Hei!

Meillä on muutamia 220 x 45 palkkeja rakennuslaadussa jäljellä, kun teimme laajennuksemme. Olen myös onnellinen Festool-upotus-sahan omistaja kiskon kanssa.
Nyt aiomme rakentaa sisäkaton rakenteen, johon 95 x 45 riittää hyvin.

Onko vaivan arvoista sahata jäljellä olevat palkit sahan kanssa vai onko parempi ostaa uudet ja säästää leveät mahdollisiin tuleviin tarpeisiin? Miten te tekisitte? Kuinka vaikeaa on sahata 45 mm pitkin kuituja tällaisella sahalla?

?? pinebar

Olen halkaissut 2kpl X22X95 pituussuunnassa tavallisella käsisirkkelillä (tarvitsin 22X45 naulauslaudan enkä maksa 10kr/m) ja sen pitäisi olla suunnilleen yhtä haastavaa. Se sujuu hieman hitaasti, mutta meneehän se.

Ehkä peruste hankkia pyörösaha? ;)

Olisin halkaissut (jos en olisi tiennyt, että tarvitsen leveämmät parrut). Mutta minulla onkin pyörösaha. ;D

Olen halkaissut ylimääräistä materiaalia, joten suositukseni on halkaista. Kokemukseni mukaan on parasta käyttää materiaalia, jota on jo olemassa ja ostaa uutta silloin kun tarvitaan. Sitä jää niin paljon "hyvä olla olemassa" -materiaalia lojumaan ;).

Olen samaa mieltä. Minulla on vain muutama sata juoksumetriä erilaisia "hyvä olla" -lajikkeita tähän mennessä.

Kiitos kaikista vastauksista!

Viikonlopun aikana on käynyt ilmi, että voimme lainata en klyvsåg, joten se saa olla se!

/pinebar

Haloin muutaman 45*225:stä 45*195:een viime viikonloppuna ts55:llä. ei mene hirveän nopeasti, mutta se onnistuu. Käytin kyllä mukana tulevaa 48-hampaista terää. jos olet katsonut systainerin kannen sisäpuolta, siellä on kuvia eri lisävarusteista, mukaan lukien karkea terä, joka on tarkoitettu halkaisuun (luulisin) :)

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.