Hyvä, huomasin, että paikallisella rakennuskaupalla oli 702 kotona, joten täytyy testata :)

pjapen pjapen sanoi:
hei

oletko jo tehnyt muotin, muuten minulla on aika hyviä vinkkejä, olen valanut sekä käsienpesualtaan että tiskipöydän.

voi sanoa, että bemix toimii hyvin mutta on vaikea saada ulos ilmarakkuloita,
tein muottini melaniinitlastulevystä, todella hyvä tulos paitsi saumoissa, ei tarvitse vahata ollenkaan.
reunoihin käytin vanerimuottilevyä, jonka ruuvasin 45x45 sitten alas lastulevyyn. käsienpesuallas onnistui parhaiten mutta siinä on isoja rakkuloita, minulla oli 3 erilaista värähtäjää ja yksi oli seksilelu, ei kummoinenkaan mutta paras on hammasharja, johon voi kiinnittää tikun pienellä muokkauksella, jonka voi työntää betoniin.

Käytin mustaa rautaoksidia molemmissa valuksissani ja päädyin kokeilemalla 6%:iin sementin painosta. hieman hankala laskea, joten lopulta vain roiskin hieman.

keittiön allas on tehty tavallisesta hienobetongista, siinä tein virheen, kun laitoin raudoitukset ennen kuin betoni oli alkanut kovettua, joten niistä tuli valumat, jotka näkyvät pinnalla, parasta on kaataa betoni, antaa sen alkaa kovettua hiukan ja sitten lisätä raudoitus, näin luulen, että saa parhaan tuloksen.

keittiön allas on myös liian pitkä, noin 3 metriä, rikkoi sen kun laskin sen alas, joten täytyy tehdä uusi jossain vaiheessa. harmi, että yritin sovittaa tiskialtaan siihen. kysy vain, jos sinulla on lisää kysymyksiä,

Mutta en voi sanoa, että bemix on paras, riippuu siitä, miten sekoitat oikein, onko oikea muoto tai hyvät värähtelymahdollisuudet,
mutta jos tuntee pinnan, se on tiiviimpi kuin tavallinen hieno valu.

Muutamia kuvia [kuva][kuva][kuva]
Nostan vanhaa ketjua... Mikä oli oikeastaan ongelma raudoituksen asettamisessa ensin?

Pelottaa vähän, että se voi upota kun värisee, jos vain laittaa sen ilman, että antaa sen roikkua muutamassa rautalangassa nurkissa jne.

Ajattelin käyttää Weber expanderbetong 702.

Jos käytät expanderbetongia, sinun ei tule vibroittaa lainkaan, vaan koputtaa kevyesti reunoja ympärillä kumivasaralla. Mutta on silti huomattava riski, että raudoitus asettuu väärin ilman mitään, mikä stabilisoi sen, koska marginaalit ovat pienet.

• Tykkään
Alko
  • Laddar…
Ok, joten on siis pakko, koska muotin pohja tulee olemaan levyn yläosa, ripustaa raudoitus. Tasoittaminen reunaa pitkin voi olla hieman hankalampaa, mutta täytyy käyttää tasoituslasta jne.

• Tykkään
mexitegel
  • Laddar…
Kyllä, juuri niin. Expanderbetoni on erittäin kätevä työstää, joten riittää, että tasoittaa ja levittää tasaisesti leveällä lastalla.

• Tykkään
Alko
  • Laddar…
A Alko sanoi:
Nostan vanhan säikeen... Mikä oli oikeastaan ongelma siinä, että asetti raudoituksen ensin?

Pelkään hieman, että se voi vajota, kun täristää, jos vain laittaa sen paikalleen, sen sijaan että se roikkuisi muutamassa rautalangassa kulmissa jne.

Ajattelin käyttää Weber expanderbetong 702.
jos teet kuten minä tein, siis työtason yläpuoli tulee muottiin alaspäin, ripustat raudoituksen siihen ja kaadat sen ympärille, jolloin siihen muodostuu kuvio, missä ne kohtaavat, katso kuviani aiemmin tässä säikeessä.
jos haluat ripustaa sen, sinun tulee kiinnittää koukut tai muutama naula kulmiin ja kaataa betonia ilman, että raudoitus on tiellä, jotta voit kaataa ilman, että betoni osuu raudoitukseen.
jos sitten tärisyttelet hulluna saadaksesi kaikki ilmakuplat pois.
Sitten laitat raudoituksen ja voit käyttää rautalankaa, josta se roikkuu.

Kaikki tämä on vain ulkonäköasia, mutta kadun, etten tehnyt kuten yllä. nyt minulla on ruudukko, joka näkyy koko levyllä, ei kovin selvästi, mutta se on siellä.

• Tykkään
caroline2014 ja 1 muu
  • Laddar…
pjapen pjapen sanoi:
jos teet kuten minä tein, eli työtason yläpuoli on alaspäin muotissa, ripustat raudoituksen ja kaadat sen ympärille, niin syntyy kuvio siinä, missä se kohtaa, katso aikaisemmat kuviani tässä ketjussa.
Jos haluat ripustaa sen, sinun tulee kiinnittää koukut tai muutama naula kulmiin ja kaataa betonia ilman, että raudoitus on tiellä, jotta voit kaataa ilman, että betoni osuu raudoitukseen.
Jos sitten tärisyt hulluna poistaaksesi kaikki ilmakuplat.
Sitten laitat raudoituksen ja voit käyttää teräslankaa, johon se ripustetaan.

Tämä kaikki on vain ulkonäkökysymys, mutta kadun, etten tehnyt kuten yllä. Nyt minulla on ruudukko, joka näkyy koko levyllä, ei erittäin selvästi, mutta se on siellä.
Ok, tarkoitat että raudoituksen ympärille syntyy tällainen efekti, jos kaataa betonia jo makuulleen (roikkumaan jne) asetetun raudoituksen päälle? Kiitos varoituksesta, en ollut ajatellut sitä. Mietin, koskeeko tämä myös expanderbetongia? Olen saanut käsityksen, että se täyttää paremmin. Armeringsjärn uppe i betongblock, med pil som pekar mot armeringen, visar möjlig effekt vid felaktig betonggjutning.

Ei, en tarkoittanut niin, vaan että on riski, että raudoitus menee hieman vinoon vaakasuorassa tasossa, jolloin se ei ole tarpeeksi kaukana pinnasta (ylempi tai alempi). Jos ripustat raudoituksen, varmistat, että se on täsmälleen oikeassa paikassa. Varmista vain, että sinulla on tarpeeksi tilaa muotin reunan ja raudoituksen ripustuspaikan välillä.

Täytin ensin puolet muotista betonilla, nostin sitten raudoituksen ja täytin loput. Käytin muottivaneria ja ruuvasin 45x45 palkkeja pohjalevyyn, joissa oli kiinnitetty muottivanerisia nauhoja.

Tuloksesta tuli täydellinen ja muotti voitiin käyttää uudelleen kahteen levyyn, kuten olin ajatellut.

Älä unohda öljytä muottia ennen valamista.

Viimeksi muokattu:
  • Tykkään
Alko
  • Laddar…
Jos tekisin sen tänään, täyttäisin koko muotin, tasoittaisin, odottaisin hetken ja sitten rautaa alas. Jos sen tekee kahdessa erässä, kuten mainittu, kun yrittää ripustaa verkkoa, sitä ei voi tasoittaa saadakseen sileäksi.

• Tykkään
Alko
  • Laddar…
Kauhu, kun siirtää koukun betoniin ripustamaan raudan ja toteaa, että se on vajonnut pohjaan :surprised:

Ymmärsin pjapenin kommentin #66 siten, että "kuvio" syntyy pohjalle (yläpuolelle), kun rauta on asetettu vapaasti ennen, kaadetaan betonia, joka ei sitten täytä hyvin raudoituksen ympärillä - katso piirtämäni kuva. Mutta ehkä viitataan raudoituksen ylä- ja alapuolisten kerrosten saumaan.

A Alko sanoi:
Kauhu kun laitat koukun betoniin ripustaaksesi raudan ja huomaat, että se on vajonnut pohjaan :surprised:
Ei, ei - ei niin. Rakennat telineen, johon ripustat koko raudoitusrakenteen esimerkiksi sidontalangalla. Täytä muotin korkeudesta puolet, aseta teline ja täytä lopulla betonilla.

Ei ole ongelmaa vetää irti sitä, kun teet laatan ylösalaisin, pohjan ei tarvitse olla 100% täydellinen, kunhan se on tasainen.

Minun laatoillani ei ole mitään kuvioita raudoitusverkosta tai -raudasta, mutta laajeneva betoni on todennäköisesti paljon anteeksiantavampi kuin tavallinen betoni.

Minun laatat ovat täysin huokosettomia, ja se vain kevyellä koputtelulla muotin reunoihin. Laajeneva betoni on hintansa arvoinen.

A Alko sanoi:
Ok, tarkoitatko, että tällainen efekti syntyy raudoituksen ympärille, jos betonia kaadetaan jo paikallaan olevaan (riippuvaan jne.) raudoitukseen? Kiitos varoituksesta, en ollut ajatellut tätä. Mietin, koskeeko tämä myös laajenevaan betoniin? Mielestäni se täyttää paremmin.
[kuva]
tismalleen, hyvin piirretty!

• Tykkään
Alko
  • Laddar…
Mutta jos valaa raudoituksen välillä niin, että betoni täyttää alhaalta (eli saadaan nouseva pinta), eikö tämä sitten näy yläpuolella?

Se vaatii kuitenkin, että raudoitus on melko harva ja betoni juoksevaa...

• Tykkään
Alko
  • Laddar…
P psau sanoi:
Älä unohda muottiöljyä tai irrotusjauhetta, itse pidän öljystä eniten, se antaa myös jonkinlaisen kyllästyksen muotille, jos muottiin tulee pieniä naarmuja, jotka muuten turpoavat tai muuten pilaavat sen, mitä aiot valaa.

Laminoitua MDF:ää käytän usein, mutta nämä muotit ovat yleensä enemmän kertakäyttöisiä.....

/Peter
Käytän muottivaneria, enkä ole koskaan tarvinnut mitään öljyä, irtoaa helposti muutenkin.

Katun kovasti, että valitsimme betonin kylpyhuoneeseen. Saippua, hammastahna jne. imeytyvät, vaikka pinnassa onkin käsittely. Ne on poistettava heti, jottei jälkiä jää, mitä ei normaalisti arjessa tule tehtyä.

Aiomme luultavasti vaihtaa sen kiveen.

• Tykkään
robut ja 2 muuta
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.