Aina on viileämpää seinä/kattoyhteydessä. Jos tarkoitat eristyksen lisäämistä sahanpurun päälle niin, että se tukkii ilmarakon, se ei ole luultavasti hyvä idea. Ja vain pienen osan sahanpurusta korvaaminen eristyksellä ei ole mielestäni myöskään hyvä idea.
Luulen, että on suhteellisen turvallista eristää koko ullakko, kunhan et laita liikaa eristystä sinne ja käytät hygroskooppista eristystä. Vähän kondenssia ja homepilkkuja ei ole maailmanloppu, niiltä ei melkein koskaan voi välttyä nykyaikaisesti eristetyillä ullakoilla.
Tärkeää on, että talossa on alipaine, painovoimainen ilmanvaihto ei useimmiten riitä, joten mekaaninen poistoilma on tarpeen.