Mikael_L. Käsittääkseni ikkunan ja seinän alla on pellit käsittelemään kosteutta. Kosteus, joka valuu alas paneelin ja tuulilaudan ulkopuolta, päätyy pellille ja valuu ulos. Eikö näin ole?

Ilmarakoa koskien oletkin oikeassa. Oletan, että paneelin täytyy olla muutaman cm pellin yläpuolella.

Tiettävästi ei ole epätavallista moderneissa taloissa, että paneeli linjaa sokkelin kanssa - esteettinen kysymys. Olen nähnyt joitain taloja, joissa on näin.

ohlgren sanoi:
Mikael_L. Kuten ymmärsin, on ikkunoiden ja seinän alla metallilevyjä käsittelemään kosteutta. Kosteus, joka valuu alas paneelia ja ulkopuolista tuulilevyä pitkin, päätyy levylle ja valuu ulos. Eikö tämä ole oikein?

Ilmarakoon suhteen olet oikeassa. Oletan, että paneelin on oltava muutama cm levyn yläpuolella.

Tietääkseni ei ole harvinaista moderneissa taloissa, että paneelin annetaan linjata sokkelin kanssa - esteettinen kysymys. Olen nähnyt joitakin taloja, jotka ovat näin ainakin.

Muista vain, että saat levyn, joka on ripojen ja rungon välissä, ja joka sitten menee alas ja hallitsee betonilevyä. Olisi ollut helpompaa piirtää yksityiskohta asiasta, mutta se ei ole mahdollista nyt, uskon kuitenkin, että ymmärrät mitä tarkoitan.

Mikael_L
ohlgren sanoi:
Tietääkseni ei ole epätavallista moderneissa taloissa, että paneeli linjaa sokkelin kanssa - esteettinen kysymys. Olen ainakin nähnyt muutamia taloja, joissa asia on näin.
No, en yritä väittää vastaan sinulle. Minulla ei todellakaan ole niin paljon kokemusta. :o

Rakensin kuitenkin vähän vanhanaikaisemmin, tyyliin "Mark i skåne" laittamien kuvien mukaan, mutta ei kevytrakenteisena runkona silloin.

Ja ...
Olen ainakin nähnyt muutamia taloja, joissa asia on näin.
Ja olen nähnyt muutamia taloja, joissa on suoraan rapattu solumuoville ulkoseinänä, joten kuinka väärin se voi olla? ... ;)

(Anteeksi, en voinut vastustaa ... ;))

• Tykkään
ohlgren
  • Laddar…
Oikeastaan täytyy varautua siihen, että paneelin tausta voi kostua erilaisten tiivistämättömyyksien vuoksi. Siksi onkin olemassa ilmarako. Miten käy sinulle, jos vettä valuu paneelin taustaa pitkin? Se päätyy varmaankin suoraan laatan päälle silloin?

@Mark I Skåne. Joo, aloitin kiinnittämällä ne tavallisella 100 mm ruuvilla, mutta ei tuntunut kovin vakaalta. Todennäköisesti siksi, että palaset ovat melko pieniä.

b8q. Kuten kirjoitin yllä, olen ymmärtänyt, että on tapana laittaa pelti seinän ja ikkunan alle, joka hoitaa kosteuden.

Mikael_N sanoi:
Varmista vain, että saat levyn, joka asennetaan koolaukseen ja runkoon väliin, ja joka sitten menee alas ja ulottuu betonilaatan päälle. Olisi ollut helpompaa piirtää yksityiskohta asiasta, mutta minulla ei ole mahdollisuutta siihen nyt, luulen kuitenkin, että ymmärrät mitä tarkoitan.
Joo, juuri niin rakennusyritys on sanonut tekevänsä. Lisäeristys on oma ideani.

• Tykkään
Mikael_N
  • Laddar…
ohlgren sanoi:
Seinä tulee olemaan linjassa sokkelin (kantelementin) kanssa. Eli lattia ei tule olemaan seinän ulko- eikä sisäpuolella vaan linjassa.
Hölmöä. Anna katon mennä seinän ulkopuolelle ja seinän sokkelin ulkopuolelle.

ohlgren sanoi:
b8q . Kuten kirjoitin yllä, olen ymmärtänyt, että on käytäntö laittaa peltilevyt seinän ja ikkunan alle, jotka huolehtivat kosteudesta.
Joo, jos sinulla on myös pellitys alareunassa lattiaa vasten, niin sen pitäisi toimia. En tiennytkään, että se on käytäntö...

Ymmärrän mitä tarkoitat, kaverit joiden kanssa valamme ovat kokeneita tässä, joten joskus se voi tuntua epävakaalta, mutta he ovat perillä ja varmistavat, että palaset ovat oikein valun aikana.
Joskus se on kuin palapeli putkien ja muiden törröttävien asioiden kanssa..
Aiotko valaa itse vai onko sinulla ammattilaisia siihen?

Maata Skånessa. On rakennusliike, joka valaa. En sitten tiedä, kuinka rutinoituneita he ovat siinä.

Joka tapauksessa pesin pois Byggmax cellplast-lim-sörja ja sitten liimasin PL-700:lla. Se sujui loistavasti ja se kovettui ja kiinnitti cellplasten - jää nähtäväksi, pysyykö se kiinni myös huomenna. ;-)

b8q sanoi:
Kyllä, jos sinulla on myös pelti alhaalla lautaa vasten, sen pitäisi toimia. En tiennyt, että se olisi tavallista kuitenkaan...
Rakennusfirma tuntuu ajattelevan niin, mutta en tiedä oikeastaan. Mutta pelti pitäisi joka tapauksessa olla hyvä vakuutus asettaa riippumatta siitä, missä julkisivu sijaitsee sokkeliin nähden.

ohlgren sanoi:
Mark i Skåne. Är byggfirma som gjuter. Sen vet jag inte hur rutinerade de är på det.

Hursomhelst så tvättade jag bort Byggmax cellplast-lim-sörjan och sen limmade jag med PL-700. Gick utmärkt och det härdade och limmade fast cellplasten - återstår att se om det håller imorgon också. ;-)
Ok, puhu vain heidän kanssaan etukäteen niin he varmasti pitävät silmällä sinun suikaleita. Oikeastaan sinun olisi pitänyt keskustella heidän kanssaan jo aiemmin, usein rakentajilla on hyviä vinkkejä ja ideoita tällaisiin ratkaisuihin. Onnea rakentamiseen.. :-)

• Tykkään
ohlgren
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.