Olen remontoimassa muutamia huoneita 70-luvun omakotitaloni kellarissa. Koska ulkoseinät on eristetty ja puurunkoja on käytetty suoraan ulkoseinää vasten, odotin kosteutta ja mahdollisesti hometta seinissä. Mutta otettuani useita suurempia reikiä seinistä voin todeta, että kaikki on täysin kuivaa ja täydellisessä kunnossa.

Kun poistin sokkelit, huomasin kuitenkin hometta yhden sokkelin sisäpuolella (ei virheitä muiden sokkeleiden takana). Sokkelin kohdalla oli keskellä taloa muurattu sisäseinä. Olen mitannut sokkelin kosteusprosentiksi 12%, mikä on hyvä. En huomaa sokkelista, seinästä tai lattiasta mitään hajua.

Tiedän, että talossa oli suuri vesivahinko noin 15-20 vuotta sitten. Ajatukseni on, että tämä osa kellarista ei kuivunut riittävästi ennen jälleenrakennuksen aloittamista, mikä aiheutti homeen muodostumisen, mutta se on pysähtynyt kuivumisen jälkeen.

Mitä mieltä olette? Onko kaikki kunnossa, vai pitäisikö minun tehdä jotain muuta?

• Maalattua puusokkelia, jossa näkyy mustaa homekasvustoa, asetettuna vaalean seinän viereen.
  • Tykkään
Jonatan79
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.