376 602 lukukertaa ·
138 vastausta
377k lukukertaa
138 vastausta
Betonitasopinnan valu - kuvia, kysymyksiä..
Hehe, se oli kyllä idea. Mutta mielestäni kaakeloidut bänkskvor ovat hirvittävän rumia 
Juttelin vuokratalon kanssa ja betonihiomakone vaikuttaa olevan oikea työkalu. Timanttiterä, joka hioo/kiillottaa. Täytyy vuokrata sellainen ja katsoa, miten se menee.
Juttelin vuokratalon kanssa ja betonihiomakone vaikuttaa olevan oikea työkalu. Timanttiterä, joka hioo/kiillottaa. Täytyy vuokrata sellainen ja katsoa, miten se menee.
Ja mistä voin ostaa näitä papereita? Olen etsinyt vähän bauhaus, silvan, classe, biltema...
Tässä on ketju timanttihiomisesta ja betonilattioiden pintakäsittelystä. Ehkä kiinnostavaa sinulle Gunne:
http://www.byggahus.se/forum/showthread.php?t=28889/9
http://www.byggahus.se/forum/showthread.php?t=28889/9
Tämä:
http://scaptocs.bosch-pt.com/boptoc...ision=zub&language=sv-SE&ccat_id=8063
haluaisin saada käsiini, mutta se näyttää olevan mahdotonta löytää mistään. Olen tarkistanut noin 7 paikkaa. Mutta aion soittaa lisää...
Edit: Olen puhunut Boschin kanssa ja heillä on paperia varastossa, mutta yksikään jälleenmyyjä ei ole tilannut sitä viime kuukausina. Ja vähimmäismäärä tilattavana on viisi pakettia, joten siitä tulee todella kallista, jos tilaa... Täytyy jatkaa metsästystä jonkun muun merkin perässä.
http://scaptocs.bosch-pt.com/boptoc...ision=zub&language=sv-SE&ccat_id=8063
haluaisin saada käsiini, mutta se näyttää olevan mahdotonta löytää mistään. Olen tarkistanut noin 7 paikkaa. Mutta aion soittaa lisää...
Edit: Olen puhunut Boschin kanssa ja heillä on paperia varastossa, mutta yksikään jälleenmyyjä ei ole tilannut sitä viime kuukausina. Ja vähimmäismäärä tilattavana on viisi pakettia, joten siitä tulee todella kallista, jos tilaa... Täytyy jatkaa metsästystä jonkun muun merkin perässä.
Vuokrasin betonihiomakoneen vuokrafirmasta Lidingövägenillä. Toimi loistavasti! Valitettavasti kameran akut loppuivat juuri, joten kuvaa ei tule.
Hiomisen haittapuoli oli kuitenkin se, että enemmän huokosia tuli esiin. Pohdin, voisiko levyä käsitellä jollain vahalla öljyn sijasta täyttämään reikiä. Tässä tapauksessa luulisin, että melko kova vaha olisi tarpeen.
Onko kenelläkään vinkkejä? Muussa tapauksessa käytän parafiini- tai pellavaöljyä, mitä on ehdotettu.
Hiomisen haittapuoli oli kuitenkin se, että enemmän huokosia tuli esiin. Pohdin, voisiko levyä käsitellä jollain vahalla öljyn sijasta täyttämään reikiä. Tässä tapauksessa luulisin, että melko kova vaha olisi tarpeen.
Onko kenelläkään vinkkejä? Muussa tapauksessa käytän parafiini- tai pellavaöljyä, mitä on ehdotettu.
Hain tietoa hakusanalla bänkskiva ja betong ja löysin erään sivuston, jossa joku valmistaa tilauksesta. Siellä muistaakseni sanottiin, millaista öljyä tulisi käyttää. Mitä tulee täytemassaan ilmakuopille, katso finjabetongin verkkosivuilta pdf, jossa on valuvinkkejä. Siellä puhuttiin jostain reparationscement. Miten teit reiän tiskialtaalle? En oikein ymmärtänyt, miten sait pyöristyksen niin hienoksi.
Kopioitu Finja Betongin kotisivuilta http://www.finjabetong.se/aktuell/allmant/tips.htm
"HUOM! Yksi öljy, jota voidaan käyttää työpöydän käsittelyyn ja ylläpitoon, on esimerkiksi Liberon - Finishing oil."
"HUOM! Yksi öljy, jota voidaan käyttää työpöydän käsittelyyn ja ylläpitoon, on esimerkiksi Liberon - Finishing oil."
Porlakointi
ota sama betoni, jolla valet, mutta levitä se kuivana levyyn ja hiero kuivaa betonia huokosiin, kunnes ne ovat täyttyneet, ja suihkuta sitten vettä päälle. hio sitten kevyesti käsin 80 märkäpaperilla. Sitten se varmaan onnistuu hyvin.
Käsihiomakoneet, joita vuokrataan, ovat usein erittäin suurilla kierrosluvuilla ja toimivat hyvin materiaalin poiston suhteen, mutta eivät kiillottamiseen. Kiillotuskankaita voi ostaa FLEX:ltä ja 3M:ltä muun muassa.
Minä olisin käsitellyt mehiläisvahalla... tai pellavaöljyllä, miksi ei testata koepalalla.
ota sama betoni, jolla valet, mutta levitä se kuivana levyyn ja hiero kuivaa betonia huokosiin, kunnes ne ovat täyttyneet, ja suihkuta sitten vettä päälle. hio sitten kevyesti käsin 80 märkäpaperilla. Sitten se varmaan onnistuu hyvin.
Käsihiomakoneet, joita vuokrataan, ovat usein erittäin suurilla kierrosluvuilla ja toimivat hyvin materiaalin poiston suhteen, mutta eivät kiillottamiseen. Kiillotuskankaita voi ostaa FLEX:ltä ja 3M:ltä muun muassa.
Minä olisin käsitellyt mehiläisvahalla... tai pellavaöljyllä, miksi ei testata koepalalla.
Olen tähän mennessä testannut parafiiniöljyä koepalalla, mutta ajattelin kokeilla myös muita vaihtoehtoja ennen kuin teen päätökseni. Minulla on nyt vähän muuta tekemistä, mutta noin 2 viikon kuluttua minun pitäisi olla valmis levyn kanssa, jotta voin näyttää tuloksen...
Olen juuri muuttamassa uuteen keittiöön, joten koko työpöytä on täynnä tavaraa.
Koska jouduin hiomaan levyä, tulos ei ollut sellainen kuin olin suunnitellut, mutta siitä tuli silti tyylikäs! Käsittelin vihervalla (mehiläisvaha+parafiini) ja se toimi hyvin. Kuitenkin sitä ei kannata levittää silitysraudalla kuten minä tein, koska se noen ja värjää levyn hieman ruskeaksi. Kuumailmapuhallin on varmaankin parempi...
Lisään muutamia kuvia, kun keittiömuutto on ohi.
Koska jouduin hiomaan levyä, tulos ei ollut sellainen kuin olin suunnitellut, mutta siitä tuli silti tyylikäs! Käsittelin vihervalla (mehiläisvaha+parafiini) ja se toimi hyvin. Kuitenkin sitä ei kannata levittää silitysraudalla kuten minä tein, koska se noen ja värjää levyn hieman ruskeaksi. Kuumailmapuhallin on varmaankin parempi...
Lisään muutamia kuvia, kun keittiömuutto on ohi.
myöhäinen vinkki minulta on: Maalaa tavallisella epoksimaalilla + lisää siihen lastuja, näin kaikki mahdolliset värivaihtelut taustalla katoavat ja voit halutessasi tasoittaa esim. tasoitteella alle jos haluat....