Voiko EPS/XPS-levyjä kiinnittää liimaliimapuuhun ja sitten rapata ne?
Katso kuvat alla. Minulla on autokatos, jonka pääosa on kevytbetonia ja itse autokatos on puuta. Nyt haluan, että räystäskoristeet (yläosan koristelista/askelmat) jatkuvat liimaliimapuulla ja eteenpäin harjaan. Voinko rakentaa räystään EPS- tai XPS-levyistä, kiinnittää ne liimaliimapuuhun ja sitten rapata ne?
Tältä se näyttää tällä hetkellä
Tältä yritämme saada sen näyttämään
Lähikuva ongelmasta
Sen pitäisi näyttää suunnilleen tältä kuin talossa
Voiko EPS/XPS:ää kiinnittää liimapuupalkkiin ja sitten rappata siihen?
Katso kuvat alla. Minulla on autokatos, jossa päärakennus on kevytbetonia ja itse autokatos puuta. Nyt haluan, että räystäs (koriste/toimenpide ylhäällä katolla) jatkuu liimapuupalkkiin ja nousee harjaan. Voinko rakentaa räystään EPS:stä tai XPS:stä, ruuvata sen liimapuupalkkiin ja sitten rappata siihen?
Tältä se näyttää tänään
[kuva]
Tällaista aiomme yrittää
[kuva]
Lähikuva ongelmasta
[kuva]
Sen pitäisi näyttää suunnilleen tältä
[kuva]
Onko sinulla lisää kuvia talon räystäästä? Mistä olet ostanut solumuovin?
Nyt olen kokeillut liimata vähän EPS S80. Se näyttää pitävän. Kysymys on, voiko "muoto" liimata liimapuupalkkiin niin, että se kestää, kun siihen heitetään vähän rappausta myös.
Hei! On vähän samanlaisia ajatuksia kuin sinulla. Onnistuiko sinulta rakentaa gesims ja tasoittaa ne paikan päällä vai mietitkö yhä?
Hei!
Kyllä, olen rakentanut gesimsin EPS:stä, kiinnitin ne liimapalkkiin liimalla ja ruuveilla sekä tasoitin ne 🙂
Laitoin saumat lomittain yrittääkseni estää halkeamien syntymistä. Kuitenkin tuli kunnon myrsky myrskytuulineen. Kun tuulee niin kovaa, liikkui autokatos hieman (mm) ja se aiheutti muutamia halkeamia tasoitteeseen. Sen ratkaisee pienellä saumauksella sitten, kun maalaamme kaiken 🙂
Luulen myös, että XPS on parempi valinta. EPS on hieman liian "pehmeä" ja hauras. Hintaero on kuitenkin jonkin verran.
Hei! Olen aikeissa tehdä jotain vastaavaa kiinteistölläni. Mitä liimaa käytit liimataksesi solumuovin sekä toisiinsa että liimapuupalkkiin? Aion itse kiinnittää ne tiiliin/rapattuun julkisivuun.
Onko se edelleen halkeillut näin muutaman vuoden jälkeen?
Kiitos etukäteen!
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.