2 850 lukukertaa ·
7 vastausta
3k lukukertaa
7 vastausta
etsii ratkaisuja harvaan sisäkattoon.
Lähes koko talo sai 2"4 lautoja harvalaudoitukseen kipsilevyn sisäkattoja varten.
Mutta kylpyhuoneeseen minulla on toisenlaisia suunnitelmia...
Kylpyhuoneessa aion käyttää Huntonit 11x300x1220mm
Valokuitu porataan ja asennetaan jokaisen levyn asennuksen yhteydessä.
Ongelma 1: Etsin ratkaisua, joka tarkoittaa mahdollisimman vähän harvalaudoitusta saadakseni tasaisen tähtitaivaan ilman, että harvalaudoituksen sijainti paljastuu.
Ongelma 2: Kun ylimääräistä harvaa tarvitaan, se laskee kattokorkeutta liikaa. Siksi tarvitsen muun perustan kuin 2"4.
Kuva esittää oikeastaan valmiin huoneen, mutta antaa hieman havainnollisuutta siitä, mitä yritän kuvata tekstissä.
Ajattelen vaihtaa 2"4 ohuimpiin lautoihin... Sitten vain pitää lyhyitä pätkiä juuri niissä kohdissa, joissa tarvitsen kiinnittää sisäkaton. Näin voin vetää kuituja useampiin paikkoihin ja välttää sen, että voi päätellä, missä harva on...
Mutta kylpyhuoneeseen minulla on toisenlaisia suunnitelmia...
Kylpyhuoneessa aion käyttää Huntonit 11x300x1220mm
Valokuitu porataan ja asennetaan jokaisen levyn asennuksen yhteydessä.
Ongelma 1: Etsin ratkaisua, joka tarkoittaa mahdollisimman vähän harvalaudoitusta saadakseni tasaisen tähtitaivaan ilman, että harvalaudoituksen sijainti paljastuu.
Ongelma 2: Kun ylimääräistä harvaa tarvitaan, se laskee kattokorkeutta liikaa. Siksi tarvitsen muun perustan kuin 2"4.
Kuva esittää oikeastaan valmiin huoneen, mutta antaa hieman havainnollisuutta siitä, mitä yritän kuvata tekstissä.
Ajattelen vaihtaa 2"4 ohuimpiin lautoihin... Sitten vain pitää lyhyitä pätkiä juuri niissä kohdissa, joissa tarvitsen kiinnittää sisäkaton. Näin voin vetää kuituja useampiin paikkoihin ja välttää sen, että voi päätellä, missä harva on...
Viimeksi muokattu:
Nyt on kolme vaihtoehtoa siinä. Onko nämä kolme valintaa peruskappaleelle vai lopullinen ratkaisu?Niklas9 sanoi:
Aivan tämä, että haluan vetää kuituja ilman, että saa tähtitaivaan ilman harvaraitoja, kun on tunnelmavalaistus.
Kyllä nyt kun kysyt, niin muistan heikosti, että se oli sen vuoksi saada sama korkeus uudelle sisäkatolle kuten vanha oli.JOW sanoi:
Vanha oli paksumpi paperihistoria (ja ohuempi tunneliharva) ja nyt siitä tuli ohuempi kipsi. Jonka vuoksi vältin, että ei olisi tullut ongelmia seinälevyjen kanssa tai että minun tarvitsisi kulkea ympäriinsä ja ajatella tätä, otimme ne puutavarat, jotka onneksi saivat oikean lopullisen korkeuden.
Tai se oli vain, että saisi laitteistorasiat kattoon... en muista...
Se meni oikein sekä rasioiden että kattokorkeuden kanssa.
Viimeksi muokattu:
Unohda kuituoptiikka, kadut sitä kuitenkin 5 vuoden kuluttua, kun se on vanhentunut. 
Sahaa noin 70x70 mm palikoita 19-22 mm lastulevystä (lattialastulevy?) tai vielä paksummasta, jos tarpeen.
Kun olet porannut kiinni kuitusi, merkitse kynällä sopivat paikat Huntonit-levyn kiinnittämiseksi, eli pitkin levyn uritettua reunaa, enintään cc 100, mutta ei sinne, missä kuitu on kiinni. Sitten ruuvaat/naulaat/liimaat palikat paikoilleen ja asennat lopulta levyn.
Jos sinulla ei ole mihin ruuvata/naulata/liimata palikoita, sinun täytyy aloittaa asentamalla harvalauta cc300.
Sahaa noin 70x70 mm palikoita 19-22 mm lastulevystä (lattialastulevy?) tai vielä paksummasta, jos tarpeen.
Kun olet porannut kiinni kuitusi, merkitse kynällä sopivat paikat Huntonit-levyn kiinnittämiseksi, eli pitkin levyn uritettua reunaa, enintään cc 100, mutta ei sinne, missä kuitu on kiinni. Sitten ruuvaat/naulaat/liimaat palikat paikoilleen ja asennat lopulta levyn.
Jos sinulla ei ole mihin ruuvata/naulata/liimata palikoita, sinun täytyy aloittaa asentamalla harvalauta cc300.
Viimeksi muokattu:
Uskotko todella niin? Olisin kyllä säästänyt paljon aikaa ja rahaa, mutta päätin, että siitä tulee todella hieno merirosvotyyliin tehty luola mustalla lattialla ja katolla, jossa on paljon mustalla kivellä päällystettyjä asioita ja sisäänrakennettu akvaario jne. hehe.. rohkeaa... mutta ajattele miten leidit innostuvat.. pitää vain ostaa merirosvovaatteet myös...Mikael_L sanoi:

Viimeksi muokattu:
Kun kiinnität sellaisen "oikean" sisäkaton... minne kiinnität ruuvin/naulan? Lyhyelle ja pitkälle sivulle niille ohuemmille osille, joihin seuraava levy sitten kiinnittyy? Tuntuu siltä, että on riski taipua... verrattuna kaikkiin niihin ruuveihin, joita on kipsilevyissä...
Klikkaa tästä vastataksesi
