2 193 lukukertaa ·
13 vastausta
2k lukukertaa
13 vastausta
EterniittiJulkisivu.... "taas"
Juuri ostettu talo vuodelta 1910 ja siinä on eterniittijulkisivu.
En ole oikein varma, mitä seinissä on, mutta pystyplankkuja näyttäisi olevan eterniitin alla.
Oletan, että seinissä ei ole juuri lainkaan eristystä.
Olen ajatellut purkaa eterniitin... luettuani paljon tästä foorumista
Mutta mitä sitten? Ideoita?
Laittaa 45 eristys ulkopuolelle ja myös sisäpuolelle?
Kaksoislankutus 45 ulkopuolelle?
Mitä tehdä kosteusesteen kanssa... MINNE sen pitäisi sijoittaa? Ilmarako? (Kokoinen...missä)
Miksi voisin harkita eristyksen laittamista myös sisälle, on se, että siellä näyttäisi olevan... Plankku. Ruokomatto. Puhdas rapattu pinta. Tretex... rappauksen kuulee murtuvan, kun kosketat seinää.
Onko kenelläkään kokemuksia?
Onko tämä ensimmäinen taloni... huomaatteko?
Pidä itsestäsi huolta
/Thomas
En ole oikein varma, mitä seinissä on, mutta pystyplankkuja näyttäisi olevan eterniitin alla.
Oletan, että seinissä ei ole juuri lainkaan eristystä.
Olen ajatellut purkaa eterniitin... luettuani paljon tästä foorumista
Mutta mitä sitten? Ideoita?
Laittaa 45 eristys ulkopuolelle ja myös sisäpuolelle?
Kaksoislankutus 45 ulkopuolelle?
Mitä tehdä kosteusesteen kanssa... MINNE sen pitäisi sijoittaa? Ilmarako? (Kokoinen...missä)
Miksi voisin harkita eristyksen laittamista myös sisälle, on se, että siellä näyttäisi olevan... Plankku. Ruokomatto. Puhdas rapattu pinta. Tretex... rappauksen kuulee murtuvan, kun kosketat seinää.
Onko kenelläkään kokemuksia?
Onko tämä ensimmäinen taloni... huomaatteko?
Pidä itsestäsi huolta
/Thomas
on syytä olla hieman varovainen kosteusesteiden kanssa vanhemmissa taloissa, mutta todennäköisesti joku asiantuntija kirjoittaa aiheesta lisää.
Kun muovikalvo on seinässä, sen pitäisi olla enintään noin 1/3 osaa seinän paksuudesta sisäänpäin. Sinun tapauksessasi toimisi esim. kipsi, 45 mm eristys (täällä vedetään sähköjä esim.), mahdollisesti muovi, vanha seinä, lisää eristystä, uusi julkisivu.
Kun muovikalvo on seinässä, sen pitäisi olla enintään noin 1/3 osaa seinän paksuudesta sisäänpäin. Sinun tapauksessasi toimisi esim. kipsi, 45 mm eristys (täällä vedetään sähköjä esim.), mahdollisesti muovi, vanha seinä, lisää eristystä, uusi julkisivu.
Jäsen
· Västra Götaland
· 136 viestiä
Useimmissa taloissa, joissa on asbestisementtilevyt, ne naulattiin suoraan vanhaan puujulkisivuun, josta poistettiin vain listat. Näin oli myös meidän talossamme. Vanhat julkisivulaudat olivat erinomaisessa kunnossa, MUTTA julkisivulautojen takana, itse talorakenteessa, oli melko laajoja lahoamisvaurioita. Mm. olemme joutuneet vaihtamaan melkein kaikki kantavat rakenteet, puun ikkunoiden alta, kaksi lattiahirttä, jotka pysyivät kiinni vain Jumalan varjeluksen avulla.
Jos emme olisi poistaneet alkuperäistä paneelia, emme olisi nähneet tätä kaikkea, joka oli lisäksi kosteaa. Talomme on vuodelta -24.
Jos emme olisi poistaneet alkuperäistä paneelia, emme olisi nähneet tätä kaikkea, joka oli lisäksi kosteaa. Talomme on vuodelta -24.
Voi hitsi, tuo ei kuulostanut hyvältä. Toivottavasti minulla ei ole samaa huonoa onnea 
Olen katsellut vähän ympäriinsä ja Mielipiteet näyttävät olevan, että muovia kannattaa välttää kokonaan... vai?
Olen katsonut vähän EKOFIBERiä, onko jollain mielipidettä siitä?
Olen katsellut vähän ympäriinsä ja Mielipiteet näyttävät olevan, että muovia kannattaa välttää kokonaan... vai?
Olen katsonut vähän EKOFIBERiä, onko jollain mielipidettä siitä?
Minulla on ollut eterniitti pienessä vuokratalossa. Se oli suuria levyjä, noin 2,70 m korkeita. Ne oli naulattu vanhan seinän rimoihin. Mutta. sinun tapauksessasi. tarkista kunnolla, miltä se näyttää eterniitin alla. Näyttääkö se tältä, mutta pystysuorassa? http://www.beijerbygg.se/templates/BB_ProduktListing.aspx?id=56179 Minulla oli tällainen paneeli talossani, lisänaulaustuilla alla. Poistin myös tämän paneelin ja rimoitus. Seinään, joka tuli esiin, naulasin sitten 45x95 pystyyn ja 45x45 vaakasuoraan. Tämän päälle asennettiin sitten ulkokipsi, rimoitus ja uusi julkisivu. Sain yhteensä 140 mm eristystä. Alun perin ajattelin eristää 95 mm, mutta kun näin eterniitin alla olleen julkisivun, päätin purkaa sen ja korvata eristyksellä. Julkisivu ja rimoitus olivat 45 mm, joten minusta oli parempi käyttää eristystä sen sijaan.
Moikka Janne..
Joo, näyttää juuri siltä, kuin sanot..
Oliko sinulla vaurioita niiden aikana tai?.. pitäisikö alkaa hermoilla
poistitko sen koska se oli huono vai saadaksesi enemmän eristystä ilman että tarvitsee uhrata räystää?
Minun räystäs on hieman ylimitoitettu, joten se näyttää vain paremmalta paksummalla seinällä.
Et käyttänyt mitään muovia silloin? vai pitäisikö sen ehkä olla sisäpuolella, jos siellä edes pitäisi olla jokin..
Joo, näyttää juuri siltä, kuin sanot..
Oliko sinulla vaurioita niiden aikana tai?.. pitäisikö alkaa hermoilla
poistitko sen koska se oli huono vai saadaksesi enemmän eristystä ilman että tarvitsee uhrata räystää?
Minun räystäs on hieman ylimitoitettu, joten se näyttää vain paremmalta paksummalla seinällä.
Et käyttänyt mitään muovia silloin? vai pitäisikö sen ehkä olla sisäpuolella, jos siellä edes pitäisi olla jokin..
Minulla oli vakavia vaurioita itäisellä seinällä. Tämä voi varmasti johtua edellisten omistajien huonosta ylläpidosta ennen kuin eterniitti asetettiin. Kun eterniitti asennettiin, kaikki virheet piilotettiin ja se näytti hyvältä. Jouduin myös vaihtamaan kynnyksen lähes koko päätyseinältä (itäinen seinä). Lisäksi minulla oli suuria vaurioita kahden ikkunan alla tällä päädyllä (koilliseen päin). Syynä siihen, että poistin vanhan paneelin, oli että näin sen olevan 45 mm paksu ja ajattelin, että olisi parempi korvata se eristyksellä. Muovia ei missään nimessä pidä käyttää ulkopuolella. Minulla ei ole sitä edes sisällä. Minulla on huoneissa ihanaa Treetex:ia. Todella upeaa! Olen iloinen, että päätin purkaa vanhan julkisivun. Jos en olisi tehnyt tätä, en olisi myöskään nähnyt niitä vaurioita, joita oli. Ei olisi hauskaa, jos ne ilmaantuisivat useiden vuosien jälkeen. Nykytilanteessa sinun ei tarvitse olla hermostunut. Uskon, että tapauksessani yksi osasyy oli huonot ikkunat ja ikkunapellit. Vesi pääsi sisään julkisivun alle ja maalia ei ollut juurikaan jäljellä julkisivussa.
Nu blev jag nervös 
Har precis samma konstruktion med skillnaden att panelen verkar ligga nästan i liv med grunden. Gissar att det är plankvägg bakom. Skulle verkligen lägga trist stämning över planerna om jag hittade ruttna syllar.
Jag har källare på mitt hus, vad hade ni för grunder? Byggt 1936.
Har precis samma konstruktion med skillnaden att panelen verkar ligga nästan i liv med grunden. Gissar att det är plankvägg bakom. Skulle verkligen lägga trist stämning över planerna om jag hittade ruttna syllar.
Jag har källare på mitt hus, vad hade ni för grunder? Byggt 1936.
Ei tarkoitus pelotella, mutta niin oli todellisuus minulle. Yleisesti ottaen ymmärrän, että julkisivun tulisi jatkua perustuksen tai kellarin seinän yli. Vesi pyrkii valumaan sisäänpäin, jos se päättyy samalle tasolle. (Luultavasti se kapillaarivoima tai laki kaikesta p...uudesta). Nyt ei sen kuitenkaan tarvitse olla niin paha. Yksi tapa korjata väliaikaisesti voi olla laittaa peltisoiroja (mikä tahansa halpa pelti) julkisivun ja seinän väliin estämään vettä valumasta sokkeliin. Kellarikin täällä, rakennettu -32.
Olin hieman huolimaton käsitteiden kanssa. Julkisivuni ei lopu eläväksi, eli se ei seiso perustalla. Mutta se on kiinni kellariperustassa. Kuinka pitkälle alas muurissa, en tiedä.
Minun täytyy ottaa muutamia tarkastuskoloja täällä ja siellä kellarissa ja vilkaista.
Minun täytyy ottaa muutamia tarkastuskoloja täällä ja siellä kellarissa ja vilkaista.
Jos julkisivu on tiiviisti perustuksia vasten, sinun tulisi olla tarkka ja varmistaa, että päissä on maalia estämään veden imeytyminen päätypuihin. Ihanteellisinta tällaisessa tilanteessa olisi käyttää tippanokkaa.
Tiputusnenä, ehdottomasti. Mutta sitä ei ilmeisesti oltu keksitty -36. 
Ei ole myöskään väriä kärjissä. Mutta julkisivu maalataan uudelleen, joten sitten tulee väriä.
Katsotaan jaksanko vaivautua pyörähtämään saha kädessä.
Ei ole myöskään väriä kärjissä. Mutta julkisivu maalataan uudelleen, joten sitten tulee väriä.
Katsotaan jaksanko vaivautua pyörähtämään saha kädessä.
Klikkaa tästä vastataksesi