En ole täysin sinut sen kanssa, että turvallisuudella pitäisi ottaa riskejä. Ei ole koskaan yksin, kun onnettomuus tapahtuu, ja se johtuu omasta "talonpoikaisjärjestä" tai siitä, että se ei tapahdu minulle. Mutta seuraukset, kun jotain tapahtuu, ylittävät laajasti taloudellisen säästön, joten se on liian myöhäistä.
Voin kuitenkin omaksua ajatuksen käyttää materiaaleja, joita aiot väistämättä käyttää.
Mutta voin antaa pari vinkkiä niiden lisäksi, mitä olen tähän mennessä lukenut, ja kehitellä näitä ajatuksia.
-Aseta lava poikittain. Osittain vakauden vuoksi ja ei vähiten siksi, että pääsee tilaan, kun esim. rännit ovat paikallaan.
-Nosta lava niin, että kattolistojen ja lavan väliin jää pienempi rako. Mikä helpottaa katolle nousua.
-Tiivistä pystypuut (1,8 m.) ajatellen, että puu on täynnä oksia, mikä heikentää kestävyyttä, jos tasapaino menetetään ja puu katkeaa...
-Vedä telineet päätyjen ohi, ottaen huomioon, että aiotte laittaa myös raakaponttilaudoituksen, joka ulottuu suunnitellun telineen yli.
-Lisäpituussuuntainen lauta, joka on ajatelulla kaatolinjalla, jotta ei kieriskele alempaan lautaan ja lavaan.
-Lisäksi toinen lauta, joka on suoraan lavaa vasten, jotta mikään pieni ei mene läpi ja putoa telineen edessä olevan päähän. Katso myös yllä.
Onnea(y)

• Tykkään
hyggabus ja 1 muu
  • Laddar…
Tämän telineen olen "rakentanut" kerran. Jos se on korkea, voi panostaa vähän vakaampiin ja hieman parempiin kaiteisiin.
Henkilö seisoo veden yläpuolella lankulla, joka on kiinnitetty köydellä rakennuksen seinään.
Henkilö hitsaa kypärä päässä veden yläpuolella keikkuvalla alustalla.

• Tykkään
Bo Rås ja 3 muuta
  • Laddar…
Oi, monta vastausta nyt =). Olen yrittänyt karsia hieman viestejä ja ottanut huomioon sen, mikä vaikuttaa minulle tärkeältä omassa rakennusprojektissani. Yhteenveto alla.

• En aio käyttää vinotukia lyhyellä sivulla, koska teline on hyvin kiinnitetty seinäpoikkipuihin sekä ylhäällä että alhaalla, eikä se tarvitse lisävahvistusta siihen suuntaan.
  • Yksi vinotuki per osio lisätty. Tietysti voi käyttää enemmän, jos haluaa enemmän vakautta, mutta olen tyytyväinen näin (paitsi jos teline tuntuu epävakaalta, kun se on rakennettu).
  • Lavojen suuntaa on käännetty 90°. Tämä tuntuu itsestään selvältä ja sen olisi pitänyt olla näin alusta alkaen. Kiitos siitä vihjeestä.
  • Muutettu terassilaudoista rakennuspuuhun pituussuuntaisten kantopalkkien tukemiseen.
  • En aio vuokrata telineitä. Ymmärrän, että monet arvostavat lisäturvallisuutta, jonka se tarjoaa, ja tietenkin, jos tunnet niin, sinun tulisi vuokrata oikeat telineet. Kuitenkin tunnen eri tavalla ja aion rakentaa alkuperäisen suunnitelman mukaan, mutta hieman muokattuna arvokkaan palautteen perusteella tässä ketjussa.
Näyttää siltä, että sateeseen on tulossa pieni tauko myös, kuten joku mainitsi, joten on ehkä aika mennä ulos rakentamaan sen sijaan, että tuhlaisi arvokasta aikaa tietokoneen ääressä. Kiitän ja kumarran kaikille, jotka ovat osallistuneet! Nauttikaa alla olevista kuvista.

Terveisin

• Rakennustelineen piirros, jossa on keltaiset pystyt, vihreät poikkipuut ja punaiset vinotuet. Teline on kiinnitetty seinärakenteisiin.
  • Rakennustelineen sivuprofiili, jossa näkyy pylväät, vaakasuorat palkit ja tuet värillisinä. Pohja ja katto on myös esitetty.
  • 3D-malli rakennustelineistä, joissa on puinen työskentelytaso, diagonaaliset tuet ja pystypalkit. Malli on sijoitettu betonialustalle.
  • Tykkään
hyggabus ja 2 muuta
  • Laddar…
Juuri tämä asioiden hyvin kiinnittäminen ja sitten tuntea, kuinka vakaita ne ovat, ja tästä lähtien päättää, tarvitaanko lisää vinotukia, uskon tähän. Spontaanisti se alkaa näyttää hieman ylityöstetyltä. Seisovat pitkittäiset kunnolla kiinnitetyt palkit, joiden päällä kuormalavat lepäävät. Vaikuttaa helpommalta antaa pitkittäisten palkkien maata ja sitten jättää kuormalavat pois. Mutta saat leveämmän työskentelyalueen omalla tavallasi.

Osallistun pienellä alustalla. Sen avulla voin vaihtaa paneelin tarpeeksi korkealla vaihtaakseni ikkunan. Siitä tulee luultavasti oikea teline, kun otan loput, tuntuu kieltämättä huteralta rakentaa kahdeksan metrin teline 38x100:sta :surprised:

• Puutarhassa on pieni puinen rakennusteline keltaisen talon edessä, käytetään paneelin ja ikkunoiden vaihtamiseen.
  • Tykkään
Bo Rås
  • Laddar…
Etkö ole huolissasi siitä, että joku narkkari saapuu ohi ja varastaa lavan sitten? Entisenä kuorma-autonkuljettajana muistan, kuinka tarkkaa oli ottaa tyhjä lava palautuksena jokaisesta lavaan jättämästäni tavarasta ja kuinka epäilyttäviä henkilöitä ajeli ympäriinsä ja varasti lavoja myydäkseen ne.

K Kirre2 sanoi:
Etkö ole huolissasi siitä, että joku narkkari tulee ohi ja varastaa kuormalavan? Entisenä kuorma-autonkuljettajana muistan, kuinka tarkkaa oli saada tyhjä lava takaisin jokaiselle jättämälleni tavaralavalle ja kuinka epäilyttävät ihmiset kiersivät ja varastivat lavoja myyntiin.
Haha, en todellakaan, se on viimeinen asia, josta olen huolissani :rofl:. Jos joku tulee meille maalle, he löytävät varmasti hauskempia asioita varastettaviksi kuin kuormalavat. Ja jos se tapahtuisi, voin tarjota niitä lavoja :whistle:.

N Nisken sanoi:
Ei sen tarvitse maksaa niin paljon. Minun telineeni oli 170 m2 ja maksoi 17.000:- myin sen 19.000:- sen jälkeen kun olin pitänyt sitä noin vuoden.
Täytyy etsiä vääristä paikoista, olisin ostanut sen sinulta heti

• Tykkään
Klabbarparn
  • Laddar…
M Markus P sanoi:
Sketchup. Erittäin hyödyllinen ja helppo oppia. Nykyään saatavilla on ilmainen online-versio. On ollut rakas ystävä kaikenlaisissa rakennusprojekteissa monien vuosien ajan. Suosittelen lämpimästi!
Sketchup 8 on myös ilmaiseksi ladattavissa. Vähän vanhempi (mutta parempi kuin online minun mielestäni) ohjelmisto kuitenkin.

Minullakin oli näitä pohdintoja, mutta ostin lopulta uuden haki 9 metriä leveän 3 metriä korkean, 6 metriä korkean keskeltä.
16 000:-
Se on maksanut itsensä aika hyvin, olen lisäksi vuokrannut sitä.
Luotan siihen, että saan rahat takaisin, kun myyn sen.

Hei
Rakensin telineen, joka ulottui katon räystäälle katon uusimisen yhteydessä. Rakensin sen yksipuolisiksi puuseppäjaloiksi. Jaloissa oli askelmarit ja vinotuet ylös pukkien satulaan asti. Niistä tuli erittäin vakaat rakenteet. Neljän sellaisen kanssa julkisivun reunalla kiinnitettynä julkisivuun naulalevyillä, asetin sitten metalliset tikkaat pukkien väliin. Tikkaisiin laitoin vahvoja lautoja, jotta niillä voisi kävellä hyvin. Tikkaat kiinnitettiin pukin satulaan. Kaikki tuntui erittäin vakaalta ja turvalliselta. Niitä käytti kuitenkin vain minä itse.

Mats-S
vihreä - trall 28x120
keltainen - regel 45x70
punainen - läkt 25x5
vihreä - ok epävarmasti
keltainen - liian heikko, 45X95 pitäisi olla
punainen - todella erittäin heikko, käytä vähintään 20X95

Lastpallarna - suuri riski astua vinoon suurissa raoissa, laita päälle joku levy kävelyä varten ... ei ole lainkaan hauskaa kaatua tässä telineessä.

S
Laskin käytettyjen Haki-telineiden ostamista. 9m leveä, ensimmäinen korkeus 3m, toinen korkeus 2m, ja huipulla 1,2m kaide. Maksaa noin 14000kr.

Ruuvasin yhteen telineen näin omasahatusta puutavarasta, jota käytettiin sitten varaston rakentamiseen, erittäin taloudellista!

• Itsekantava puurakenteinen teline punatiilisen talon vieressä, rakennettu itsetehdystä puusta talousrakennuksen pystytykseen.
  • Tykkään
Bonzo2000 ja 1 muu
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.