänä iltana työn jälkeen ja ladata ne. Palaan asiaan.

Jos laitat pari OSB- tai vanerilevyä kanavamuovin päälle, niiden pitäisi kestää. Riippuu tietenkin rungosta, mutta jos se kestää kerroksen nuoskalunta taipumatta, ei ole ongelmaa, jos varovasti ryömit levyille.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.