Mikael_L sanoi:
Tja, en aio aio aio että en aio väittää vastaan kanssasi. En kyllä ole niin perillä asiasta. :o

Rakensin ainakin hieman enemmän oldschool-tyyliin, kuten ne kuvat jotka "Mark i skåne" laittoi, mutta en käyttänyt kevytrakenteita rungossa.

Ja ...

Ja olen nähnyt joitakin taloja, joissa rappaus on tehty suoraan solumuovin päälle ulkoseinänä, joten kuinka väärin se voi olla? ... ;)

(Anteeksi, en voinut vastustaa ... ;))
Jos halutaan tehdä se oikein ilman peltiä, niin tuulilautan on oltava kokonaan sokkelin ulkopuolella ja mentävä hieman sokkelin alapuolelle. Vasta silloin voidaan olla varmoja, että kosteus ei voi päästä sisään sitä kautta. Mutta silloin on otettava huomioon, että julkisivu ulkonee paneeli+rimasauma+tuulilauta (22+34+12) = 68 mm. Rimasaumaa voi tietenkin pienentää ehkä 20 milliin. Eli 48 mm ulkonevuus.
En usko, että pidän ulkonevuutta esteettisenä yhdistettynä vaakapaneeliin, joten valitsen käyttää peltilistoja. Rakennusfirma, jonka kanssa olen, ei pidä julkisivun ja sokkelin tasoittamista ollenkaan kummallisena, joten pidän peukkuja ja luotan heihin. :-)

Selventääkseni vastausta alkuperäiseen kysymykseen.

Raaputin ja puhdistin pois Byggmaxin liuotetun solumuoviliiman.

Liimasin sitten Illbruck PU700 kiviliimalla. http://www.tremco-illbruck.se/produkt/03805_index.html
Toimi erinomaisesti, voin suositella. Helppo levittää, riittoisa. Kuivui 10-15 minuutissa kosteasta säästä huolimatta. Toimii hyvin kostealla solumuovilla (vaatii itse asiassa, että kosteuttaa pinnat hieman).

Viimeksi muokattu:
Käytin polyuretaanivaahtoa, kun liimasin solumuovia levylleni. Se on vain vedettävä pari nauhaa, asetettava solumuovi päälle ja hierottava muutaman kerran edestakaisin, jotta vaahto ei laajene ja pysyy tiukasti paikallaan.

Byggmaxin solumuoviliiman voi yhtä hyvin korvata käytetyllä purukumilla...

• Tykkään
Långfarare
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.