46 367 lukukertaa ·
74 vastausta
46k lukukertaa
74 vastausta
Rakentaa portaat itse?
Luinkin, että portaikko voi maksaa noin 40 tuhatta, tuntuu vähän kalliilta mielestäni. Ei kai portaiden rakentaminen voi olla niin vaikeaa, sehän on vain vähän lankkuja, liimapuupalkkeja ja pultteja. Eikö sitä voi tehdä itse?
" se onhan vain vähän lankkuja, liimapuupalkkeja ja pultteja. Eikö sitä voi tehdä itse? "
tottakai voit tehdä itse, mutta muista, että vaaditaan suurta tarkkuutta, jos korkeudessa on joku mm ero sekä ° välillä askelmien, niin portaat tulevat tuntumaan hankalilta kävellä.
tottakai voit tehdä itse, mutta muista, että vaaditaan suurta tarkkuutta, jos korkeudessa on joku mm ero sekä ° välillä askelmien, niin portaat tulevat tuntumaan hankalilta kävellä.
Rakensin omani teräksestä ja nousin tuhkassa, noin 10.000.
Jos aiot rakentaa puusta, niin valitettavasti nuo mainitsemasi rahat.
Jos aiot rakentaa puusta, niin valitettavasti nuo mainitsemasi rahat.
No...riippuu tietysti siitä, millainen portaat aiot tehdä... Suora, L-muotoinen, lepotasolla, U-muotoinen...vaihtoehtoja on paljon. Jos kyse on perus suorista tai L-muotoisista portaista - niin voit varmasti tehdä sen itse. Istu yksi päivä Google SketchUpin tai vastaavan ääressä ja varustaudu kärsivällisyydellä armeijalle.
Olen itse aloittamassa omaa porrasprojektiani - SketchUp-piirros on valmis ja taso- sekä nousupinnat on leikattu valmiiksi.
Teen L-muotoiset portaat. Tiedän, että siitä tulee oikea kipu persiissä saada se tarkalleen, mutta se tulee toimimaan.
Materiaalin hintalappu on hieman alle 3000kr, rakennan pelkästään massiivimännystä. Sitten tulee vielä pintakäsittely...sanoisin noin tuhatlappu lisää - 4000kr plus muutama päivä omaa aikaa.
Olen itse aloittamassa omaa porrasprojektiani - SketchUp-piirros on valmis ja taso- sekä nousupinnat on leikattu valmiiksi.
Teen L-muotoiset portaat. Tiedän, että siitä tulee oikea kipu persiissä saada se tarkalleen, mutta se tulee toimimaan.
Materiaalin hintalappu on hieman alle 3000kr, rakennan pelkästään massiivimännystä. Sitten tulee vielä pintakäsittely...sanoisin noin tuhatlappu lisää - 4000kr plus muutama päivä omaa aikaa.
"Ei kai voi olla niin vaikea rakentaa portaat"
Onko se ironiaa vai? Haha. Isäni on sisustuskirvesmies ja tehnyt portaita koko työuransa ajan (yli 40 vuotta). Hänellä on puusepänverstas, jossa on koneita useiden miljoonien arvosta, mutta ei CNC-laitteita. Hänestä on varmasti helppoa tehdä portaat, sillä hän onnistuu siinä yhden työviikon aikana. Mitä sisältyy siihen 40' hintaan, jonka olet saanut? Käsijohde, kaide, kaide yläkerrassa, asennus jne? Portaat kestävät lisäksi 100 vuotta. Kuinka monta vuotta kestää, ennen kuin auto menettää 40' arvonsa?
Onko se ironiaa vai? Haha. Isäni on sisustuskirvesmies ja tehnyt portaita koko työuransa ajan (yli 40 vuotta). Hänellä on puusepänverstas, jossa on koneita useiden miljoonien arvosta, mutta ei CNC-laitteita. Hänestä on varmasti helppoa tehdä portaat, sillä hän onnistuu siinä yhden työviikon aikana. Mitä sisältyy siihen 40' hintaan, jonka olet saanut? Käsijohde, kaide, kaide yläkerrassa, asennus jne? Portaat kestävät lisäksi 100 vuotta. Kuinka monta vuotta kestää, ennen kuin auto menettää 40' arvonsa?
En halua tulla tänne lukemaan, että portaiden tekeminen on vaikeaa.
Meidän portaamme ylös ullakolle ovat hengenvaaralliset kulkea, koska ne ovat niin jyrkät ja kun ystävä oli täällä, hän sanoi, että on helppoa rakentaa uudet.
Meidän portaamme ylös ullakolle ovat hengenvaaralliset kulkea, koska ne ovat niin jyrkät ja kun ystävä oli täällä, hän sanoi, että on helppoa rakentaa uudet.
Kaikesta, mikä liittyy puuntyöstöön (puusepäntyöhön), portaiden rakentaminen on ehdottomasti vaikeinta, mitä voi tehdä.AnneFi sanoi:
Itse olen yhä monen vuoden betonialalla työskentelyn jälkeen sitä mieltä, että on hieman hankalaa muotittaa portaita. Ei ole ihan yksinkertaista muotittaa ja valaa portaita - siitä huolimatta se on helpompaa kuin puusepän työ portaita tehdessä.
Tottakai useimmat kykenevät naputtelemaan portaat kasaan, jotka näyttävät siltä, että ne olisi tehnyt klovni Manne ja apina Coco - mutta kuka haluaa niin rumat portaat?
Ei se ole ollenkaan niin vaikeaa kuin jotkut yrittävät saada sen vaikuttamaan.lordmetroid sanoi:
jos vain osaat laskea ja mitata huolellisesti, selviät siitä hienosti.