Hei!
Olen parhaillaan remontoinut keittiötäni. Olen ostanut täysin uuden keittiön. Sen sijaan, että olisin valinnut perinteisiä kaakeleita tai muuta vastaavaa seinäpäällystettä, valitsin kaikkein epäkonventionaalisimman - laittaa koristekiveä, joka on kipsistä - katso artikkeli "Avella" Hornbachilta.
Tämä koristekivi tulee siis liimata seinäkaappien ja tasokaappien väliin sekä seinäkaappien yläpuolelle. Ennen kuin valitsin tämän vaihtoehdon, olin tietoinen siitä, että tämä oli luultavasti epäkäytännöllisin materiaali juuri tähän tarkoitukseen. Kuitenkin valitsin sen esteettisistä syistä, ja se näyttää todella tyylikkäältä yläpuolella olevien alasvalojen kanssa. Valitsin yksinkertaisesti estetiikan toiminnallisuuden sijaan.
Suuri kysymys on, miten käsitellä koristekiveä niin, että se luo kosteusesteen, jotta se ei "ime" roiskeita liedeltä, ja samalla saa "kiiltävän" pinnan siten, että sen voi ylläpitää normaalilla ja helpolla tavalla? Onko kellään ideoita...
Olisin todella kiitollinen vastauksista, ja vastaukset, jotka kritisoivat seinäpäällystevalintaani epäkäytännölliseksi jne., jätettäköön väliin.. Olen kuullut tämän pari kertaa nyt, mutta en anna periksi.
Kiitos etukäteen!