Hei,

Minulla on hirsitalo, joka on rakennettu 1800-luvun lopulla. Taloa ei ole nykyään lisäeristetty, vaan se on pukeutunut puupaneelilla ulkopuolelta. Mielestäni lämpö ei ole iso ongelma, toki joskus lämmittelen vähän turhan takia, mutta talo pitää lämmön aika hyvin.

Valitettavasti talo sijaitsee tien vieressä, joka on viime vuosina tullut melko vilkkaasti liikennöidyksi raskaan liikenteen vuoksi. Toivon saavani hieman apua täällä foorumilla vähentääkseni melutasoa talossa. Joitakin konkreettisia kysymyksiä...

1. Onko jotain, mitä minun pitäisi ottaa huomioon, jos haluan asentaa sisäpuolelle hirsirunkoa 45x45, eristää mineraalivillalla ja sitten lisätä lastu- ja kipsilevyn?

2. Vähentääkö tämä merkittävästi melutasoa, toisin kuin pelkkä hirsirunko, kuten minulla tällä hetkellä on?

Kiitos etukäteen!

Todennäköisesti ikkunat päästävät sisään suurimman osan melusta.

Muuten, jos haluat korjata seinät melua vastaan, niin kipsilevy on paras vaihtoehto, mieluiten kaksinkertaisena kerroksena. Mahdollinen minerallull eristää lähes yksinomaan lämpöä varten.

Meluvalli saattaa olla vaihtoehto? Toimii yleensä erittäin hyvin ja usein sen kustantaa lisäksi tiehallinto.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.