Haluaisin mielelläni hieman enemmän huonekorkeutta kellariin, jotta saisin mm. mahtumaan suihkukopin pesutupaan (vanha puutalo vuodelta 1929, jossa kellarissa on matala katto).
Muistan, että luin kauan sitten jonkin vinkin, missä neuvottiin purkamaan sisäkatto ja paljastamaan palkkikehikko ja sitten asentamaan uusi sisäkatto palkkien väliin saadakseen näin lisää huonekorkeutta (ainakin palkkien väliin).
Onko joku tehnyt näin, jolta voisi nähdä muutamia kuvia?
Mitä pitäisi tehdä tai välttää, jos ryhtyy tällaiseen projektiin?
Se onnistuu - mutta se tarkoittaa monia säkkejä sahanpurua, jotka täytyy heittää pois! Vaikka siinä oli paljon työtä, olen jälkikäteen todella iloinen, että teimme sen. Huoneen koettu tila kasvoi huomattavasti.
Liitän muutamia kuvia puhelimesta siitä, miltä se näyttää nyt. Jos haluat, voin etsiä muutamia ennen-kuvia, kun tulen kotiin.
Se onnistuu - mutta se tarkoittaa monta säkillistä sahanpurua, jotka pitää heittää pois! Vaikka se olikin paljon työtä, olen jälkikäteen todella iloinen, että teimme sen. Huoneen koettu tilavuus kasvoi merkittävästi.
Liitän muutaman kuvan puhelimesta, miltä se nyt näyttää. Jos haluat, voin kaivaa esiin muutaman ennen-kuvan, kun pääsen kotiin.
Tuo näyttää upealta! En tarvitse ennen-kuvia, voin ottaa ne itse meidän kellarissa! Mutta mitä käytit katossa? Olettaen, että olet eristänyt jollain ylimmän kerroksen äänien vaimentamiseksi ja niin edelleen?
Ajattelin jonkinlaista rockwool-levyä tai jotain ja sitten uusi alakatto sen päälle.
Se oli todella hienoa! En tarvitse esikuvia, voin ottaa ne itse kellarissamme! Mutta mitä käytit katossa? Oletan, että olet eristänyt jollakin vaimentaaksesi ääntä yläkerrasta ja niin edelleen?
Ajattelen Rockwool-levyä tai jotain ja sitten uusi sisäkatto sen päälle.
Käytin 28x70 kertopuuta + kerros tavallista kipsiä. Eristykseen tavallinen 70 mm mineraalivilla.
Koin, että 30 cm sahanpuru + 2 kerrosta puupaneelia (30+15 mm) oli hieman enemmän ääneneristävä, mutta ei suurta eroa...
Herätän tämän ketjun eloon, kun harkitsen saman tekemistä kellarissamme, joka muuttuu kotiteatteriksi.
Ei olisi haittaa, jos ääni eristäytyisi hyvin yläkertaan, mutta lämpöeristystä ei oikeastaan tarvita, koska kellari lämmitetään, ja olisi pikemminkin hyvä, jos lämpö nousee lattian läpi.
Vaikuttaako eristys siihen, kuinka jämäkältä yläpuolinen lattia tuntuu/kuulostaa, kun kävelee? Tällä hetkellä se tuntuu upealta - "painavalta", arvaan, että lattian sisällä on turvetta tai purua.
Onko 70 mm mineraalivilla ja kaksinkertainen kerros kipsilevyä ehkä kohtuullinen vai onko parempia vaihtoehtoja?
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.