Minulla on pala kalkkikiveä, joka on lahjoitettu minulle, ja ajattelin käyttää sitä keittiötason osana. Se on vain noin 30 cm leveä, joten emme puhu kovin suurista paloista. Pinta on melko karkea, joten ajattelin hioa/kiillottaa sitä hieman. En halua siitä korkeakiiltoista, vain poistaa pahimman karheuden. Suuremmat kuopat ja halkeamat ajattelin täyttää epoksilla.
joten ongelmani on: miten teen tämän? En ole koskaan tehnyt tätä ennen, ja minulla on hyvin rajallinen konekantani. Minulla on nauhahiomakone, joka jyllää, mutta aavistan, että kiveä tulisi mieluiten vesihioa? En mieluusti ostaisi kallista konetta, jota ei sitten käytettäisi uudelleen.
Riippuu siitä, millaista ulkonäköä haluat ja kuinka paljon aikaa sinulla on. Pääset pitkälle Bilteman vesihiomapaperilla ja käsinhionnalla. Tärkeää on, että sinulla on jotain tasaista, jolla pidät hiomapaperia, ja että siirryt hienommasta vielä hienompaan paperiin saadaksesi oikean poiston. Voit saada erittäin hienon pinnan, jos olet ollut huolellinen kaikissa vaiheissa. Epoksi ym välttäisin.
Haluan selventää, että syvimmistä kuopista on vaikea päästä eroon jopa suuremmalla koneella, parempi pyytää paikalliselta kiviyritykseltä hinta-arvio, niin pieni pala on helppo heille korjata.
ok! käyn pyörimässä julalla tai biltemassa ja katson mitä löydän. ja jätän epoksin pois. ja toki voi ulkoistaa mutta näen melko suuren arvon siinä, että opin tekemään sen itse.
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.