Nyt on jo liian myöhäistä sinulle, mutta ostin aiemmin lasisen kylpyhuonehyllyn, jossa on melko huomaamattomat "palikat", jotka asennetaan seinälle. Kiinnitin palikat ylösalaisin, joten ne piiloutuivat kaiuttimen taakse. Sen hyllyn pitäisi kestää 20 kg muistaakseni. Ostin sen Hornbachista tai Bauhausista (en muista kummasta).
Ehkä liian myöhään, mutta asensin tällaiseen tiiliseinään. Käytin sellaista 2-komp sementtiä tuubissa, se on todella tiukasti kiinni. https://www.svenssons.se/p/hyllor-sk%C3%A5p-och-f%C3%B6rvaring/hyllsystem/exilis-aluminium-118-cm/45308004001
Onhan kai "avainreikä", johon voi kiinnittää kaiuttimen muuten?
Olen (yrittänyt) asentaa hyllyjä samanlaisilla kiinnikkeillä kuin mitä aiemmin tässä keskustelussa esiteltiin, mutta ne olivat liian heikkoja, joten minun piti käyttää toista mallia (siis väänsin kierteisen osan irti ennen kuin se saavutti pohjan).
Kokeilin: http://www.theofils.se/produkt/Konsol-32014--22978.aspx
Mutta näyttää siltä, että teillä kaikilla on pieniä heiveröisiä keskikaiuttimia
Minulla on B&W LCR600, joka on 31 cm syvä ja painaa vähän liikaa (12,5 kg). Tällä hetkellä harkitsen vakavasti pienemmän keskikaiuttimen ostamista, se on varmaan paras ratkaisu eteenpäin....
Näyttää siistiltä, mutta on pari ongelmaa, itse pidike vie tilaa hyllytasolta, jossa kaiuttimen tulisi olla. Näyttää siltä, että täytyy käyttää hyllyä, johon kaiutin asetetaan?
Valitettavasti ei ole voinut luottaa liimaan, ja vaikka se olisi hyvin pitänytkin, seinästä ei varmaan tule kovin siisti. Toisaalta, jos sen voi kiinnittää 2-4 ruuvilla, se ei olisi huono asia, mutta en löydä kuvausta, joten ei aavistustakaan miten se toimii.
13th Marine, viimeiset jotka osoitat näyttävät melko hyviltä, toki hieman liikaa materiaalia ehkä mutta jos se on vakaa voi varmasti elää sen kanssa. Ehkä se voi olla jotain toiseen huoneeseen jossa minulla on kipsiä, täytyy katsoa sitten kun linkittämäsi sivu on taas online.
Hyvä puoli niissä, joita osoitat, on se että niitä voi säätää mikä on plussaa jos niiden pitää kiinnittää betoniin, koska siellä pora käy helposti vaeltamassa jonkin verran.
Onhan kai "nyckelhål" ruuvattavaksi kaiuttimeen muuten?
Olen (yrittänyt) asentaa hyllyjä samanlaisilla kiinnikkeillä kuin mitä aiemmin ketjussa on näytetty, mutta ne olivat liian heikot, joten minun piti laittaa toisenlainen vaihtoehto (kierretin siis osan irti ennen kuin se oli pohjassa).
Testasin: [linkki]
[kuva]
Päädyin tähän: [linkki]
[kuva]
Huomaan nyt, että viimeinen on valitettavasti aivan liian lyhyt, muuten se näytti minulle parhaalta vaihtoehdolta. Nyt harkitsen tällaisen sijaan (30x30 cm):
En usko itse kaiutinjalustan manipuloimiseen, osittain ne menettävät paljon arvoa (varsinkin jos ne ovat hienompia) ja osittain se todennäköisesti vaatii melko karkeita ruuveja kiinnittämään ripustuksen, joka kestää painon.
Onko sinulla kuvia siitä mitä olet tehnyt, jotta ymmärtää paremmin?
Ne muistuttavat paljon niitä, joita bauhaus myy Habosta ja joita kutsutaan nimellä Duraline
Oikeastaan olisin mieluummin ostanut Habon, mutta niitä ei valitettavasti ole täällä kaupungissa.
Avattuani Bilteman version, voi todeta, että se on tosiaan metallia, mutta se ei kuitenkaan ole erityisen tukeva, painettaessa se hieman antaa myöten eli seinät ovat suhteellisen ohuita. Kuitenkin hyllyn on tarkoitus olla päällä, jolloin paine tulee toiseen suuntaan, mikä todennäköisesti pitää paremmin. Voi myös todeta, että ne ovat yksinkertaisia muovitiivisteitä, jotka painavat itse hyllytasoa vasten, mutta sillä ei pitäisi olla suurta merkitystä. Duralinessa se näyttää olevan selvästi karkeampaa kumia.
Koska nämä kiinnitetään kipsiseinään, käytetään ekspansioruuveja (puuruuvien sijasta, jotka sisältyivät) ja tässä tapauksessa Bilteman M6 tai kuten ne oikeastaan kutsutaan, E6. Nämä menevät juuri ja juuri kiinnityksen reikään, mutta juuri ja juuri, ne on kierrettävä läpi. Toivon, että nämä ekspansiot tekevät siitä, että konsolit kestävät enemmän kuin ilmoitetut 20 kg, jos kissa päättää hypätä sinne.
Olen myös ostanut hyllylevyn Biltemasta seuraavasti:
Tämä hylly on sahattu puoliksi, koska konsolit ilmoittavat maksimin 400x200 hyllylevylle, ja olen ehtinyt myös maalata kerroksen mattakatto maalia.
Valitettavasti huomasin vasta nyt, että se on itse asiassa liimapuuta, mietin, kestääkö se todella? Tietääkö joku? Täytyykö minun ehkä ostaa kiinteä hylly sen sijaan?
Olen joka tapauksessa laskenut, että kaiutin tulee olemaan noin 3,5 cm päässä seinästä sen vuoksi, miltä konsolit näyttävät, ja kun hylly on 20 cm leveä, se tarkoittaa, että hyllytaso päättyy noin 3,5 cm kaiuttimen etupuolelle. Sivuille jää noin 5 cm kummallekin puolelle. On siis ajatukseni, että hyllytaso on hieman pienempi kuin itse kaiutin.
Näyttää siltä, että hylly kallistuu PALJON tässä, mutta on hyvä muistaa, että itse valokuva on melko vino.
Tässä voi nähdä, että kiinnityksen alahuuli ei ole täysin laudassa kiinni, vaikka se on hyvin ruuvattu seinään. Tämä voi johtua siitä, että laajennuskiinnikkeessä on rengas, joka työntää kiinnitystä jonnekin millimetriin tai sitten Bilteman konsoli on huonommin sopiva (mikä ei olisi yllättävää).
Tässä voi nähdä, että ne kaksi, jotka on kiinnitetty laajennuksella, ovat hieman kaukana seinästä. Yksi vaihtoehto voisi olla lyödä laajennuskiinnike syvemmälle, mutta samalla ei haluta murtaa kipsiseinää, jossa suuri TV roikkuu.
Itse hyllylevy istuu hyvin, sitä ei voi vetää ulos, mutta se joustaa jonkin verran, kun keskikaiutin asetetaan siihen. Osa joustosta johtuu siitä, että levyn alla oleva huuli eroaa muutaman millimetrin, ja kun paino asetetaan, lauta laskeutuu huuleen. Tässä voi nähdä, että vatupassi näyttää sen kallistuvan melko paljon.
Mietin metallisia laajennuskiinnikkeitä; ne, joita käytin, olivat 13-26, ne oli tehty kaksoiselle kipsille. Minun tapauksessani minulla on 16 mm, mikä todennäköisesti tarkoittaa, että jalat eivät makaa tasaisesti kipsin päällä, vaan kärjet "polvissa" porautuvat hieman sisään? Tietääkseni ei ole laajennuskiinnikkeitä, jotka on tehty juuri 16 mm:lle, vaan vain 13 tai 25, eli yksittäiselle tai kaksinkertaiselle. Jos olisin saanut sopivia laajennuskiinnikkeitä, se ei todennäköisesti olisi joustanut ollenkaan, eikä kuulunut ääntä siitä, kuinka se kaivautuu kipsiin.
Mitä mieltä olette, kestääkö tämä? Vai pitääkö minun tarkistaa kiinnitys uudelleen?
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.