Valettu uudelleen Weber dry-mix 85 -seoksella kellarilattian osuus, joka on 15 cm paksu joulukuussa. Nyt betoniin ilmestyy pieniä halkeamia pinnalle. Olen noudattanut kaikkia ohjeita, sekoittanut mittasuhteet oikein, käyttänyt puhdasta vettä, kuivanut sekä kastellut/peittänyt asianmukaisesti jne. Olen valanut aiemminkin, mutta olen huolissani siitä, kuinka syvälle nämä halkeamat voivat mennä ja miten ne vaikuttavat kantavuuteen, kun olin ajatellut laittaa klinkkeriä päälle.

Voiko asialle tehdä jotain?

• Betonipinta, jossa on näkyvissä halkeama, viivain mittakaavana; tutkitaan halkeaman syvyyttä ja vaikutusta kantavuuteen.
Vct:llä 0.33 asetetaan valtavia vaatimuksia kovettumisprosessille. Myös raudoitus on erittäin tärkeä. Yleisesti ottaen halkeamasi eivät ole rakenteellisesti vaarallisia, mutta jos vaaditaan vedenpitävyyttä, voit kohdata ongelmia.

• Tykkään
KJD
  • Laddar…
KJD KJD sanoi:
Valettu osa Weber dry-mix 85 kellarin lattiaan, joka on 15 cm paksu joulukuussa. Nyt pintaan on ilmestynyt pieniä halkeamia. Olen seurannut kaikkia ohjeita, kuten oikea sekoitus, puhdas vesi, kuivaus ja kastelu/peittäminen jne. Aiemmin olen valanut jonkin verran, mutta olen huolissani, kuinka syviä nämä halkeamat voivat olla ja miten ne vaikuttavat kantavuuteen, sillä ajattelin laittaa klinkkeriä päälle.

Voiko asialle tehdä jotain?
Olen valanut jonkin verran drymixillä. Kokemuksemme mukaan on pakko peittää muovilla. Muuten halkeaa. Joudut kaapimaan halkeamat kevyesti ja tasoittamaan. Jos koputat eikä löydy onttoja kohtia, voit mahdollisesti laittaa klinkkerin suoraan. Mutta en ottaisi riskiä.

• Tykkään
KJD
  • Laddar…
Peitin lisää muovia ja kastelin ohjeiden mukaisesti tarkasti neljä-viisi viikkoa.

Aion eristää ja tasoittaa ennen klinkkeriä.

Tarvitsen vain tietää, että kantavuudesta ei tarvitse huolehtia.

Mitä sinulla on alla?

Jos se on vain raudoitettua, se on vahvaa, vaikka siinä olisi halkeama, mutta se riippuu hieman siitä, miksi se syntyi, mikä vastaa kysymykseen, voiko se pahentua.

Tärisitkö käyttöaineen kunnolla valun aikana?

L Lerstenstegel sanoi:
Mitä sinulla on alla?

Jos se on vain vahvistettu, se on vahva, vaikka siinä olisi halkeama, mutta se riippuu hieman siitä, miksi se syntyi, mikä vastaa kysymykseen, voiko se pahentua.

Värisytitkö laastia kunnolla valun aikana?
Stenkross 16-32 alla. Värisytin päällä puusäännöllä, ehkä olisi pitänyt käyttää sauvaa ottaen huomioon paksuus, mutta se on korjaus, joka on noin 30 cm leveä, joten en koskaan ajatellut sitä tai vahvistusta. Muu lattia on täysin vahvistamaton ja sama paksuus. Ei kumea ääniä.

En usko, että sinulla tulee olemaan mitään ongelmia. Betoni halkeilee usein ilman vaikutuksia, ja jos haluat sen täysin halkeamattomaksi, sinun täytyy lujittaa paljon enemmän kuin luulet. Jos loput lattiasta on armeratonta, en huolehtisi ollenkaan. Tärkeintä on, että saat tartunnan vanhaan betoniin.

Jos kyseessä on vain pieni korjaus, se on rauhallista.
Veikkaukseni on, että se on kuivunut nopeammin vanhaan betoniin päin, koska et luultavasti penslatunut sitä laimealla betonilla vuorokautta ennen valutusta kontakteille maksimoidaksesi tartunnan ja tasaisemman kuivumisen.

Vanha betoni on imeytynyt nestettä uudesta, mikä on aiheuttanut epätasaisen kuivumisen ja halkeaman muodostumisen juuri siihen, missä uusi betoni on kovettunut eniten.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.