Maksoin noin 5 vuotta sitten 300 kr metriä kohden eristyksestä uudessa osakehuoneistossa.

Eristelemällä vain yhden sisäseinän ei ole suurta merkitystä. Hyvään äänieristykseen tarvitaan useita kerroksia kipsiä, äänieristystä ja ääniluokiteltu ovi.

Olen rakentanut asuntoja ja huviloita vuodesta 2003.

• Tykkään
tergo ja 3 muuta
  • Laddar…
M mats_lindqvist sanoi:
Olen juuri muuttamassa vuokra-asuntoon täysin uuteen taloon. Kun naputan kevyesti sisäseiniä, jotka ovat rankarakenteisia/gyprokillä päällystettyjä, ne kaikuvat ontoilta. Kokeilen soittaa jotain puhelimella, jätän sen pöydälle, menen huoneesta ulos, suljen oven ja huomaan, että äänieristys on olematon.

Lähetän sähköpostia vuokranantajan edustajalle (jonka oletan olevan uuden rakennuksen tilaaja) ja huomautan tästä, ja henkilö vastaa, että "sisäseinät eivät eristy, kun rakennetaan uutta nykyään".

Pitääkö tämä paikkaansa?

Terveisin
On ikävää, että kitsaus iskee, vaikka se ei olekaan kontekstissa niin merkittävää.

Rankarakenne-eristys-osb-gyproc
Lisää mielellään kumilista lattian ja osb:n sekä gyprocin väliin, niin äänen leviäminen lattian ja seinän välillä vähenee, vähän yliopisto, mutta rakentamalla itselle se toimii.

• Tykkään
Roger Fundin ja 1 muu
  • Laddar…
T topmount sanoi:
Ei eristystä meidän seinissä myöskään 60-luvun talossa.
Taloni on vuodelta 1965, ja siinä on seinäeristeenä olki.

M mats_lindqvist sanoi:
Olen juuri muuttamassa vuokra-asuntoon aivan uudessa talossa. Kun koputan varovasti sisäseiniin, jotka ovat kehystettyjä/gyproceerattuja, ne kumisevat ontosti. Kokeilen toistaa jotain puhelimesta, jätän sen paikoilleen, poistun huoneesta, suljen oven ja totean, että äänieristys on olematon.

Lähetän sähköpostia vuokranantajan edustajalle (joka kuvittelen olevan uuden rakennuksen tilaaja) ja huomautan tästä, ja henkilö vastaa, että "sisäseiniä ei eristetä, kun rakennetaan nykyään uudestaan".

Pitääkö tämä paikkansa?

Terveisin
On melkein mahdotonta saada hyvää äänieristystä. Rakensin taloa. Tein väliseinän meidän makuuhuoneen ja tyttären välille. 70mm "pianoisolointi". Jaettu pohjalevy. Yksi rivi vaatekaappeja myös välissä. "Jaettu" katto. Äänet kuuluvat silti...

Fairlane
S skagget sanoi:
En jaksa lukea kaikkia viestejä, mutta eristä seinä vaahdolla. Palkkaa yritys, joka hoitaa tämän tuntitöinä.
Onko se todella sopivaa tehdä vuokralaisena?

• Haha
Dilato
  • Laddar…
Fairlane Fairlane sanoi:
Onko todella sopivaa, että vuokralainen tekee näin?
Uskon, että jos vuokralaisena keskustelen ensin vuokranantajan kanssa ja saan heidän suostumuksensa tämän tekemiseen, sen pitäisi onnistua hyvin. Loppujen lopuksi rahoittaa heidän omaisuutensa parannusta.

• Tykkään
Roger Fundin
  • Laddar…
Minun täytyy sanoa, että olen vaikuttunut vastausten määrästä, tämä on todellakin elävä foorumi.

• Tykkään
  • Rakastan
klaskarlsson ja 4 muuta
  • Laddar…
Olen nyt kunnostamassa rivitaloa vuodelta -68. Kiroan kaikkia eristeitä seinissä. 😡 Tosin käytän osan uudelleen niissä uusissa seinissä, jotka asennan. 😀 Harmi vain, että se pölyää melko paljon. 😷

Rakensin talon kokonaisurakalla erään maan suurimmista talotoimittajista kanssa vuonna 2015.

Valitsemamme talo oli heidän "budjettisarjasta" ja se puuttui vakiona eristetyt väliseinät.

Paikallinen myyjä valitsi kuitenkin lisävarusteenamme ruksin ennen kysymättä meiltä, kun kävimme läpi myöhemmin hän selitti, että piti hulluutta ja tuhoavaa myydä taloja ilman sitä. Muutaman tuhannen euron kustannuksen hän hyvitti tarjoamalla jotain muuta, en oikein muista yksityiskohtia, mutta olimme kuitenkin erittäin tyytyväisiä sopimukseen.

• Tykkään
  • Rakastan
klaskarlsson ja 7 muuta
  • Laddar…
M mats_lindqvist sanoi:
Olen juuri muuttamassa vuokra-asuntoon aivan uudessa talossa. Kun koputan varovasti sisäseiniin, jotka ovat runkorakenteisia/kipsilevyseiniä, kaikuu ne onttoina. Testaan soittaa jotain puhelimellani, lasken sen, menen huoneesta ulos, suljen oven ja huomaan, että äänieristys on olematon.

Lähetän sähköpostia vuokranantajan edustajalle (jonka kuvittelen olevan täysin uuden rakennuksen tilaaja) ja huomautan tästä, ja henkilö vastaa, että "sisäseiniä ei eristetä kun rakennetaan uutta tänä päivänä".

Pitääkö tämä paikkansa?

Terveisin
Varataan täyttämään minivaatimukset. Muistan, että eroavaisuuksia on jonkin verran ääniluokkien A, B ja C välillä. B on yleisin.
Vaatimukset ovat vuokralaisten välillä, keittiön ja makuuhuoneen välillä, wc:n ja huoneen välillä (riippuen siitä, mikä huonetyyppi on ulkopuolella).

Viimeksi muokattu:
Jos tilauksessa on hieman järjestystä, niin toteutuskin onnistuu oikein.

Ensimmäisessä yhteydenotossa rakennustiimin kanssa selvisi, että kaikissa seinissä tulee olla eristys ja levy kipsilevyn takana. Seinä, jossa lämpöpumppu sijaitsee, tehtiin myös paksummaksi.

Kaikki muu on pelkkää huijausrakentamista ja käsittämätöntä, miten ihmiset voivat hyväksyä sellaista puolivillaista huolimattomuutta.

• Tykkään
Roger Fundin ja 2 muuta
  • Laddar…
K Kasken sanoi:
Rakennutin talon kokonaisurakalla yhdeltä maan suurimmista talotoimittajista vuonna 2015.

Valitsemamme talo oli heidän "budjettisarjastaan" ja puuttui vakiona eristetyt sisäseinät.

Paikallinen myyjä valitsi kuitenkin lisävarusteeksi ne ilman, että kysyi meiltä etukäteen. Kun kävimme tämän läpi myöhemmin, hän selitti, että hänen mielestään oli järjetöntä ja tuhoisaa brändille myydä taloja ilman niitä. Muutaman tonnin kustannuksen hän hyvitti tarjoamalla jotain muuta, en oikein muista yksityiskohtia, mutta olimme joka tapauksessa erittäin tyytyväisiä sopimukseen.
Se oli asiantunteva, vakavasti otettava myyjä.

• Tykkään
Roger Fundin ja 2 muuta
  • Laddar…
O o1aEtqFW8W4HLAV sanoi:
Standar stålregel 70 mm ja enkelgips antaa ääneneristävyyden noin 30 dB. Kaksoisgipsi tai 45 mm mineraalivilla antaa noin 5 dB lisää vähennystä. Mineraalivilla on luultavasti hyvin harvinainen tavallisen makuuhuoneen seinässä. Voit mitata seinän paksuuden. Jos se on 95 mm, on todennäköisesti vain yksi kerros, ja jos se on 120 mm, on se kaksois. On vähän huono rakentaa vain yhdellä kipsillä minun mielestäni. Palkit ovat yleensä cc 600, joten jälkikäteen täyttäminen jollakin aiheuttaisi helvetin paljon reikiä ja ei ole luultavasti järkevä vaihtoehto (yksinkertaisempaa ja halvempaa on laittaa toinen kerros kipsiä). Täältä löytyy esimerkkejä monista eri seinistä, joita käytetään yleensä erilaisissa projekteissa [linkki] Samoin eri ääniluokille (ei asuntojen, kuten sanottu) [linkki]
Olen nähnyt tämän tyyppisiä taulukoita monilta teräspölkkien valmistajilta, ja ne antavat tietysti hyvää opastusta. Mutta en ole onnistunut löytämään vastaavaa taulukkoa "tavalliselle" puupölkkiseinälle. Onko joku nähnyt tällaista tai onko tätä tietoa? Olen myös vähän utelias osb+gipsin suhteesta kaksoiskipsiin seinässä. Epäilen, että kipsi vähentää ääntä paremmin, mutta kysymys on, kuinka paljon?

S skyisthelimit sanoi:
Olen nähnyt näitä taulukkoja monilta teräksisten karmien valmistajilta ja ne antavat tietenkin hyvää ohjausta. Mutta en ole onnistunut löytämään vastaavaa taulukkoa "tavalliselle" puukarmille. Joku, joka on nähnyt tämän tai jolla on tämä tieto?
Olen myös utelias, miten OSB+kipsilevy vertautuu kaksinkertaiseen kipsiin seinässä. Epäilen, että kipsi vähentää ääntä paremmin, mutta kysymys on, kuinka paljon?
Vähennä 3-5 dB niin sinulla on puukarmi.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.