38 405 lukukertaa ·
360 vastausta
38k lukukertaa
360 vastausta
Kantavuus alumiini L-palkki
Anteeksi, mutta nyt vieraita alkaa saapua illalliselle. Jatketaan huomenna.
Se johtuu siitä, että sinun täytyy lisätä massaa palkin ylä- ja alapuolelle estääksesi taipumisen, ei sivuille..Huggedugge1 sanoi:
(Kuulostaa hullulta, tiedän, mutta niin se on)
Saa kuulostaa kuinka kummalliselta tahansa. Mutta niin se on ainakin kun lasketaan teräkselle ja useimmille muille metallisille materiaaleille..
Sitten täytyy luonnollisesti olla jotain, joka pitää ylä- ja alapuolen yhdessä (kuten I-palkin sielu tai putken sivut), mutta mitä kauemmaksi poikkileikkauksen keskipisteestä (kuormitussuunnassa) voidaan lisätä poikkileikkauksen pinta-alaa, sitä parempi..
Sitten täytyy luonnollisesti olla jotain, joka pitää ylä- ja alapuolen yhdessä (kuten I-palkin sielu tai putken sivut), mutta mitä kauemmaksi poikkileikkauksen keskipisteestä (kuormitussuunnassa) voidaan lisätä poikkileikkauksen pinta-alaa, sitä parempi..
Mielenkiintoinen ja haastava ongelma ainakin meille, jotka emme elä sen kanssa ja tarvitse ratkaista sitä. Olen lukenut läpi ketjun, mutta olen ehkä ohittanut vastauksen ilmeiseen kysymykseen. Kuinka paljon keskikohtaa täytyy nostaa, jotta se toimii, eli kuinka paljon täytyy taipumaa vähentää?
Remontoija
· Kalmar län
· 2 596 viestiä
Eikö olekin oikeastaan melko intuitiivista, että pitää olla paljon materiaalia suurella vipuvartella neutraalitasoon päin. Sillä ei ole merkitystä materiaalin kanssa, vaan sama pätee kaikille materiaaleille.Violina sanoi:
Se voi kuulostaa kuinka kummalliselta tahansa. Mutta näin se on ainakin, jos laskee terästä ja useimmat muut metalliset materiaalit.
Sitten täytyy tietysti olla jotain, mikä yhdistää ylä- ja alapuolen (kuten I-palkin elämän tai putken sivut), mutta mitä kauemmaksi poikkileikkauksen keskuksesta (kuormituksen suunnassa) voi lisätä poikkipinta-alaa, sitä parempi..
Koska en työskentele monien muiden materiaalien kuin metallien kanssa, en halua myöskään lausua siitä..Bernieberg sanoi:
Mutta kyllä, olen samaa mieltä siitäkin, että myös minusta (intuitiivisesti) tuntuisi, että tämä pitäisi koskea myös "kaikkia muita" materiaaleja, mutta koska en tiedä varmasti, että näin on, en sano siitä mitään..
En sitten tiedä, mitä tarkoitat "vipuvarsivälistä neutraalitasoon", sillä se lasketaan poikkileikkauksesta taipumisvastuksen perusteella eikä voimalla ole tällaiseen kuormitukseen liittyvää vipuvarsiväliä..
Jos kyse olisi kiertymisestä niin kyllä, mutta ei taipumisen laskennassa.
Remontoija
· Kalmar län
· 2 596 viestiä
Neutraali taso on se taso, jossa ei tapahdu vetoa eikä puristusta. Tämä taso sijaitsee poikkileikkauksen painopisteessä puhtaan taivutuksen tapauksessa.Violina sanoi:
Koska en työskentele monien muiden materiaalien kuin metallien kanssa, en halua myöskään lausua niistä mitään..
Mutta kyllä, olen samaa mieltä siitä, että intuitiivisesti ajattelen saman pätevän "kaikille muillekin" materiaaleille, mutta koska en ole varma, että näin on, en sano siitä mitään..
En sitten tiedä, mitä tarkoitat "vipuvarrella neutraalitasoon," sillä vastus taivutukselle lasketaan poikkileikkauksen perusteella ja tällä kuormituksella voimalla ei ole vipuvartta..
Jos olisi kyse kiertämisestä niin kyllä, mutta ei taivutuksen laskennassa.
Remontoija
· Kalmar län
· 2 596 viestiä
Hei… nyt olette TODELLA menettäneet minut!!!
Itsekantava pelti on varmaan hyvä vaihtoehto, luulisin. Löysin yhden Plannja-vaihtoehdon, joka ei rakennu korkeudeltaan niin paljon. Sitten ajattelin laittaa laudan ja kiinnittää sen itsekantavaan peltiin. (En ole tarkistanut, mitä ruuveja yms. tarvitaan, mutta se selviää varmasti.)
Kun päästään runkoon, olen katsonut Montano.se-sivustoa ja löytänyt KKR-putkia. Ajattelin VKR- tai KKR-neliöputkia. Koska VKR on todella kallista, olen kiinnostuneempi KKR:stä, joka voidaan ruostesuojata ja maalata mustaksi tai päällystää puulla. Ajattelin KKR 120*60, 5 mm paksuutta. 840 cm + 420 cm muodostaa rungon. Rungon paino on noin 320 kg.
Plannjan itsekantava pelti on 7 cm ja sen jänneväli on 480 cm. Peittävä leveys on sitten 750 cm (epäselvää, mitä tapahtuu, kun sen pitäisi peittää 840 cm...) Koko kattopellin paino on noin 100 kg paksuudesta riippuen. Laudan paino on noin 1000 kg, rungon 320 kg. Joten yhteensä 1,5 tonnia.
Joten kysymykseni on… Onko KKR 120*60, 5 mm paksuudella, kohtuullinen ratkaisu runkoon, joka toimii? Kuinka paljon avonainen osa, joka kulkee altaan yli, taipuu alas, kun se suljetaan???
Vai voisiko joku ehdottaa jotakin muuta sopivaa, jotta se toimii?
Voiko joku auttaa minua…
Itsekantava pelti on varmaan hyvä vaihtoehto, luulisin. Löysin yhden Plannja-vaihtoehdon, joka ei rakennu korkeudeltaan niin paljon. Sitten ajattelin laittaa laudan ja kiinnittää sen itsekantavaan peltiin. (En ole tarkistanut, mitä ruuveja yms. tarvitaan, mutta se selviää varmasti.)
Kun päästään runkoon, olen katsonut Montano.se-sivustoa ja löytänyt KKR-putkia. Ajattelin VKR- tai KKR-neliöputkia. Koska VKR on todella kallista, olen kiinnostuneempi KKR:stä, joka voidaan ruostesuojata ja maalata mustaksi tai päällystää puulla. Ajattelin KKR 120*60, 5 mm paksuutta. 840 cm + 420 cm muodostaa rungon. Rungon paino on noin 320 kg.
Plannjan itsekantava pelti on 7 cm ja sen jänneväli on 480 cm. Peittävä leveys on sitten 750 cm (epäselvää, mitä tapahtuu, kun sen pitäisi peittää 840 cm...) Koko kattopellin paino on noin 100 kg paksuudesta riippuen. Laudan paino on noin 1000 kg, rungon 320 kg. Joten yhteensä 1,5 tonnia.
Joten kysymykseni on… Onko KKR 120*60, 5 mm paksuudella, kohtuullinen ratkaisu runkoon, joka toimii? Kuinka paljon avonainen osa, joka kulkee altaan yli, taipuu alas, kun se suljetaan???
Vai voisiko joku ehdottaa jotakin muuta sopivaa, jotta se toimii?
Voiko joku auttaa minua…