edit: näytät olevan hyvin perillä (Työskenteletkö sen parissa?), joten kysyn yhden asian, mikä lähtökohta minulla pitäisi olla rautaoksidipigmenttitesteihini? Jos haluan sovittaa klinkkerini alla, ymmärrän jos et voi sanoa tarkalleen, mutta lähtökohta. Luin jostain, että 0,8 % pigmentti antaa tummanharmaan, joten ajattelin mennä 0,4 %:lla ja sitten +/- 0,2 %, jolloin tulee 3 latausta pigmenttitestiä
Okei, joten se antaa parempia tuloksia kuin webers 931, jota he juuri suosittelevat penkille?
Faija, joka tuntee tämän betonin, sanoi, että laajeneva betoni voi erottua jopa iän myötä, riippumatta siitä, kuinka kuivassa sitä on säilytetty, kuulostaa pelottavalta
Olen iloinen amatööri, joka pitää betonia hauskana materiaalina....
En voi vastata Weberin suosituksista, mutta kun valan laattaa tai vastaavaa, käytän 931:ä, joka on pumppausbetonia, ja uskon, että saat ok pinnan, jos käytät 931:ä työtasoihin, mutta mielestäni EXM702 on parempi.
Ja kyllä, EXM erottuu ajan myötä varastoinnista riippumatta, huomasin sen viimeksi, kun otin vanhan säkin, olin liian kitsas heittämään pois....
Pigmentoinnista minulla ei ole vielä tietoa. Kokeilen itse hieman erilaisia pigmenttejä allaskivilleni....
Älä unohda formoljaa tai pudota jauhetta, pidän öljystä eniten, se antaa myös tietyn impregnoinnin muotoon, jos muotoon tulee pieniä haavoja, jotka muuten turpoavat tai muulla tavalla pilaavat sen, mitä aiot valaa.
Laminoidulla MDF:llä ajan usein, mutta nämä muodot ovat yleensä enemmän kertakäyttöisiä.....
Mikä tahansa öljy paitsi jarruöljy ja hydrauliöljy toimii hyvin, mutta jos aiot käyttää muottia uudelleen, etkä ehkä samana päivänä vaan muutaman kuukauden kuluttua, en käyttäisi ruokaöljyä, se voi härskiintyä ja haista vähemmän kivalta. Uskon, että muottiöljy on lisäksi turvallista, jos aiot käsitellä pinnan pigmentillä myöhemmin, mutta en ole varma. Kuitenkin tiedän, että muottivaneri irtoaa tällä tavalla muutaman käyttökerran jälkeen ja Ikean ovien muovikalvo irtoaa yhden valun jälkeen, jos ei käytä öljyä
Tein joskus vuosi sitten jonkin jutun paisuvalla betonilla ja siitä jäi vähän yli, joten kaadoin sen autotallin ajotien yhteen laattaan olevaan kuoppaan (vanhoja laattoja, jotka olivat kuluneita ja rappeutuneita). Kaadoin vain sen reikiin ja annoin olla. Pinta (yläpuolella) tuli melkein peilin tasaiseksi. Joten jos valan jotain, jossa haluan hienon pinnan, niin se tulee olemaan paisuva betoni
Rakkaani avopuoliso on saanut ottaa vastuun bänkarekin, koska hän haluaa tuntea itsensä enemmän osalliseksi remontissa, mikä on minulle erittäin tervetullutta. Pigmenttitesti aloitettu
Yllä olevat kuvat ovat 702, joten saamme nähdä, miten se menee. Pigmentti otti enemmän kuin luulin, tuskin se, jossa on vähiten pigmenttiä, on tarpeeksi vaalea. Mutta annan sen vielä palaa päivän, niin näemme, voiko se vaalentua lisää haihtuvan veden vuoksi.
Kaksi asiaa, joita en ymmärrä:
1. Miten jaksat olla niin älyttömän tarkka kaikista yksityiskohdista, joita kukaan ei koskaan huomaa. En ole koskaan kokenut mitään vastaavaa remonttiyhteyksissä. Kuinka kauan olet nyt työskennellyt siinä pienessä kylpyhuoneessa? Kuusi kuukautta?
2. Miksi sekoitat pigmenttiä betoniin, jos haluat sen saman sävyiseksi kuin lattia? Lattiahan on vaalea. Betoni on jo samaa tai tummempaa - ilman pigmenttiä.
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.