42 244 lukukertaa ·
117 vastausta
42k lukukertaa
117 vastausta
Haaste - kuka voi rakentaa säästäväisimmän rakennustelineen kuormalavoista?
En ole täysin sinut sen kanssa, että turvallisuudella pitäisi ottaa riskejä. Ei ole koskaan yksin, kun onnettomuus tapahtuu, ja se johtuu omasta "talonpoikaisjärjestä" tai siitä, että se ei tapahdu minulle. Mutta seuraukset, kun jotain tapahtuu, ylittävät laajasti taloudellisen säästön, joten se on liian myöhäistä.
Voin kuitenkin omaksua ajatuksen käyttää materiaaleja, joita aiot väistämättä käyttää.
Mutta voin antaa pari vinkkiä niiden lisäksi, mitä olen tähän mennessä lukenut, ja kehitellä näitä ajatuksia.
-Aseta lava poikittain. Osittain vakauden vuoksi ja ei vähiten siksi, että pääsee tilaan, kun esim. rännit ovat paikallaan.
-Nosta lava niin, että kattolistojen ja lavan väliin jää pienempi rako. Mikä helpottaa katolle nousua.
-Tiivistä pystypuut (1,8 m.) ajatellen, että puu on täynnä oksia, mikä heikentää kestävyyttä, jos tasapaino menetetään ja puu katkeaa...
-Vedä telineet päätyjen ohi, ottaen huomioon, että aiotte laittaa myös raakaponttilaudoituksen, joka ulottuu suunnitellun telineen yli.
-Lisäpituussuuntainen lauta, joka on ajatelulla kaatolinjalla, jotta ei kieriskele alempaan lautaan ja lavaan.
-Lisäksi toinen lauta, joka on suoraan lavaa vasten, jotta mikään pieni ei mene läpi ja putoa telineen edessä olevan päähän. Katso myös yllä.
Onnea
Voin kuitenkin omaksua ajatuksen käyttää materiaaleja, joita aiot väistämättä käyttää.
Mutta voin antaa pari vinkkiä niiden lisäksi, mitä olen tähän mennessä lukenut, ja kehitellä näitä ajatuksia.
-Aseta lava poikittain. Osittain vakauden vuoksi ja ei vähiten siksi, että pääsee tilaan, kun esim. rännit ovat paikallaan.
-Nosta lava niin, että kattolistojen ja lavan väliin jää pienempi rako. Mikä helpottaa katolle nousua.
-Tiivistä pystypuut (1,8 m.) ajatellen, että puu on täynnä oksia, mikä heikentää kestävyyttä, jos tasapaino menetetään ja puu katkeaa...
-Vedä telineet päätyjen ohi, ottaen huomioon, että aiotte laittaa myös raakaponttilaudoituksen, joka ulottuu suunnitellun telineen yli.
-Lisäpituussuuntainen lauta, joka on ajatelulla kaatolinjalla, jotta ei kieriskele alempaan lautaan ja lavaan.
-Lisäksi toinen lauta, joka on suoraan lavaa vasten, jotta mikään pieni ei mene läpi ja putoa telineen edessä olevan päähän. Katso myös yllä.
Onnea
Oi, monta vastausta nyt =). Olen yrittänyt karsia hieman viestejä ja ottanut huomioon sen, mikä vaikuttaa minulle tärkeältä omassa rakennusprojektissani. Yhteenveto alla.
Terveisin
- En aio käyttää vinotukia lyhyellä sivulla, koska teline on hyvin kiinnitetty seinäpoikkipuihin sekä ylhäällä että alhaalla, eikä se tarvitse lisävahvistusta siihen suuntaan.
- Yksi vinotuki per osio lisätty. Tietysti voi käyttää enemmän, jos haluaa enemmän vakautta, mutta olen tyytyväinen näin (paitsi jos teline tuntuu epävakaalta, kun se on rakennettu).
- Lavojen suuntaa on käännetty 90°. Tämä tuntuu itsestään selvältä ja sen olisi pitänyt olla näin alusta alkaen. Kiitos siitä vihjeestä.
- Muutettu terassilaudoista rakennuspuuhun pituussuuntaisten kantopalkkien tukemiseen.
- En aio vuokrata telineitä. Ymmärrän, että monet arvostavat lisäturvallisuutta, jonka se tarjoaa, ja tietenkin, jos tunnet niin, sinun tulisi vuokrata oikeat telineet. Kuitenkin tunnen eri tavalla ja aion rakentaa alkuperäisen suunnitelman mukaan, mutta hieman muokattuna arvokkaan palautteen perusteella tässä ketjussa.
Terveisin
Juuri tämä asioiden hyvin kiinnittäminen ja sitten tuntea, kuinka vakaita ne ovat, ja tästä lähtien päättää, tarvitaanko lisää vinotukia, uskon tähän. Spontaanisti se alkaa näyttää hieman ylityöstetyltä. Seisovat pitkittäiset kunnolla kiinnitetyt palkit, joiden päällä kuormalavat lepäävät. Vaikuttaa helpommalta antaa pitkittäisten palkkien maata ja sitten jättää kuormalavat pois. Mutta saat leveämmän työskentelyalueen omalla tavallasi.
Etkö ole huolissasi siitä, että joku narkkari saapuu ohi ja varastaa lavan sitten? Entisenä kuorma-autonkuljettajana muistan, kuinka tarkkaa oli ottaa tyhjä lava palautuksena jokaisesta lavaan jättämästäni tavarasta ja kuinka epäilyttäviä henkilöitä ajeli ympäriinsä ja varasti lavoja myydäkseen ne.
Haha, en todellakaan, se on viimeinen asia, josta olen huolissaniK Kirre2 sanoi:
Sketchup 8 on myös ilmaiseksi ladattavissa. Vähän vanhempi (mutta parempi kuin online minun mielestäni) ohjelmisto kuitenkin.M Markus P sanoi:
Minullakin oli näitä pohdintoja, mutta ostin lopulta uuden haki 9 metriä leveän 3 metriä korkean, 6 metriä korkean keskeltä.
16 000:-
Se on maksanut itsensä aika hyvin, olen lisäksi vuokrannut sitä.
Luotan siihen, että saan rahat takaisin, kun myyn sen.
16 000:-
Se on maksanut itsensä aika hyvin, olen lisäksi vuokrannut sitä.
Luotan siihen, että saan rahat takaisin, kun myyn sen.
Hei
Rakensin telineen, joka ulottui katon räystäälle katon uusimisen yhteydessä. Rakensin sen yksipuolisiksi puuseppäjaloiksi. Jaloissa oli askelmarit ja vinotuet ylös pukkien satulaan asti. Niistä tuli erittäin vakaat rakenteet. Neljän sellaisen kanssa julkisivun reunalla kiinnitettynä julkisivuun naulalevyillä, asetin sitten metalliset tikkaat pukkien väliin. Tikkaisiin laitoin vahvoja lautoja, jotta niillä voisi kävellä hyvin. Tikkaat kiinnitettiin pukin satulaan. Kaikki tuntui erittäin vakaalta ja turvalliselta. Niitä käytti kuitenkin vain minä itse.
Rakensin telineen, joka ulottui katon räystäälle katon uusimisen yhteydessä. Rakensin sen yksipuolisiksi puuseppäjaloiksi. Jaloissa oli askelmarit ja vinotuet ylös pukkien satulaan asti. Niistä tuli erittäin vakaat rakenteet. Neljän sellaisen kanssa julkisivun reunalla kiinnitettynä julkisivuun naulalevyillä, asetin sitten metalliset tikkaat pukkien väliin. Tikkaisiin laitoin vahvoja lautoja, jotta niillä voisi kävellä hyvin. Tikkaat kiinnitettiin pukin satulaan. Kaikki tuntui erittäin vakaalta ja turvalliselta. Niitä käytti kuitenkin vain minä itse.
Mats-S
Rakennusveteraani
· Sollentuna
· 3 327 viestiä
Mats-S
Rakennusveteraani
- Sollentuna
- 3 327 viestiä
vihreä - ok epävarmasti
keltainen - liian heikko, 45X95 pitäisi olla
punainen - todella erittäin heikko, käytä vähintään 20X95
Lastpallarna - suuri riski astua vinoon suurissa raoissa, laita päälle joku levy kävelyä varten ... ei ole lainkaan hauskaa kaatua tässä telineessä.