Hei
Ajattelen tehdä välipohjan betonista! Onko jollakulla tietoa tästä? Olen vähän ajatellut käyttää peva45 tai planja combideck! Onko kellään kokemusta tästä? Inspiraatiokuvia?
Kuinka paksuksi valetaan?
Olen koko ajan aikonut tehdä puurakenteen, mutta nyt olen muuttanut mieleni. Rakennetaanhan kuitenkin kivitalo, niin betoni tuntuisi vakaammalta. Mitkä ovat edut ja haitat?
 
  • Rakennussuunnitelma näyttää betonikerroksen välipohjan, jossa on tukipalkit ja niiden mitat. Kuvassa näkyy myös peva45- ja combidäck-profiilit.
  • Rakennuksen pohjapiirros sisältäen mittasuhteita ja huoneiden sijoittelua, liittyen keskusteluun betonivälipohjan rakentamisesta.
  • Arkkitehtisuunnitelma, jossa eri huoneet ja mitat näkyvät pohjakerroksessa. Näyttää keittiön, olohuoneen, eteisen ja kylpyhuoneiden sijainnit.
  • Rakenteilla oleva talo, jossa on harmaita kiviseiniä ja keltaisia Ytong-materiaaleja, alkamassa betonilattian asennusprojekti.
Haittapuolena on, että se tulee kalliimmaksi kuin puu ja hieman hankalammaksi rakentaa, muuten näen vain etuja. Voit esim. sijoittaa pylväät kauemmas toisistaan ja suunnitella helpommin.

Jos ei halua valaa, voi ostaa valmiita osia, jotka nostetaan paikalleen nosturilla.
 
  • Tykkään
rudak
  • Laddar…
Onko lattialämmitys todella niin paljon kalliimpaa? Lattiasahan asentaminen lattialämmitystä varten on melko kallista!
 
Miksi ei kevytsoraharkon laatta?
 
Sinun tulee hankkia muottilevy, betoniauto, tunkit, raudoitus jne., joten se tulee vähän kalliimmaksi, mutta on varmasti todella tukeva kun se on valmis :)
 
  • Tykkään
rudak
  • Laddar…
Onko kenelläkään inspo-kuvia, kun he ovat valaneet betoniholveja?
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.