Olen juuri muuttamassa vuokra-asuntoon täysin uuteen rakennukseen. Kun koputan varovasti sisäseinää, joka on kehystetty/gyprokattu, ääni kaikuu tyhjänä. Testaan soittaa jotain puhelimella, jätän sen sinne, menen ulos huoneesta, suljen oven ja totean, että äänieristys on olematon.

Lähetän sähköpostia vuokranantajan edustajalle (joka kuvittelen olevan uuden rakennuksen tilaaja) ja huomautan tästä ja henkilö vastaa, että "sisäseiniä ei eristetä, kun rakennetaan uutta nykyään".

Pitääkö tämä paikkansa?

Terveisin

• Tykkään
  • Surullinen
Roger Fundin ja 3 muuta
  • Laddar…
He tekevät niin, jos siitä maksetaan.

• Tykkään
Roger Fundin ja 19 muuta
  • Laddar…
davveno1 davveno1 sanoi:
Ne tekevät niin, jos siitä maksetaan.
Vastasin hänelle jotain sellaista, että sisäseiniä voi kyllä eristää, jos tilaaja pyytää sitä. Lattia, katto ja seinät muihin asuntoihin ovat betonia, joten niissä on hyvä äänieristys. Mutta poika ei pysty tekemään läksyjä, jos joku katsoo televisiota viereisessä huoneessa.

• Tykkään
  • Rakastan
Roger Fundin ja 2 muuta
  • Laddar…
Ikävä tilanne, mutta parhaiden kuulokkeiden ostaminen joko pojalle tai sille, joka katsoo tv:tä, on halvin ratkaisu.

• Tykkään
Roger Fundin ja 1 muu
  • Laddar…
M mats_lindqvist sanoi:
Mutta poika ei voi tehdä läksyjä, jos joku katsoo tv:tä viereisessä huoneessa.
Langattomat kuulokkeet voidaan liittää TV:hen. Mutta voisi olettaa saavansa hyvän asunnon, kun otan oletetuksi korkean vuokran...

• Tykkään
Roger Fundin ja 1 muu
  • Laddar…
RoTe
S sjoelund sanoi:
Langattomat kuulokkeet voidaan liittää TV:hen. Mutta voisi olettaa, että saisi hyvän asunnon siitä, mikä on luultavasti korkea vuokra...
Nopeasti mutta väärin on päivän teema, täydellä tai huippuhinnalla.

• Tykkään
  • Haha
Conqvist ja 12 muuta
  • Laddar…
S sjoelund sanoi:
Langattomat kuulokkeet voidaan liittää TV:hen. Mutta olisi voinut olettaa saavansa hyvän asunnon, jos vuokra on niin korkea kuin luulen...
13.5 k kuukaudessa neljän huoneen asunnosta.

• Vau
  • Vihainen
JonEkstra ja 9 muuta
  • Laddar…
Tiedän, että ei eristetty myöskään 60-luvulla sisäseiniä uusissa omakotitaloissa, ellei sitä erikseen tilattu. Vain lastulevyt ja puurunko.

• Tykkään
Roger Fundin
  • Laddar…
Claes Sörmland
Voin sanoa, että myös 70-luvun asunnossa, jossa asuin, oli tyhjät kipsiseinät. Se on siis vanha juttu.

• Tykkään
Roger Fundin ja 5 muuta
  • Laddar…
M mats_lindqvist sanoi:
13.5 k per månad för en 4a.
Ei se ole niin paha. Mutta voi olla, että he ovat säästäneet jossain muussa.

J Josth sanoi:
Tiedän, että myöskään 60-luvulla ei eristetty sisäseiniä uusissa taloissa, ellei sitä erikseen tilattu. Vain lastulevyt ja puukehykset.
Vain kipsilevyjä ja kehykset minun 90-luvun talossa...

• Tykkään
Roger Fundin ja 2 muuta
  • Laddar…
Olen ollut mukana neljässä projektissa, joissa rakennetaan asuntoja, enkä ole koskaan nähnyt sisäseinää eristettävän. Mielestäni uusi talosi ei kuulosta mitenkään oudolta. Kuulen naapurini aivastuksen 50-luvun talossa, jossa asun. Se on asuntoelämää ❤️

• Tykkään
  • Haha
guggen ja 5 muuta
  • Laddar…
Tomture61
Onko suuri ero seinissä, jos käytetään 1 kerros tai 2 kerrosta kipsiä.

• Tykkään
Roger Fundin ja 3 muuta
  • Laddar…
Asuntojen huoneiden välillä ei ole äänivaatimuksia.

Jotkut asuntorakentajat tarjoavat seinien eristystä lisämaksusta.

Monet valittavat lisääntyneistä (ääni)vaatimuksista ja kustannuksista rakentamisessa Ruotsissa, joten siinä mielessä mielestäni tilanne on järkevä sellaisenaan.

• Tykkään
acycz ja 2 muuta
  • Laddar…
Osakehuoneisto rakennettu 1969 - ei eristystä sisäseinissä.
Vuokra-asunto rakennettu 1995 - ei eristystä sisäseinissä.

Minun panokseni tilastoihin.

• Tykkään
Roger Fundin ja 3 muuta
  • Laddar…
H
Asunut asunto-osakeyhtiössä sekä 80- että 90-luvulta ilman eristystä, joten ei mitään uutta auringon alla.

• Tykkään
Roger Fundin
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.