27 591 lukukertaa ·
83 vastausta
28k lukukertaa
83 vastausta
"Eristetäänkö väliseinät, kun rakennetaan uutta nykyään"???
Sivu 1 / 6
Olen juuri muuttamassa vuokra-asuntoon täysin uuteen rakennukseen. Kun koputan varovasti sisäseinää, joka on kehystetty/gyprokattu, ääni kaikuu tyhjänä. Testaan soittaa jotain puhelimella, jätän sen sinne, menen ulos huoneesta, suljen oven ja totean, että äänieristys on olematon.
Lähetän sähköpostia vuokranantajan edustajalle (joka kuvittelen olevan uuden rakennuksen tilaaja) ja huomautan tästä ja henkilö vastaa, että "sisäseiniä ei eristetä, kun rakennetaan uutta nykyään".
Pitääkö tämä paikkansa?
Terveisin
Lähetän sähköpostia vuokranantajan edustajalle (joka kuvittelen olevan uuden rakennuksen tilaaja) ja huomautan tästä ja henkilö vastaa, että "sisäseiniä ei eristetä, kun rakennetaan uutta nykyään".
Pitääkö tämä paikkansa?
Terveisin
Vastasin hänelle jotain sellaista, että sisäseiniä voi kyllä eristää, jos tilaaja pyytää sitä. Lattia, katto ja seinät muihin asuntoihin ovat betonia, joten niissä on hyvä äänieristys. Mutta poika ei pysty tekemään läksyjä, jos joku katsoo televisiota viereisessä huoneessa.davveno1 sanoi:
Ei se ole niin paha. Mutta voi olla, että he ovat säästäneet jossain muussa.M mats_lindqvist sanoi:
Vain kipsilevyjä ja kehykset minun 90-luvun talossa...J Josth sanoi:
Olen ollut mukana neljässä projektissa, joissa rakennetaan asuntoja, enkä ole koskaan nähnyt sisäseinää eristettävän. Mielestäni uusi talosi ei kuulosta mitenkään oudolta. Kuulen naapurini aivastuksen 50-luvun talossa, jossa asun. Se on asuntoelämää ❤️
Asuntojen huoneiden välillä ei ole äänivaatimuksia.
Jotkut asuntorakentajat tarjoavat seinien eristystä lisämaksusta.
Monet valittavat lisääntyneistä (ääni)vaatimuksista ja kustannuksista rakentamisessa Ruotsissa, joten siinä mielessä mielestäni tilanne on järkevä sellaisenaan.
Jotkut asuntorakentajat tarjoavat seinien eristystä lisämaksusta.
Monet valittavat lisääntyneistä (ääni)vaatimuksista ja kustannuksista rakentamisessa Ruotsissa, joten siinä mielessä mielestäni tilanne on järkevä sellaisenaan.