Hei,
Minulla on kylmävarasto, joka on rakennettu suoraan maahan. Varaston alusta on singel/sora. Seinät ovat painekyllästettyä puuta, katto peltistä, jossa on muovia alapuolella. Alareunassa on reikä alustan ja paneelin välillä sekä yläreunassa seinän ja katon välillä.
Kaikki kankaat/puuesineet homehtuvat siellä. Paneeli ei kuitenkaan ole homeessa. Onko olemassa jotakin keinoa estää asioiden homehtuminen siellä? HUOM! En ole se, joka rakensi ja vain vuokraan, joten mieluiten ei liian suuria projekteja, ystv. Banya203

B Banya203 sanoi:
Hei,
Minulla on kylmävarasto, joka on rakennettu suoraan maahan. Varaston pohja on singel/sora. Seinät painekyllästetty puu, katto pellistä muovilla alapuolella. On reikiä ulos alaosassa alustan ja paneelin välissä ja yläosassa seinän ja katon välissä.
Kaikki kangas/puuesineet homehtuvat siellä. Paneeli ei kuitenkaan ole homeessa. Onko mitään keinoa estää siellä olevien tavaroiden homehtuminen? Huomaa, en ole rakentanut sitä itse ja vain vuokraan, joten ei mieluiten liian suuria projekteja terveisin Banya203
Ei, ei ole mitään keinoa estää sitä. Ongelma on, että sisäilman kosteus on sama kuin ulkoa, mikä on keskimäärin yli 90 % myöhään syksyllä/talvella Ruotsissa. Kun on kylmää ja pakkasta, home ei voi kasvaa. Valitettavasti tänä talvena Etelä-Ruotsissa on ollut vähän pakkaspäiviä.

• Tykkään
Banya203
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.