4 163 lukukertaa ·
10 vastausta
4k lukukertaa
10 vastausta
Eterniitti ikkunalaudassa?
Hei!
Olen nähnyt muutamia ketjuja aiheesta ja nyt kysyn itsekin. Asun vuonna 1938 rakennetussa kerrostaloasunnossa ja minulla on tällaiset ikkunalaudat. Luuleeko joku, että tämä on eterniittia? Se hilseilee hieman alla olevasta, mikä vaikuttaa olevan jokin ylimääräinen kerros. Se näyttää melko rumalta, mutta voiko se olla vaarallista poistaa? Toinen venttiili on teipattu terävien kulmien vuoksi, koska se on poikani huoneessa.
Kiitos etukäteen vastauksista.
Olen nähnyt muutamia ketjuja aiheesta ja nyt kysyn itsekin. Asun vuonna 1938 rakennetussa kerrostaloasunnossa ja minulla on tällaiset ikkunalaudat. Luuleeko joku, että tämä on eterniittia? Se hilseilee hieman alla olevasta, mikä vaikuttaa olevan jokin ylimääräinen kerros. Se näyttää melko rumalta, mutta voiko se olla vaarallista poistaa? Toinen venttiili on teipattu terävien kulmien vuoksi, koska se on poikani huoneessa.
Kiitos etukäteen vastauksista.
Näyttää graniitilta. Eternetun ikkunalaudat olivat yleensä kuvioituja alapuolella ja niissä oli valmistajan nimi. Tyyppi: Lommaskivan tai vastaava.
Siis. Ei. Ei ollenkaan vaarallista. Edes jos se olisi ollut eternet, se ei olisi ollut vaarallista kenellekään, ellei levy olisi pudonnut varpaallesi.
Staffan
Siis. Ei. Ei ollenkaan vaarallista. Edes jos se olisi ollut eternet, se ei olisi ollut vaarallista kenellekään, ellei levy olisi pudonnut varpaallesi.
Staffan
Kyllä, se on ilmanvaihtoa varten. Mutta kuoriutuu myös kerros itse työtason alapuolella, joten se tuntui hieman epäilyttävältä.Anna_H sanoi:
Kerro tuo vanhalle autotallin katolleniAnna_H sanoi:
Ei todellakaan näytä olevan eterniittiä. Maalaa alapuoli esim. kirkaslakalla riippumatta siitä, mitä se on, ehkä se on helpointa. Ei siksi, että eterniitti olisi vaarallista, vaan koska ei halua hilseileviä paloja putoavan, oli se sitten maali, lakka tai eterniitti, ja kaapiminen on raskasta...
Hyvä vinkki lakan kanssa, kiitos!J Jotsat sanoi:Kerro se vanhalle autotallini katolleMutta sisätiloissa, ei, sitä ei tee.
Ei todellakaan näytä olevan eterniittiä. Maalaa alapuoli esimerkiksi kirkaslakalla riippumatta siitä, mitä se on, se voi olla helpointa. Ei siksi, että eterniitti olisi vaarallista, vaan siksi, että kukaan ei halua, että lastut putoavat, riippumatta siitä, onko kyseessä maali, lakka vai eterniitti, ja raapiminen on työlästä...
Klikkaa tästä vastataksesi






