Matti_75 Matti_75 sanoi:
Min suositukseni on asentaa pystysuora 12 mm tuuletusrima, jotta ilma kiertää paneelin takana, erityisesti jos maalaat paneelin modernilla maalilla
Jos maali on silloin tervavitol.

Miten sitten käsitellään länsirannikonkattopaneelia talon kulmissa? Antaen yhden puolen peittää toisen levyn pään (mikä oletan tekevän) vai lopetetaanko levyt siinä kohtaa, missä sääntö loppuu, niin että syntyy V-tyyppinen kulma?

J
N Nygge72 sanoi:
Miten tehdään länsirannikon levyllä, kun saavutaan talon kulmiin. Annetaanko yhden sivun peittää toisen levyn lyhyt sivu (mikä oletan tekevän), vai lopetetaanko levyt siihen, mihin sääntö päättyy, niin että ulkokulmaan tulee V-tyyppi?
Ei, toinen sivu on peitettävä rungon tasalle ja toinen puoli eron tasalle, muuten kulmassa ei ole täyttä eristystä.

J Jansson69 sanoi:
Ei sitä tule peittää, toisella puolella tasaisesti runkoon ja toisella puolella tasaisesti eristykseen, muuten ei tule täyttä eristystä kulmassa.
Kuten arvelin. Kiitos todella paljon kaverit kaikesta avustanne. Tulen varmasti esittämään lisää typeriä kysymyksiä matkan varrella.

Vielä yksi kysymys tällä kertaa. Kun haluan niiden toimivan myös hieman säänsuojana, oletan, että asetan ne ja peitän ikkunat/ovet, enkä avaa niitä (leikkaa aukkoja) ennen kuin on aika asentaa ikkuna esimerkiksi?

J
N Nygge72 sanoi:
Kuten ajattelin. Kiitoksia tosi paljon kaverit kaikesta avustanne. Tulen varmasti kysymään lisää tyhmiä kysymyksiä matkan varrella.

Viimeinen kysymys tällä kertaa. Kun ajattelen, että näiden tulee toimia hieman sääsuojana, niin oletan, että asetan ne ja peitän ikkunat/ovet, enkä avaa niitä (leikkaa reikiä) ennen kuin on aika asentaa paikalleen esimerkiksi ikkuna?
Joo kuulostaa viisaalta, sillä kun rakentaa itse, kaikki vie aikansa..

J Jansson69 sanoi:
Kuulostaa järkevältä, sillä kun itse rakentaa, kaikki vie aikaa...
Juuri näin minä ajattelen. Että on tärkeää työskennellä niin, että aika on puolellasi. Ei halua tehdä näin suurta projektia itse ja että aikapaine olisi liian suuri.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.