Hei!

Remontoin kylpyhuonetta ja olen asentanut rakennusvaneria ja myöhemmin kiinnitän kipsilevyt ennen vesieristettä ja laattoja. Kaksi levyä tuli hieman liian lähelle toisiaan, ja olen nyt käyttänyt monitoimityökalua tehdessäni pienen raon levyjen väliin. Noin 1 mm. Luuletteko, että se riittää, vai pitäisikö minun tehdä suurempi rako upposahalla?
Levyt olivat ulkona (katon alla) ennen asennusta, joten ne eivät olleet täysin kuivia.

Kaksi vanerilevyä, joissa pieni rako niiden välillä, kiinnitetty seinään. Levyt ovat osa kylpyhuoneremonttiprojektia. Kaksi vierekkäistä vanerilevyä, joissa on 1 mm:n rako, näkyy puukuvioita ja naulanreikiä.

Kiitos etukäteen!

Ei luultavasti mitään hätää, ongelma tulee varmaan jos kaikki kiilat laitetaan tiiviisti yhteen.
Kaikissa remonteissa, joita olen tehnyt, olen yleensä käyttänyt mittanauhaa välillä. Mutta totta kai siitä on ehkä tullut sekä leveämpää että vähän vinoa joskus. Ei mitään, mikä olisi vaikuttanut lopputulokseen millään tavalla, ei heti eikä ajan myötä.

Kiitos! Joo, silloin olisi tuntunut huonommalta, mutta huone on aika pieni, joten se on vain 1.5 levyä per seinä. Ja siellä missä levyt kohtaavat kulmissa jäi ihan hyvä rako, joten sen pitäisi olla täysin rauhallista.

Olen aiemmin vahingossa asentanut kokonaisen seinän OSB palikkaa vasten enkä huomannut ollenkaan silloin, mutta tällä kertaa tulin vähän hermostuneemmaksi ottaen huomioon, että siihen tulee vedeneristys ja laatat, silloin ei oikein huvita tehdä sitä uudelleen :).

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.