Minulla on teräskontti, jonka pohja on vaneria. Siinä pitäisi olla kompressori ja pölynimuri, kytkettynä taloon eristetyn kanavan kautta.

Nyt pohdin kontin lämmitystä ja eristystä. Haluan sen olevan kuiva ja vähintään 10 astetta ympäri vuoden.

1) Mitä lämmönlähdettä tulisi käyttää? Sen täytyy kestää hienoa pölyä ilman että se syttyy palamaan.

2) Pitäisikö olla ilmanvaihto? Miten se tulisi toteuttaa?

3) Voiko esim. liimata solumuovia seinien sisäpuolelle? Vai aiheuttaako se kondensaatio-ongelmia? Kontista ei tule paljon kosteutta sisältä, siellä ei ole ihmisiä, eikä vettä.

4) Jos on kondensaatio- ja kosteusongelmia, voiko niitä korjata kosteudenpoistimella? Kontti on vain noin 12 m3, joten sitä ei pitäisi olla vaikea pitää kuivana.

Olen täysin vihreä tässä asiassa, joten kiitollinen kaikista neuvoista!

pitäisikö imurin puhaltaa ilmaa säiliöön vai ulos. jos imuri on esimerkiksi työpajassasi, se lisää säiliöön kosteaa ilmaa.

D daugaard sanoi:
pitäisikö pölynimurin puhaltaa ilma säiliöön vai ulos. jos se imuroi esim. autotallissasi niin silloinhan säiliöön menisi kosteaa ilmaa.
Pölynimurin pitäisi puhaltaa ilma ulos, ajattelin tehdä seinään reiän ja johtaa ulos.

1) esim. hiekkatäytteinen putkipatteri tai lattialämmitys
2)---
3) minulla oli aiemmin eristämätön kuljetuskontti, ja sinne kertyi niin paljon kondenssia, että vettä tippui katosta (lisäsin kosteutta vain ulkoilmasta). luulen, että olisi vaikeaa eristää niin, ettei kosteus pääse levyyn ilman riskiä, että mahdollinen kosteus jää loukkuun kahden tiiviin kerroksen väliin. tuntuu siltä, että kontti olisi parasta eristää ulkopuolelta?

4) kosteudenpoistaja olisi varmasti hyvä, mutta miten se toimii pölyisen ilman kanssa?

onko mahdollista tehdä niin, ettei tule pölyistä? esim. pussin vaihto pölynimurilla suojatusta tilasta, tai mistä pöly tulee? olisi ehkä hyvä sekä mahdolliselle kosteudenpoistajalle, lämmittimelle että kompressorille.

• Tykkään
Daniel_N
  • Laddar…
Ruiskueristys on paras ratkaisu konttiin. Saat diffuusiotiiviin eristyksen, joka täyttää kylkiluut.

Kompressori tarvitsee tuloilmaa, joten jonkinlainen korvausilma-aukko tarvitaan.
Tavallinen sähkööljypatteri riittää lämmitykseen.

• Tykkään
Appendix ja 1 muu
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.