2 546 lukukertaa ·
3 vastausta
3k lukukertaa
3 vastausta
Betonilattia tekee talosta hiljaisemman?!
Minä ja mieheni aiomme rakentaa rinneratkaisun omakotitalon, jossa on valettu pohjakerros ja valmiista puutalosta rakennettu yläkerta. Normaalisti tällaisia taloja rakennetaan puupalkeilla, mutta olemme harkinneet valamista välipohjaan kerrosten välillä saadaksemme hiljaisemman ja tukevamman talon. Tämä tietenkin maksaa enemmän, mutta arveletteko että se on rahan arvoista? Onko jollakin kokemusta tai mielipiteitä asiasta?
Kiitollinen vastauksista!
Kiitollinen vastauksista!
Btg on hyvä äänen eristyksessä..200 mm paksu btg-laatta on kyllä hyvä. Sitten riippuu siitä, mitä laitetaan päälle..Lättbtg ei ole hyvä minun mielestäni missään merkityksessä, no, se ehkä sopii reikien paikkaamiseen tai muuraukseen
.
Ja 200 mm laatan valu maksaa jonkin verran, jos muodostaa muotin itse...tarvitaan jonkin verran tukia ja muita juttuja. Sinänsä voi vuokrata palkkeja ja muottilevyjä. Joten kustannus on tehokkaampi btg:n kanssa. Haittapuolena on kuivumisaika, joka on noin 2-3 kuukautta kaksipuoliseen kuivaukseen...
Ja 200 mm laatan valu maksaa jonkin verran, jos muodostaa muotin itse...tarvitaan jonkin verran tukia ja muita juttuja. Sinänsä voi vuokrata palkkeja ja muottilevyjä. Joten kustannus on tehokkaampi btg:n kanssa. Haittapuolena on kuivumisaika, joka on noin 2-3 kuukautta kaksipuoliseen kuivaukseen...
Klikkaa tästä vastataksesi