Hei,

Olen alkanut miettiä noin 8,5 m pitkän tyyppi IPE-palkin käyttöä ullakon rakentamiseen autotalliin. Kysymys on, mikä voisi olla suunnilleen hinta tällaiselle? Onko edes järkevää ajatella asiaa.

Mikä malli ja mitat minun pitäisi valita, en tiedä vielä, kuten sanottu en ole edennyt niin pitkälle vielä.

Terveisin Jonas

sir_daniel sir_daniel sanoi:
Tex [linkki]
Hmm ok, joten 1 "IPE Balk 140 S275JR0" 12 m maksaa minulle 2517 kr + kuljetus?
Ei paha hinta, vai mitä?

Terveisin Jonas

Kuljetus 12M profiilille voi helposti tulla naurettavan kalliiksi.
Jos sen voi rakentaa niin, että se mahtuu 2 x 6 metriin tai 3 x 4 metriin, kuljetuskustannus pitäisi laskea huomattavasti:geek:

• Tykkään
Snål-Jocke
  • Laddar…
Ljus Ljus sanoi:
Frakten på 12M profil kan lätt bli löjligt dyr.
Går det att konstruera så du kommer ner i 2 st 6meters eller 3st 4 meters bör fraktkostnaden sjunka betänkligt:geek:
Pitäisi varmaan olla 8,3-8,4m oikeasti. Jonka voisin ajaa autonkuljetuksellani, kunhan merkitsee sen takana haha.

Haluan avoimen alueen palkin alapuolella, siksi aloin miettiä tätä vaihtoehtoa.

Terveisin Jonas

• Tykkään
Emanuel Jonsson
  • Laddar…
IPE140 kuulemma riippuu osittain jännevälistäsi.

S Snål-Jocke sanoi:
IPE140 lär hänga en del vid din spännvidd.
Ok, mitä pitäisi olla sitten? Siitä tulee parvi noin 8*3,5m.

Ystävällisin terveisin, Jonas

En osaa sitä ulkoa, mutta on olemassa laskentaohjelmia.
Voiko rakennusprojektisi kuitenkin toteuttaa kantavalla teräksellä sen sijaan? Se VOI itse asiassa olla sekä helpompaa että halvempaa.

S Snål-Jocke sanoi:
En osaa sitä ulkoa, on olemassa laskentaohjelmia.
Mutta voiko rakennusprojektisi toteutua vapaasti kantavalla levyllä sen sijaan? Se VOI tosiaan olla sekä yksinkertaisempi että halvempi.
Tältä se näyttää tänään. Olin pakotettu "keksimään jotain" saadakseni portin auki ja siitä tuli kehysrakenne, joka oli tarkoitettu jatkumaan välipohjan lattiaksi.

Terveisin Jonas

• Rakennuksen sisäkatto, jossa näkyy puinen runkokehys ja eristyslevyt. Kehys on osa projektia, jossa portin yläpuolelle rakennetaan parvi.
  • Tykkään
Snål-Jocke
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.