5 192 lukukertaa ·
8 vastausta
5k lukukertaa
8 vastausta
Betonin kaataminen porttia varten TAAS... HUOKAUS!!!!
Hei
Nyt olen valanut pienen viihtyisän puutarhaportin, jonka tarkoitus on pitää laittomat (mun pienet pojat) oikealla puolella. Portti ja tolpat olivat valmiiksi maalatut, aloin ruuvata tolppia paikoilleen vastaaviin palkkikenkiin. Ja mitä tapahtuu, tolppa alkaa antaa periksi... Toisin sanoen se on liian heikko raskaalle portille...
Joten nyt aion poistaa nykyiset, tehdä uudet tolpat, jotka upotan ALAS betoniin noin 50 cm, kiinnitän poikkipuun kumpaankin maahan kaivettuun tolppaan, täytän reiät betoniLLA UUDELLEEN ja laitan hiljaisen rukouksen...
Mitä mieltä olette, kestääkö se?
Vai onko olemassa parempia vaihtoehtoja?
Nyt olen valanut pienen viihtyisän puutarhaportin, jonka tarkoitus on pitää laittomat (mun pienet pojat) oikealla puolella. Portti ja tolpat olivat valmiiksi maalatut, aloin ruuvata tolppia paikoilleen vastaaviin palkkikenkiin. Ja mitä tapahtuu, tolppa alkaa antaa periksi... Toisin sanoen se on liian heikko raskaalle portille...
Joten nyt aion poistaa nykyiset, tehdä uudet tolpat, jotka upotan ALAS betoniin noin 50 cm, kiinnitän poikkipuun kumpaankin maahan kaivettuun tolppaan, täytän reiät betoniLLA UUDELLEEN ja laitan hiljaisen rukouksen...
Mitä mieltä olette, kestääkö se?
Vai onko olemassa parempia vaihtoehtoja?
Valettu puu tulee valitettavasti mätänemään.
Oliko se palkkikengän joka taipui vai oliko se puu?
Jos se oli puu, asettaisin toisen plintin esimerkiksi metrin päähän ensimmäisestä ja sitten tekisin kolmion tolpan kanssa pystysivuna.
Oliko se palkkikengän joka taipui vai oliko se puu?
Jos se oli puu, asettaisin toisen plintin esimerkiksi metrin päähän ensimmäisestä ja sitten tekisin kolmion tolpan kanssa pystysivuna.
Olen täysin samaa mieltä siitä, että betoniin upotettu puu on "no-no". Jos se oli palkkikenkä, joka petti, rakenna omia, vahvempia palkkikenkiä ja valaa oma pilari. Varmista, ettet kiinnitä pylvästä ranskalaisella puuruuvilla, vaan läpimenevällä ruostumattomalla ruuvilla + mutterilla.mats_o sanoi:
Ehkä sinun pitäisi myös miettiä, onko portti oikein rakennettu, vaikuttaa siltä, että se on hyvin raskas portti? tarpeettoman raskas ehkä?
//daniel
Käytin mallin L palkkikengän.
Mutta yritän käyttää olemassa olevia tolppia ja tyyppiä plattjärn tolpan kummallakin puolella, läpi kulkevalla pultilla (kuten sanoitte, kuuntelen joskus).
Olen hieman harkitsemassa "kourun" valamista tolppien väliin, johon asetan raudoitusrautaa, jotta se vakautuisi lisää.
mitä mieltä olette siitä?
Mutta yritän käyttää olemassa olevia tolppia ja tyyppiä plattjärn tolpan kummallakin puolella, läpi kulkevalla pultilla (kuten sanoitte, kuuntelen joskus).
Olen hieman harkitsemassa "kourun" valamista tolppien väliin, johon asetan raudoitusrautaa, jotta se vakautuisi lisää.
mitä mieltä olette siitä?
Tolppa on liimapuupylväs 90x90, hyvä fn-laatu!
Todennäköisesti se on palkkikenkä ja itse kiinnitys, joka ei kestä.
Nyt kokeilen uusilla raudoilla ja rännillä.
Jos ei toimi, niin näin tyylikkäitä graniittitolppia hieman alle 2500 kruunua kappale.
Ja jos saan jatkaa vielä jonkin aikaa, olen pian siinä summassa...
Todennäköisesti se on palkkikenkä ja itse kiinnitys, joka ei kestä.
Nyt kokeilen uusilla raudoilla ja rännillä.
Jos ei toimi, niin näin tyylikkäitä graniittitolppia hieman alle 2500 kruunua kappale.
Ja jos saan jatkaa vielä jonkin aikaa, olen pian siinä summassa...
Klikkaa tästä vastataksesi