10 168 lukukertaa ·
48 vastausta
10k lukukertaa
48 vastausta
Onko tulppia vai pitääkö minun täyttää reiät?
Kuulostaa siltä, ettei tähän ole yksinkertaista ratkaisua ilman, että minun on täytettävä reikä ja porattava uudet.
Seuraava kysymys on sitten, mitä minun pitäisi käyttää, huggan sanoi husfix, voiko sitä ostaa tuubissa? Tarvitsisin jonkinlaisen ruiskun, jotta voisin täyttää reiän kokonaan. Ja toimiiko se myös kellarissa?
Toki voi ostaa betonisäkin ja sekoittaa itse, mutta on hyvin vaikeaa saada täysi peittävyys kiven sisälle.
Seuraava kysymys on sitten, mitä minun pitäisi käyttää, huggan sanoi husfix, voiko sitä ostaa tuubissa? Tarvitsisin jonkinlaisen ruiskun, jotta voisin täyttää reiän kokonaan. Ja toimiiko se myös kellarissa?
Toki voi ostaa betonisäkin ja sekoittaa itse, mutta on hyvin vaikeaa saada täysi peittävyys kiven sisälle.
Joo, niin olen täyttänyt muut reiät kellarissa, mutta kuulin, että kitti kellarissa ei ole ollenkaan hyvä, se ei "hengitä". Sen sijaan pitäisi käyttää fixiä, jonka ostaa pussissa. Kysymys onkin oikeastaan, onko tätä saatavilla ruiskussa? Tai kuinka se tulisi laittaa seinään hyvällä tavalla.Andy78 sanoi:
Lisäksi voin mainita, että se Beckers karkeakitti, jota käytin, on kutistunut melko paljon, joten on pitänyt kitata 3-4 kertaa ennen kuin se on ollut hyvä. Voi ihmetellä, kuinka hyvä se todella on sisäpuolella. Paras voisi olla laittaa jotain, mikä ei merkittävästi kutistu.
Jäsen
· Västernorrland
· 12 038 viestiä
Kitti toimii, kuten sanottu, huonosti täytemateriaalina, sillä se kutistuu ja halkeilee. Tätä ei tapahdu sellaisilla sekoitettavilla korjauslaasteilla tai kipsillä, joita saa pussista. Niitä on saatavilla myös pienissä kuluttajapakkauksissa, combifiller, kipsifiller ja mitä kaikkea ne nyt ovatkaan. Sinun ei tarvitse täyttää koko reikää pohjaan asti, tärkeintä on, että saat reiän peitettyä ja pinnan tasaiseksi (jos se nyt on tärkeää?).
Mutta haluaisin silti ruiskuttaa sen jollakin ruiskun muodolla, jotta tiedän, että se täyttyy seinän sisällä. Aion porata uudet reiät myöhemmin, enkä halua ottaa riskiä siitä, että se halkeaisi, koska sitä ei ole täytetty tarpeeksi.
Fishers cementti tuubissa voisi sopia tähän tapaukseen, en ole itse kokeillut mutta kuulostaa hyvältä.
https://www.byggmax.se/gjutning-och-husgrund/cement-och-bruk/cement-express-p18165
https://www.byggmax.se/gjutning-och-husgrund/cement-och-bruk/cement-express-p18165
No, jos olisin voinut käyttää samaa reikää, se olisi ollut loistavaa, mutta nyt en voi, joten vanhat on täytettävä uudelleen. Uusi reikä voi mahdollisesti sijoittua jonkin sentin johonkin suuntaan, mutta muuten sen on oltava melko lähellä paikkaa, missä reiät jo ovat, valitettavasti. Tämä tekee tärkeäksi, että täyte, joka laitetaan siihen, yhtyy olemassa olevaan betonilohkoon ja että se on vähintään yhtä kova.Andy78 sanoi:
Se vaikuttaa todella kivalta, mutta onko okay käyttää polymeeriä kellarissa? Valitettavasti luulen, että vastaus on eiPeter2400 sanoi:
Muuten olisi hienoa olla juuri sellainen tuubi, ehkä sellainen, jonka voisi täyttää itse, mutta sellaista ei näytä olevan. Spritsin käyttö, jota muuten käytetään ruokaan, luulen että siitä tulee vain sotkua?
Onko sillä niin suurta merkitystä, hengittääkö täytemateriaali vai ei, sinunhan pitää täyttää ruuvinreikä, ei useiden neliömetrien seinää, pinta-ala on niin pieni, ettei sen pitäisi juuri sitoa kosteutta?
Todennäköisesti ei, olen kuitenkin jo tasoittanut joitakin reikiä ja myös kahden ikkunan ympärillä tasoitteella ennen kuin opin, että tulisi käyttää vain fixiä.
Olisi hienoa, jos löytäisin ratkaisun, jossa voisi ruiskuttaa oikeanlaista täytettä, joka olisi mahdollisimman samanlaista kuin jo olemassa oleva, mukaan lukien kestävyys ja hengittävyys.
Kuten sanottu, olisin todennäköisesti voinut ostaa karkean tyypin pursottimen ruokaa varten ja sitten laittaa fix/husfix tähän, mutta toivoin, että on olemassa parempia/käytännöllisempiä vaihtoehtoja.
Olisi hienoa, jos löytäisin ratkaisun, jossa voisi ruiskuttaa oikeanlaista täytettä, joka olisi mahdollisimman samanlaista kuin jo olemassa oleva, mukaan lukien kestävyys ja hengittävyys.
Kuten sanottu, olisin todennäköisesti voinut ostaa karkean tyypin pursottimen ruokaa varten ja sitten laittaa fix/husfix tähän, mutta toivoin, että on olemassa parempia/käytännöllisempiä vaihtoehtoja.
Tämä tuote näyttää jopa samanlaiselta kuin sinun hyllkonsoler,
https://m.youtube.com/watch?v=vIBRsM8Sdec
https://m.youtube.com/watch?v=vIBRsM8Sdec
Tuo näyttää todella näppärältä, tietysti mietityttää kuinka kestävä siitä oikeasti tulee. Näyttää siltä että esiporausta ei tehdä, joten täytyy olettaa että materiaali on tarpeeksi pehmeää jotta ruuvi saadaan kierrettyä sisään, mutta silloin kysymys on kuinka hyvin se pysyy, jos haluaa kiristää hieman enemmän, jotta pidike asettuisi seinää vasten.Peter2400 sanoi:
Hinta näkyy olevan noin 200 kr eli halpaa se ei ole, hieman epävarma olen kuinka moneen reikään se oikeasti riittää.
Jos ruuvi sinne joka tapauksessa täytyy laittaa, se ei hengitä näin ollen sillä ei pitäisi olla merkitystä hengittääkö se vai ei. Jos kuitenkin haluaa peittää reiät ja porata uusia hieman eri kohtaan, se todennäköisesti tulee turhan kalliiksi.
Muuten voi ostaa tällaisen kuin tämän:

50 kr siitä ja sitten plussana jokin talon korjaustyyppi.
Kellarissani he ovat kiinnittäneet ovikarmit reikäkiveen poraamalla reiän ja sitten lyömällä sinne puutapin ennen kuin naulasivat karmit kiinni. Talo on rakennettu vuonna 1964 ja karmit ovat yhä tukevasti kiinni.