8 181 lukukertaa ·
8 vastausta
8k lukukertaa
8 vastausta
Helmipontti
Ajattelimme asentaa helmiponttia kesämökkimme kattoon, mutta minulla on muutamia kysymyksiä:
• Ovatko helmipontit, joita suuret rakennustavaratalot myyvät, yleensä kuivattuja vai pitääkö laudat antaa kuivua ennen niiden asentamista?
• Onko väliä, asentaako katon kesällä vai talvella (ottaen huomioon halkeilu)?
• Voiko helmiponttia kiinnittää ruuveilla (vinosti ponttiin) ja mitä ruuveja tulisi käyttää siinä tapauksessa?
• Ovatko helmipontit, joita suuret rakennustavaratalot myyvät, yleensä kuivattuja vai pitääkö laudat antaa kuivua ennen niiden asentamista?
• Onko väliä, asentaako katon kesällä vai talvella (ottaen huomioon halkeilu)?
• Voiko helmiponttia kiinnittää ruuveilla (vinosti ponttiin) ja mitä ruuveja tulisi käyttää siinä tapauksessa?
Viimeksi muokattu:
Kun olen naulannut pärlsponttia, en ole kuivattanut sitä ensin. Jos on talvi, voit pitää sen sisällä jonkin aikaa ennen kuin naulaat sen. Jos aiot maalata sen, pohjamaalaa se ennen paneelin naulaamista, jos se hieman kuivuu ja irtoaa. En ole koskaan ruuvannut, vain naulannut dyckert-pistoolilla 
Kun on kyse kesästä/talvesta, ajattelin; jos laudat ovat kesällä suurimmillaan, voi olla typerää asentaa ne silloin, koska on riski, että niihin tulee rakoja kun ne kutistuvat?
Dyckert vaikuttaa olevan yleisin, mutta minusta on kummallista, kun lattia usein ruuvataan viistosti ponttiin? Katselin Cramoa ja siellä voi vuokrata dyckert-pistoolin 95 SEK:llä.
Nykyään meillä on kipsilevyt katossa. Sen pitäisi onnistua hyvin, kunhan varmistaa, että helmilista kiinnitetään kipsilevyn yläpuolella oleviin koolauksiin?
Dyckert vaikuttaa olevan yleisin, mutta minusta on kummallista, kun lattia usein ruuvataan viistosti ponttiin? Katselin Cramoa ja siellä voi vuokrata dyckert-pistoolin 95 SEK:llä.
Nykyään meillä on kipsilevyt katossa. Sen pitäisi onnistua hyvin, kunhan varmistaa, että helmilista kiinnitetään kipsilevyn yläpuolella oleviin koolauksiin?
Tähän aikaan vuodesta on kuivinta, joten ne ovat nyt pienimmillään 
Luulen, että on suurempi riski, että pärlsponten halkeaa, jos ruuvaa kun se ei ole niin paksu.
Käytä 50 mm nauloja kipsin yläpuolella oleviin koolinkeihin.
Luulen, että on suurempi riski, että pärlsponten halkeaa, jos ruuvaa kun se ei ole niin paksu.
Käytä 50 mm nauloja kipsin yläpuolella oleviin koolinkeihin.
Sinä olet varmaan oikeassa halkeamisriskin suhteen. Jousi on aika heikko helmipontissa. Palaan asiaan toivottavasti muutaman kuukauden kuluttua kuvien kera. 
Viimeksi muokattu:
Aion myös asentaa helmipaneelia kattoomme. Sitä vastoin luulin, että sisätiloissa on kuivinta talvikaudella.
Aivan oikein! Älä ruuvaa. 50 mm dyckert. Älä koskaan käytä mitään muuta!Tigersågen sanoi:
Puu on pienimmillään, kun se on kuivimmillaan. Jos sinulla on lämmitys, se on talvisin.
Pohjusta tai petsaa ennen asentamista, niin voit unohtaa sen.
Hyvä naulata kesällä, jolloin ei synny jännitteitä.
Ei haittaa, jos se kutistuu, kunhan väri on sama.
Hadé! Johan
Klikkaa tästä vastataksesi